Kirjoittaja Aihe: Aku Ankka peli !Mitä mieltä olet?  (Luettu 25821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteriz

• Jäsen
Aku Ankka peli !Mitä mieltä olet?
« : 22.12.2005 klo 15:44:54 »
Eli arvostelkaapa tällaista Playstation1 peliä nimeltä Donald Duck "qu@c Att@cK"?¤! :).Oletko pelannut sellaista? Entä muita Aku Ankka pelejä? Oma mielipiteeni asiasta on että:
-peli on todella surkeasti tehty >:(
-monessa vaiheessa peliä ilmenee monia asioita jotka ovat vastoin fysiikan lakeja
-peli on lapsellinen mutta joissakin vaiheissa se on erittäin turhauttavan vaikea
-äänet ja musiikit ovat todella kauheita :-X
-kuvakulma on välillä outo
-hahmo on kuin paperista leikelty
-peli oli laatuunsa nähden kauhean kallis >:(.
Ainoa hyvä puoli on että Aku Ankka aiheinen peli on olemassa :(

MEH

• Vieras
Re: Aku Ankka peli !Mitä mieltä olet?
« Vastaus #1 : 22.12.2005 klo 20:55:47 »
Joskus aikaa sitten kun mulla oli pleikkari (myin myöhemmin pois sen) niin mul oli tää peli. Ei se joo kyllä todellakaan mikään hyvä peli ollut, muttei vaikeakaan. Muistelisin pelanneeni sen läpi yhdessä illassa  noin parissa, kolmessa tunnissa.

Tuskin sen näyttävyyteen ja ääneen ja musiikkii on pahemmin panostettukaan, koska se on  varmasti tarkoitettu pääasiassa lapsille.

Kalliitahan noi pelit on aina, mut täytyy tunnustaa että täällä meillä päin noita pleikkari pelejä sai aikanaan rajan takaa ihan kahdella eurolla eli piraatteina ja tuli itekkin hankittua niitä sieltä kavereitten kautta.

En oo pelannu muita Aku pelejä enkä muitakaan Disney pelejä.

Zilverfang

• Uusi jäsen
  • Karkuun! Karkuun! Tulikukka kärventää kilpemme!
« Vastaus #2 : 23.12.2005 klo 01:17:01 »
Commodore 64:n Aku Ankka (=Donald Duck) on kyllä legendaarinen, sitä tuli pelattua pienenä kyllä aika paljon, aina kun oli mahdollisuus. Hauskoja muistoja. Ovatkos muut pelanneet tätä peliä?

Edit. Ja pelin ideanahan on, että Aku työskentelee eri ammateissa (lentokentällä, lelukaupassa, junanradalla ja hedelmien lajittelijana) ja kasvattaa tietenkin säästökassaansa. Säästetyillä rahoilla hän voi ostaa Mikin, Minnin ja Hessun kaupoista Tupulle, Hupulle ja Lupulle uusia hökötyksiä leikkikentälle, kuten keinuja, roikkumistankoja, trampoliineja ym.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2005 klo 11:33:40 kirjoittanut Zilverfang »
Mamma Mia!

Vinku

• Sarjakuvia huvikseen piirtelevä
  • Jäsen
  • Inkamppeet on in ja outkamppeet on out.
« Vastaus #3 : 23.12.2005 klo 19:44:11 »
Meillä on toi ekaksi mainittu Aku Ankka-peli meidän tietokoneella. Suomen kielellä vielä, joten sen nimi on Aku Ankka- Universumin s@nk@ri!*... Muutenkin peli on suomeksi dubattu... Eihän se nyt mikään maailman paras peli ole, mutta kyllä sillä sai itseään viihdytettyä 13-vuotiaana yhden kesälomaviikon ajan. Sittemmin pelihimon iskiessä olen keskittynyt räpeltämään laadukkaampien tuotteiden (vrt. The Sims 2) kanssa... ;D
Äy on.

valyrayta

• Jäsen
« Vastaus #4 : 23.12.2005 klo 20:34:14 »
sega mega driven Quackshot oli mainio. ellei sitten aika ole kullannut muistoja... siinä aku pörrää ympäri maailmaa ja ampuu imukuppeja.

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #5 : 25.12.2005 klo 14:12:17 »
Eli arvostelkaapa tällaista Playstation1 peliä nimeltä Donald Duck "qu@c Att@cK"?¤! :).
Sen saa myös kakkoselle ja PC:lle...(ei kyllä paljoo liityaiheeseen.)

-peli on todella surkeasti tehty >:(
Mielestäni tehty ihan hyvin, sillä peli on aika vanha.

-monessa vaiheessa peliä ilmenee monia asioita jotka ovat vastoin fysiikan lakeja
Yleensä tämäntapaisissa peleissä niin tuppaa tapahtumaan.

-peli on lapsellinen mutta joissakin vaiheissa se on erittäin turhauttavan vaikea
Lapsille tämä on suunnattukkin. Silloin kun sain tämän, niin olin 8 ja silloinkin tämä tumtui helpolta.

-kuvakulma on välillä outo
Eihän pelissä ole muutakuin 3 kuvakulmaa: edestä, takaa ja sivulta.

-peli oli laatuunsa nähden kauhean kallis >:(.
Olen nähnyt tätä myytävän kahdella eurolla.
MINÄLASSI

ZuberZakari

• Jäsen
« Vastaus #6 : 26.12.2005 klo 21:56:51 »
Romano Scarpan parhaista Mikki- tarinoista (Esim. Mikki keisarina, Altacrazin karkuri) pitäisi kyllä tehdä roolipeli. Minä ostaisin ainakin!

lasse

• Jäsen
« Vastaus #7 : 28.12.2005 klo 15:44:13 »
No sain tuon "universumin s@nk@rin" 8-vuotiaana, ja sen ikäisenä kun sitä pelasi, nin se oli ihan hyvä. Kuvakulma on kummallinen, kun se riippuu vähän maasta, toisessa maassa Akua kuvataan takaapäin, ja toisessa taas sivulta. Ja grafiikka on ihan "ploot", mutta ei sitä nyt oikein voi parempaa odottaakkaan noin vanhalta peliltä.

Minun mielestäni Mikki-peli pleikkari ykköselle oli paljon parempi. Onko teistä koskaan kukaan pelannut sitä? Nyt en muista millään pelin nimeä, mutta siinä seikkailtiin vanhojen Mikki-piirrettyjen maailmoissa.

AkuMies

• Jäsen
« Vastaus #8 : 28.12.2005 klo 17:19:31 »
Minun mielestäni Mikki-peli pleikkari ykköselle oli paljon parempi. Onko teistä koskaan kukaan pelannut sitä? Nyt en muista millään pelin nimeä, mutta siinä seikkailtiin vanhojen Mikki-piirrettyjen maailmoissa.

Tarkoittanet tätä: http://www.gamelife.fi/?viewproduct=1297&p=6&c=1. Olen pelannut peliä joskus vuosia sitten, eikä se silloinkaan oikein säväyttänyt. Kyllä nyt varmaan nuoremmilla lapsilla menee, mutta vanhemmalle väelle ehkä vähän epäsopiva (voi että näitä minun adjektiiveja).

Petteriz

• Jäsen
« Vastaus #9 : 28.12.2005 klo 19:53:40 »
Romano Scarpan parhaista Mikki- tarinoista (Esim. Mikki keisarina, Altacrazin karkuri) pitäisi kyllä tehdä roolipeli. Minä ostaisin ainakin!
Minun mielestäni Rosan ja Barksin tarinoistakin voisi tehdä pelejä (ja elokuvia ;))Niitä minä ostaisin!!!

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 28.12.2005 klo 21:15:59 »
mä oon ettiny tota Mickey´s Wild Adventurea, ku kerran lainesin sitä kamulta, ja se oli hyvin hyvä
MINÄLASSI

mikki

• Vieras
« Vastaus #11 : 11.02.2006 klo 10:11:40 »
Minullakin on tuo peli, eikä siinä ollut oikeastaan mitään hyvää... suurin osa peleistä on mielestäni huonoja, lukuun ottamatta paria sotapeliä.

Aku pelissä oli tosiaan kaikki hahmot aivan omituisen näköisiä! ...no, vaikka peli oli aikas huono, oli se laatuunsa nähden halpa 10  :P

pallo-kala

• Vieras
« Vastaus #12 : 11.02.2006 klo 12:03:48 »
en nyt muista nimeä mutta, eikös sellainenkin aku ankka peli ollut jossa seikkailtiin akulla 2D maailmassa ja välillä sai vaihtaa johonkin ninjaan...
 - se peli ainakin on legendaarinen..

EDIT: pistän nimen heti kun muistan sen...

Crunédain

• Tolppa
  • Jäsen
« Vastaus #13 : 12.02.2006 klo 11:02:20 »
En oo oikeen pelannu... Kyl jonkun hyvän vois ostaa! Aku Ankka on sen verran hyvä! :D

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #14 : 12.02.2006 klo 11:58:52 »
Commodore 64:n Aku Ankka (=Donald Duck) on kyllä legendaarinen, sitä tuli pelattua pienenä kyllä aika paljon, aina kun oli mahdollisuus. Hauskoja muistoja. Ovatkos muut pelanneet tätä peliä?

Edit. Ja pelin ideanahan on, että Aku työskentelee eri ammateissa (lentokentällä, lelukaupassa, junanradalla ja hedelmien lajittelijana) ja kasvattaa tietenkin säästökassaansa. Säästetyillä rahoilla hän voi ostaa Mikin, Minnin ja Hessun kaupoista Tupulle, Hupulle ja Lupulle uusia hökötyksiä leikkikentälle, kuten keinuja, roikkumistankoja, trampoliineja ym.

Kyseisen pelin nimihän oli Donald Duck's Playground, joka ei varmaan nuoremmalle väestölle sano mitään. Tätä tuli tosiaan 80-luvulla ja vielä 90-luvun alussa hangattua.

Jos nostalgianhinku herää, pelin voisi saada viriteltyä nykyiselle PC-raudallekin toimimaan ja voi ladata ilmaisena, ns. abandonwarena esim. tästä:
http://www.dosgamesarchive.com/download/game/192

Asiaa sivuten täytyy myös todeta, että allekirjoittaneellahan on itse asiassa vielä varastossa täydellinen keräilijän paketti: C-64c, 1541-II -levyasema, kaksi metallivartista Tac 2 -joystickia sekä n. 100 "lerppua" suojakoteloissaan sisältäen kuusnelosen legendaarisimpia pelejä (mikäli enää siis toimivat). Kaikki alkuperäispakkauksissa.

Luulen, että paketilla on vuonna 2050 sen verran kova keräilyarvo, että eläkekassasta tuo käy.