Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448670 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Don Rosa
« Vastaus #210 : 09.09.2007 klo 15:44:56 »
Don Rosa on tällä hetkellä Baltimore Comic Conissa (8.-9.9.), on tainnut keskittyä enempi festareilla pyörimiseen ja onhan tuo Euroopassakin rampannut pitkin vuotta. 

EDIT:
Lainaus
On September 21 & 22 I'll be in Finland At Vesa Keskinen's famous department store in the town of (unless I'm mistaken?) Tuuri... and signing those new
calendars.
On Sept. 23-26 I'll be in Oslo, but I'm not sure what the publisher plans
for me to do while there.
Then on Sept. 27-30 I'll be at the Gothenburg/Goteborg Book Fair in Sweden
signing stuff at the Egmont booth for as often and as long as they'll give
me a spot to do so.

Timo
« Viimeksi muokattu: 10.09.2007 klo 20:38:00 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #211 : 11.09.2007 klo 00:32:28 »
Lisätään edelliseen ettei tule Kirjamessuille.  :(
Ei ainakaan äsken tiennyt koko asiasta mitään.

Timo

marko70

• Vieras
« Vastaus #212 : 11.09.2007 klo 09:31:04 »
Don Rosa on tällä hetkellä Baltimore Comic Conissa (8.-9.9.), on tainnut keskittyä enempi festareilla pyörimiseen ja onhan tuo Euroopassakin rampannut pitkin vuotta. 

EDIT:
Timo

Kai se on Tuurissa käytävä sitten...

Ymmärrän kyllä että Rosa haluaa rahaa jos sitä hänellä tehdään ja jos Vesa maksaa ja muut ei niin minne jo tavallisesti ajattelevakin ihminen menisi?
Siksikö heitti Keskistä synttäripiirroksella. ???
En pidä kyllä Veskun ajatusmaailmastakaan antakaa rahaa ostan Ferrarin synttärilahjaksi,muut antaa lahjoituksen jonnekkin jos mammonaa liikaa on...

Q=<>

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #213 : 11.09.2007 klo 16:14:31 »
Kun kuulin Keskisen aikeista tuoda Rosa syyskuussa Tuuriin, niin koitin ehdottaa että jos sen saisi sarjakuvafestivaalien yhteyteen ja Rosan myös Helsinkiin, mutta näköjään se oli sitten sidoksissa Göteborgin aikatauluihin...
Millainen Ankka-fanien seurue meinaa tehdä turistimatkan kyläkauppaan tämän tapauksen johdosta? Tehkää siitä seuramatka ja vuokratkaa yhdessä bussi niin kuin kaikki eläkematkalaisetkin tekevät!
(Itse olen valitettavasti juuri silloin matkoilla).

Jora

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #214 : 14.09.2007 klo 17:44:35 »
Pitää tässä sitten kai tuurissa käväistä. Koko paikka on tosin varmaan lauantaina tavallistakin ylitäydempi.

Samuel

• Jäsen
« Vastaus #215 : 14.09.2007 klo 18:43:09 »
Huomasin Inducksissa mielestäni virheen erään tarinan kuvauksessa. Kyse on tarinasta Unelmoiden läpi elämän. Inducksissa kerrotaan tarinasta: "Mutta juuri sinä yönä kun karhukopla ryhtyy miehittämään Roopen unia, näkeekiin Roope rahojensa sijasta unta nuoruus ajoistaan."

Itse ymmärsin asian olevan niin, että Roope näkee todellisuudessa joka yö unta nuoruudestaan eikä rahoistaan. Karhukopla luuli tulleensa Roopen uneen juuri sinä yönä, kun hän ei näe unta rahoistaan, mutta he olivat väärässä.

Snpp

• Jäsen
« Vastaus #216 : 16.09.2007 klo 21:08:17 »
Tällainen tuli vastaan toisella foorumilla:

-klip-

Maailman tunnetuin Aku Ankka –piirtäjä Tuuriin

Don Rosa ja Vesa Keskinen kohtaavat ensi viikolla

Yhdysvaltalainen Don Rosa saapuu suurimman faninsa Vesa Keskisen vieraaksi Tuuriin 21.-22.9.2007. Hän haluaa tavata kaikkia fanejaan alustavan aikataulun mukaan perjantaina klo 10.00-15.00 ja lauantaina klo 10.00-14.00 Kyläkaupan kirjaosastolla. Hän antaa nimikirjoituksia neljään omaan kirjaansa, jotka ovat myynnissä Kyläkaupassa: Kadonneen kirjaston vartijat, Sammon salaisuus, Musta ritari ja Kymmenen avataran aarre sekä omaa vuosikalenteriaan 2008 ja OnnenAnkka-kirjaa.

http://www.tuuri.fi/ajankohtaista

-klip-

pasiip

• Jäsen
  • Monco saves the day, hurraa!
« Vastaus #217 : 17.09.2007 klo 18:18:53 »
Asun vain 15 kilsan päässä Keskiseltä joten tuolloin pitäisi käydäkin paikan päällä =) Onneksi silloin on normaali viikonloppuvapaa armeijasta  ;D

AT-Man

• Jäsen
« Vastaus #218 : 19.09.2007 klo 20:19:00 »
...ja OnnenAnkka-kirjaa.

Onko tuossa kirjassa jotain sellasta julkaistu Rosalta, jota muualla ei ole? Jaksoja tuskin, mutta edes piirroksia tai YHTÄÄN MITÄÄN?
Kaeaek!

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #219 : 21.09.2007 klo 17:52:36 »
Asun vain 15 kilsan päässä Keskiseltä joten tuolloin pitäisi käydäkin paikan päällä =) Onneksi silloin on normaali viikonloppuvapaa armeijasta  ;D
Minä asun vähän kauempana (mittariin tuli  lisää 650 km) mutta tulipahan haettua kalenteriin nimmari ja pariin kirjaankin...  ::)

pasiip

• Jäsen
« Vastaus #220 : 21.09.2007 klo 23:51:53 »
Oi pentele :p Itellä olis kaikki Rosan kirjat ja voisin kyllä viedä ne sinne (myös Captain Kentucky ja The Pertwillaby Papers -kirjat) ja ostaa sen kalenterin. :D Viimeinkin mahdollisuus saada signeeraus niihin niin pakko saada :D

Olin perjantaina vasta yhentoista aikaan kotona, että pitää jaksaa olla nyt hyvissä ajoin lauantaina paikan päällä.
Äiteeki lähtee ehkä mukaan kun sekin tykkää Rosan tyylistä :P
« Viimeksi muokattu: 22.09.2007 klo 00:46:28 kirjoittanut pasiip »

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #221 : 22.09.2007 klo 08:58:39 »
Oi pentele :p Itellä olis kaikki Rosan kirjat ja voisin kyllä viedä ne sinne (myös Captain Kentucky ja The Pertwillaby Papers -kirjat) ja ostaa sen kalenterin. :D Viimeinkin mahdollisuus saada signeeraus niihin niin pakko saada :D

Olin perjantaina vasta yhentoista aikaan kotona, että pitää jaksaa olla nyt hyvissä ajoin lauantaina paikan päällä.
Äiteeki lähtee ehkä mukaan kun sekin tykkää Rosan tyylistä :P
Itse ostin ne kirjat ja kalenterin sieltä... mietin, että jos vie sinne omia kirjojaan, joutuu kuitenkin tulemaan ulos pääkassojen kautta ja maksamaan mukana olevat "ostoksensa". Mutta tietenkin; jollei samanlaisia ole siellä myynnissä.... :police:

pasiip

• Jäsen
« Vastaus #222 : 22.09.2007 klo 09:20:16 »
No sehän nyt hoituu varmaankin sillä että menee infon kautta jossa ilmoittaa mitä on mukana. Ja jos siellä on porukoilla järkeä niin lopulta homma voisi hoitua sillä että heillä tuskin on ensimmäistä painosta myynnissä jota minä olen sinne raijaamassa :D

On tuolla laukulla kyllä mukavasti painoa. Kaikki kahdeksan kirjaa armeijan lomakassissa suojattuna muutamalla pehmeällä paidalla :) Lähden tästä kunhan "yökukkuja" äitini on jaksanut laittaa itsensä valmiiksi.

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #223 : 22.09.2007 klo 18:44:50 »
Sattumalta olin lähiseudulla perjantaina 21.9.07 kun Rosa oli nimmarikeikallaan Keskisen kyläkaupassa. Iltapäivällä kahden nurkilla ehdin paikalle ja jono oli melkoisen pitkä. En itse ollut nimmaria metsästämässä, se tosin taitaa jo joltain edelliseltä Suomen vierailulta löytyäkin. Puolentoista tunnin jonotus olisi ilmeisesti tarvittu siinä vaiheessa. Rosahan on varsin rauhallinen hommassa, ja monilla jonottajilla oli tietysti useampiakin kirjoja kainalossa. Melkoinen istunto joka tapauksessa, kymmenestä aamulla kolmeen iltapäivällä. Kaiken lisäksi jossain oli ilmeisesti ollut pieni kömmähdys, eikä jono pitänyt kutiaan, vaan venyi edelleen. Henkilökunnan oli pitänyt katkaista jono jossain vaiheessa, ja niin kai tapahtuikin. Jonoa ei ilmeisesti kuitenkaan huomattu valvoa koko aikaa, ja se pääsi taas venymään pidemmäksi. Kuulutuksilla ilmoitettiin lopulta Rosan jatkaneen istuntoaan puoli viiteen saakka, koska hän ei halunnut jättää ketään jonottajista ilman nimmaria. Tavallisen hyväntuulinen Rosa oli pitkästä sessiosta hivenen väsynyt, mutta ilmeisen tyytyväinen väkimäärään. Varmasti oli kauppiaskin tyytyväinen kirjamyyntiin.

Henkilökunta vakuutti, että lauantaina jonon valvonta hoidettaisiin paremmin, ja ilmeisesti Rosa oli jopa lupautunut aloittamaan aamulla aiemmin kuin ennakkomainonnassa oli ilmoitettu.

Paikan omistajakin kävi katsomassa miten homma sujuu.

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #224 : 30.09.2007 klo 21:27:29 »
don rosa on mahava mutta ei paras :)
Perego ist da legend.