Onpas täällä sanan katanaa heiluteltu.
Minä puolestani uskon, että Takahashin tärkein päämäärä on käännyttää Shonen Sundayn lukijat lehtihyllyn kautta kassalle. Muuten saattaisi kustantajakin kohta hermostua. Aika merkityksettömiä ovat nuo uskonnolliset väritykset Inuskissa. Saattaapa olla, että niitä tarkoituksella jopa vältetään, jotta saadaan mutkattomammin myytyä sarjaa muualle maailmaan ( kuin Japaniin ). Esim jenkeistä saattaa tulla muhkeasti rahaa. Ja myydään kai Inuskit muuallekin, kuin kristittyihin maihin. Silloinhan tuo olettamus kristittyjen käännytysyrityksestä menettää merkityksensä.
Lyhyen sarjaan tutustumisen perusteella näyttäisi siltä, ettei Takahashi ole miettinyt kovin pitkälle erilaisten ökkömökköjen alkuperää tai luokittelua. Tarinan miljöö on Myyttinen Japani ilman sen kummempia pohdiskeluja.
Samaa mieltä. Jos vertaa Takahashin aiempiin fantasiaseikkailuihin, niin aika huimia asioita niissäkin tapahtuu ilman sen kummempia selityksiä tai taka-ajatuksia. Muuten, luuleekohan joku vieläkin, että tarinan juoni on saada kuulan sirpaleet kasaan.
Tai, no jaa. Onhan sekin yksi juoni monien joukossa. Tarinan edetessä ei oikein aina tiedä, mikä juoni on "pääjuoni", vai onko sitä ollenkaan. Mutta se on Takahashin tapa tehdä tarinaa. Kun henkilöhahmojakin alkaa kertyä, niin siinäpä on jokaiselle lukijalle valittavana oma suosikkinsa ja mieleisensä juoni. Ja näin saadaan mahdollisimman monen tyylisuunnan kannattajat ostajakuntaan. Ei Takahashi varmaankaan sattumalta ole rikastunut.
Asiasta toiseen.
Näin pätkän jostain samuraileffasta, ja siinä joku näki näkyjä tai kuvitteli yhden tilanteen. Tilanteen eri variaatioissa henkilöiden asut vaihtoivat yht´äkkiä väriään valkoiseksi tai punaiseksi. Onko se jotain symboliikkaa, jota ei meikäläinen ymmärrä?
Minkähän takia sitten Inuyasha on puettu kokopunaiseen ja Sesshoomaru pääosin valkoiseen? Mitä ovat ne kukan näköiset kuusikulmiot Sesshoomarun vaatteissa, jotain arvomerkkejä tai vallan symbolejako?