Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448964 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

OM

• Jäsen
Vs: Don Rosa
« Vastaus #480 : 25.09.2010 klo 11:37:00 »

Don Rosa Akateemisessa,

Kello on nyt 11.10. Jono Akateemisen edessä suorastaan valtava. Ulottuu Alaksanterinkadulle asti  pitkälle pitkälle. Sisällä sarjakuva puolelle johtava käytävä tukossa. Useat teinit istuvat lattialla selaillen Don Rosan uutta opusta. Hymyillevät kovasti kun kysyin, kannattaako nimmarin takia jonottaa  ja moneltako olette tulleet? Vastaukseksi saan että kyllä kannattaa. Ensimmäiset olivat raahautuneet unenpöpperössä paikalle reilusti ennen 9:sää.
Ajattelin, että tulisipa minusta yhtä kuuluisa. Makea fiilis kun fanit odottaisivat juuri minua. Sitten herään mielikuvitusmaailmasta ja paluu todelllisuuteen on riipaiseva. Mutta aina saan hetken haaveilla. Kukaan ei voi ottaa sitä hetkeä minulta pois.
 Onnea teille kaikille jotka saitte nimikirjoituksen Ankkamestailta. Oli jonossa tuttujakin kvaakkaajia!

OM

• Jäsen
« Vastaus #481 : 25.09.2010 klo 11:39:03 »
Pyysin Don Rosaa luokseni kahville. Lupasi tulla illalla käymään. ;) ;) :laugh:

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #482 : 25.09.2010 klo 14:21:47 »
Puolenpäivän paikkeilla jono ulottui ulos Mannerheimintielle asti Stockan kulmille. Pistän johonkin vielä myöhemmin elävää kuvaa. Jono pätkäistiin jossain vaiheessa poikki Mikonkadulla. Ilman nimmaria jääneitä lohduteltiin ilmaissuklaalla ja kehotettiin menemään Selloon (vai onko se Cello?). Akateemisen palvelukuva on parempi kuin Suomalaisen.  :)

Timo
« Viimeksi muokattu: 25.09.2010 klo 14:41:11 kirjoittanut Timo Ronkainen »

KääK

• The Änkkönööri
  • Uusi jäsen
« Vastaus #483 : 25.09.2010 klo 14:37:38 »
Olin eilen Jumbossa jonottamassa. Yhteensä olin jonossa 3h 10min. Kun jono ekan kerran katkaistiin ei nimmarijakelu ollut alkanutkaan. Tokan kerran teimme niin sanotun ''kapinan'' ja pääsimme liikkumaan mutta seuraavaksi eteeni tuli vartija kun myymäläpäälikkö oli päättänyt että tähän tulee katkos mutta pääsin kuin pääsinkin hiivittyä vartijan ohitse. olin viidenneksi viimeinen joka sai nimmarin. Kättelin Rosaa ja sain nimmarin uuteen kirjaan ''Pako kielletystä laaksosta''

- KÄÄK!11

Vinke

• Jäsen
« Vastaus #484 : 26.09.2010 klo 17:43:39 »
Itse jonotin 3 tuntia lauantaina Akateemisessa kirjakaupassa. Jono oli kyllä hirvittävä, siis kun katsoin taakseni, eikä se edessäkään mikään kovin lyhyt ollut. Nimmari tuli Roopen Ankan elämiin ja tekoihin ja velikin sai nimmarin Kymmenen avataran aarre- opukseensa. Meinasin unohtaa kätellä Don Rosaa mutta onneksi herra itse sanoi siitä, joten en jäänyt sitäkään kokemusta köyhemmäksi.

Sambakilleri

• Uusi jäsen
« Vastaus #485 : 26.09.2010 klo 23:23:52 »
Tuleekos Rosa muuten joulukuussa uudestaan Suomeen? Jossain luki, että ainakin Lahteen olisi tulossa käymään..

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #486 : 26.09.2010 klo 23:51:42 »
Tekeekö Rosa ulkomaanmatkoja muualle kuin Suomeen?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #487 : 27.09.2010 klo 00:00:36 »
Tänä vuonna aivan äskettäin kävi Tanskassa - taisipa tulla Suomeen suoraan sieltä. Yleisemmin on ollut pohjoismaisilla festareilla, mutta on ainakin käynyt myös Espanjassa, Saksassa ja Italiassa.

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #488 : 27.09.2010 klo 01:12:29 »

Rosa sanoi joskus, että käy monilla eurooppalaisilla festareilla, minne kutsutaan vain harvoja amerikkalaisia piirtäjiä: "siellä kiertävät minä, Jeff Smith, Neil Gaiman ja Sergio Aragones".
Meillä kesti aika kauan, mutta onneksi viime vuonna saimme Helsinginkin osalta tämän sarjan täyteen...  :)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #489 : 27.09.2010 klo 09:09:30 »
Olin jo hetken huolissani Rosan maailmankuvan rajoittuneisuudesta. Vaan mikäpä se on käydessä maailman parhaaksi arvioidussa maassa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

JONE

• Vieras
« Vastaus #490 : 30.09.2010 klo 21:23:24 »
Suurena Avaruusasema Alfan (Space 1999) ystävänä mieltäni lämmitti tällaisen kuvan bongaaminen: kapteeni Koenig -raukka on ilmeisesti joutumassa hirveään kidutukseen:

Ankka313

• Jäsen
« Vastaus #491 : 02.10.2010 klo 23:42:17 »
Rosa oli tänään suomitv:n viihdeuutisissa...

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #492 : 04.10.2010 klo 09:33:00 »
Rosa oli tänään suomitv:n viihdeuutisissa...

Mistähän mahto olla puhe?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Dwight

• Jäsen
« Vastaus #493 : 04.10.2010 klo 12:05:09 »
Mistä noita löytyy ??
Huuto-netissä on yksi mutta myyjä sanoo ettei ole varma onko aito .

Koetin haulla löytää netistä ja myös täältä infoa , vesiperä .
Mihinkään tuhansien satsaukseen en nyt mene mutta aito kappale ja hakea siihen itse nimmari  ;) ...

D

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #494 : 04.10.2010 klo 12:10:34 »
Siis jotain Rosan originaalia? En usko että suomalaisissa huutoneteissä kovasti liikkuu. Ebayssä? Löytyy, mutta osa voi olla väärennöksiä.

Timo