Moro,
Olen "vanhan liiton" supersankari sarjakuva harrastaja, ensimmäisen lehteni ostin vuonna -84 (yllättäen Hämis

) ja siitä lähtien olen lehtiä keräillyt ja omistankin kaikki suomeesa julkaistut Marvel lehdet (poislukien joitain 60-luvun ihmesarjoja, joita en aikanan onnistunut löytämään ja nythän ne maksaakin jo "hieman" liikaa näin perheelliselle), sekä noin 80% DC julkaisuista suomessa.
Perheenlisäyksen myötä tuli muutetua uusiin ja suurempiin tiloihin ja sain vihdoin kaivaa aarteeni laatikoista ja sisustaa työhuoneeni 18 hyllyrivillä sarjakuvia

se historiikistäni, eli asiaan...
Lukaisin vuoden 1984-2011 Ryhmä-X:ni ja mieltäni jäi vaivaamaan kaikki ne tolkuttoman suuren aukot mitä suomen julkaisuissa valitettasti esiintyy, en ole koskaan suuremmin harrastanut alkuperäiskielen läpysköitä, mutta nyt tuli sellainen tunne että tilannetta täytyy korjata, ei näistä X-ukoista (ja eukoista)muuten saa mitään tolkkua, luojalle kiitos M-päivästä joka sentää harvensi hahmojen määrää siedettävämmäksi

Ulkomaan matkalla sattui käteeni X-Men: Divided We Stand sekä Young X-Men Final Genesis & Book Of Revelations ja haluaisinkin nyt kysyä arvon herrojen(jonka asiantuntevuutta olen oppinut tässä vuosien varrella kunnioittamaan) mielipiteitä ja neuvoja, että mitähän julkaisuja minun kannattasi hankkia antamaan hieman osviittaa sille missä nyt suomessa mennään. Lähinnä kiinnostaa 2006-2010 välinen aika, eli M-päivän jälkeiset mutantti vaiheet ja nämä uudet mutantit. Pääsisi hieman enemmän sisään näiden keijujen, kivivyöryjen ja sokkosilmien sielunelämään. (viitaten new new x-men nuorukaisiin) ja näköjään se Illyanakin on jälleen hengissä?

Oakland