Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 465033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wade

• Jäsen
Vs: Don Rosa
« Vastaus #255 : 25.11.2007 klo 18:48:59 »
Entäs onko tietoa että saako paperille pelkän nimmarin? Jos vaikka signeerauttaa oman kirjansa saako lisäksi pyytää paperille nimmaria?
Riippuu missä ja mihin aikaan kysyy. Ja millainen on jonon tilanne. Pienessä Tuurin kylässä oli parhaimmillaan 8 tunnin jonot kun joku oli sadan normaaliakuankan kanssa, että "piirrä mulle tähän!"

Uskaltaisin sanoa, ettei välttämättä onnistu. Mutta toisaalta, jos ostaa kirjan ja signeeraa sen, saattaa lapulle saada toisen. Ehkä.
Wade Koivurinne

Kurmeloinen

• Jäsen
« Vastaus #256 : 25.11.2007 klo 23:22:23 »
Siis mitäs ihmettä. Enkö muka saa tuoda omaa Rosa kirjaani mukana sinne, ja pyytää siihen nimikirjoitusta häneltä? Aikooko joku kieltää tämän minulta...
jaa.

Chompp

• Jäsen
« Vastaus #257 : 26.11.2007 klo 04:54:37 »
Rosahan ei nykyään juurikaan piirrä kuvia, eikös? Niin rupesin juuri miettimään, että pystyykö häneltä "tilaamaan" piirroksen korvausta vastaan? Eikös taiteilijoilta yleensä pysty, ja onhan sarjakuvapiirtäjäkin taiteilija :)

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #258 : 26.11.2007 klo 07:34:54 »
Siis mitäs ihmettä. Enkö muka saa tuoda omaa Rosa kirjaani mukana sinne, ja pyytää siihen nimikirjoitusta häneltä? Aikooko joku kieltää tämän minulta...
Minulla ainakin oli oma kirja kun hän oli viime kerta suomessa :)
Perego ist da legend.

marko70

• Vieras
« Vastaus #259 : 26.11.2007 klo 08:24:10 »
Eikai kukaan voi kieltää tuomasta omaa kirjaa?Aikas sairasta jo puhua tollasestakiellosta "menin kyllä mykäks ku annettiin se kirjakuitti asiakkaalla kirja mukana" ja oli muutamia. ::)
Viekää vaan kommenttia jos joltai kielletään. >:D

Q=<>

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #260 : 26.11.2007 klo 12:10:57 »
Pressitilaisuus 9.30-11.00 / Hotel Vaakuna kabinetti

Tällaista ei ollut. Kabinetti oli varattu, mutta ei siellä ketään ollut. Rosa vaimoineen palloilivat siellä yksin aamiaisella, tietämättä, oliko heillä buukattua ohjelmaa.
Paikalla oli minun lisäkseni vain toimittaja *V8 LEHDESTÄ* joka oli sopinut suoraan Rosan kanssa jututtavansa tätä vanhoista autoista.
Että ei nyt niin kauhean nappiin mennyt juttu. Ei tällä tavalla sana kiertueesta paljoa leviä.

Mutta: siellä sai ainakin nimmarit mukana tuotuihin kirjoihin...  :-\

Niin - ja Tuuri on kai kuitenkin pohjoisempi kohde kuin Tampere?

marko70

• Vieras
« Vastaus #261 : 26.11.2007 klo 12:16:35 »
Mutta: siellä sai ainakin nimmarit mukana tuotuihin kirjoihin...  :-\

Äijä on ollut oikeaan aikaan oikeassa paikassa. :laugh:
Toivottavasti kirja mukana.  =)

Q=<>

Kurmeloinen

• Jäsen
« Vastaus #262 : 26.11.2007 klo 13:31:32 »
Noniin, kävin kyllä hakemassa nimmarin. Muttttta, tällainen politiikka siellä nyt sitten oli, että piti ostaa sieltä joku kirja omaksi ensin ja sen jälkeen sai signeerauttaa tietääkseni vaikka kuinka monta omaa kirjaa joita mukana oli. Ehkei kauppa sitten viimekerralla käynyt. Ehkä vähän pettynyt fiilis oli, kun omistan jo kaikki Rosan kirjat, mutta täti sano että nyt on asiat vaan näin.  Tuli sitten ostettua Keskisen Onnenankka -kirja, kun sitä ei sentään vielä ollut. Oli ainakin kirjaimellisesti pakko-ostos. :)

Sain annettua Rosalle oman piirustuksenkin: http://i126.photobucket.com/albums/p84/kurmeloinen/don1.jpg

Palloili se Rosa siinä rekkansa ulkopuolellakin jonkin aikaa ennen virallista nimmareiden jakoa, juttelemassa ihmisten kanssa, ehkä siitä olisi voinut kohteliaasti kysyä signeerausta kirjaansa, olin näkevinäni että hän olisi jopa piirtänyt jollekin henkilölle...ainakin hän teki jotain paperille aika kauan. Aika väljästi oli kyllä väkeä, ei tuonne varmaan kovin moni eksy jos ei ole itse netistä ottanut selvää.

Rosahan ei nykyään juurikaan piirrä kuvia, eikös? Niin rupesin juuri miettimään, että pystyykö häneltä "tilaamaan" piirroksen korvausta vastaan? Eikös taiteilijoilta yleensä pysty, ja onhan sarjakuvapiirtäjäkin taiteilija :)
Tietääkseni Rosa on sanonut itse moneen otteeseen, ettei valitettavasti voi ottaa tilauksia vastaan piirustuksista, vaikka olisi kyseessä kuinka iso rahasumma. Ja kyllä syyn ymmärtääkin, hänellä kuluisi kaikki aika pelkkiin fanipiirustuksiin.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2007 klo 14:55:06 kirjoittanut Kurmeloinen »
jaa.

T.Kokkila

• Jäsen
« Vastaus #263 : 26.11.2007 klo 13:34:02 »
 Onkohan se signeerausbussi muuten tuossa Kampin webkameran kuvassa, heh:
http://kamppikamera.lasipalatsi.fi/

Eipä ainakaan näy jonoa klo 13.30. Toki tuo saattaa olla joku muukin torikauppias.

« Viimeksi muokattu: 26.11.2007 klo 13:40:41 kirjoittanut T.Kokkila »

Kurmeloinen

• Jäsen
« Vastaus #264 : 26.11.2007 klo 13:38:04 »
Kyllähän se tuo bussihärveli on. :) ... ei ollut juu jonoa kun itse kävin, sisällä oli n.6 ihmistä minun edellä.
jaa.

Barksi

• Jäsen
« Vastaus #265 : 26.11.2007 klo 13:53:57 »
Itse olin yksi kavereista, joka jutteli Rosan kanssa ennen nimmarienjakoa. Ja älä pelkää Kurmeloinen, ei hän meille mitään piirtänyt- siinä. Sisälläpä piirsi. Oli kyllä aika lähellä, että olisi koko tilaisuus mennyt pieleen omalta osaltani, kun piti yksi ikirja sieltäkin ostaa. Luulin, että rahat olisivat jääneet kotiin, onneksi näin ei kuitenkaan käynyt. Jonotin ensin nimmarin, sitten kun jono hälveni, hain piirustuksen. Sain piirustuksen kolmeen kirjaan, sen jälkeen ei enää Rosa jaksanut.

Oli kyllä naurettavasti järjestetty. Don ei kuulemma saanut edes päivämäärää laittaa nimmariin. Mikä ihmeen sääntö se on?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2007 klo 14:19:15 kirjoittanut Barksi »

marko70

• Vieras
« Vastaus #266 : 26.11.2007 klo 14:13:12 »
Osta tosta. :-*

Don Rosa original color art Uncle Scrooge & Goldie

ylläpidon edit: Korjasin linkin tekstin taakse, kun pitkä urli venytti sivun alas vierityspalkin. -- Laura
« Viimeksi muokattu: 26.11.2007 klo 14:28:36 kirjoittanut Laura Sivonen »

Rac

• Jäsen
« Vastaus #267 : 26.11.2007 klo 14:20:49 »
Juu, "Osta kirja, saat nimmarin" -politiikan takia lähdin itse pois jonosta. Kaikki kun on jo ennestään (No RAEJT2 puuttuu, mutta se on jouluksi tulossa muutenkin niin en viittinyt omiani siihen laittaa), ja se nimmarikin. Ihme pelleilyä. Kas kun ei se itse nimmarikin maksanut.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Kurmeloinen

• Jäsen
« Vastaus #268 : 26.11.2007 klo 14:22:21 »
Barksi, tämä selvä. :D ..mutta sait silti piirustuksen, höhöh, kade oon.
Oli kyllä naurettavasti järjestetty. Don ei kuulemma saanut edes päivämäärää laittaa nimmariin. Mikä ihmeen sääntö se on?

Minä kuulin kun yks nainen sanoi siinä, että tämä oli Rosan oma tekemä päätös, ettei numeroita kirjoita signeeraukseen. En kyllä oikein ymmärtänyt pointtia. :D
jaa.

Barksi

• Jäsen
« Vastaus #269 : 26.11.2007 klo 14:29:59 »
Voi olla, että sanoi sen juuri minulle. Mutta silti vähän outoa. Ehkä se päivämäärän laittaminen ei nyt olisi niin paha asia ollut.