Minulla on hyllyssäni jo pitkään oleskellut koko Rosan tähän asti kirjoissa ilmestynyt tuotanto. Lapsuuden/nuoruuden Akkareissa sitten muutamia tavaroita (Muistaakseni on kolme tarinaa joita en ole koskaan lukenut ja niihin lukeutuu Kolikko karussa. En tosin muista syytä, miksi se ei ole postiluukusta kolahtanut?)
Eniten pidän kyllä Rosan luomasta Roope Ankan Elämä ja teot -kokonaisuudesta lisäosineen päivineen. Yksi ehtommista suosikeistani on myös Kirje kotoa, johon olisi kyllä toivonut hiukan enemmän materiaalia. Rosa siis lukeutuu ehdottomiin suosikkeihini, hänne piirrostyylinsä on se, joka minut hänen puoleensa on vetänyt. Oikeastaan kaksi ainoaa Ankkapiirtäjää, joiden sarjoista nykyään välitän ovat Carl Barks ja Don Rosa. Barksilla kuitenkin yleisesti ottaen paremmat juonet, mutta piirrosjälki vetää Rosan puoleen. Siis kaksipiippuista?
Olin myös hankkinut käsiini noita vielä suomessa ilmestymättömiä yksisivuisia Rosa -sarjoja ulkomaisilta tutuiltani ja monilta Ankka -harrastajilta.
Olen useamman kerran yrittänyt hankkia Rosan nimikirjoitusta, mutta valitettavasti töitteni, opiskelujeni ja alku aikoina kyydin puolesta tulin aina liian myöhään/ en päässyt ollenkaan. Näin ollen kerran muun muassa pääsin niin lähelle, että olisin tullut 5 min aikaisemmin ja olisin saanut Rosan nimmarin.... Arvatkaas ketuttaako?