Kirjoittaja Aihe: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta  (Luettu 295891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Vs: Piirtopöytä / käytöstä ja hankinnasta
« Vastaus #360 : 22.04.2008 klo 16:24:39 »
Hankin Wacomin wireless pen tabletin. Siinä on Bluetooth yhteys, mutta en saa yhteyttä syntymään koneen ja pöydän välille (reunahuomautuksena: järjestelmä löysi Saatanan matkapuhelimen).

Suoritin installoinin CD:ltä. Käyttöönottoapuri löytää Wacomin pen tabletin. "Lisätietojen kerääminen onnistui" kone ilmoittaa, mutta sitten: "Parinmuodostus epäonnistui autentikointivirheeseen." Kone käskee yrittää uudelleen, ei onnistu.

Opaskirja ja vianetsintä eivät löydä vastausta. Siirsin pöydän parin metrin päähän koneesta, ei apua.

edit: iMacista on kyse

edit2: Onnistuin! Piirtopöytää ladatessa täytyy ruksata "hiiri" eikä "muu laite". Kummallista on vain se, että ekalla yrityksellä tein juuri niin...
« Viimeksi muokattu: 25.04.2008 klo 09:59:15 kirjoittanut Doc Lomapäivä »

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #361 : 22.04.2008 klo 19:41:01 »
Löysinhän sen lopultakin!
http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,5319.msg83681.html#msg83681

Itselläni homma töppäsi siis viirussoftaan. Kun siirryin Macin omaan softaan piirtolauta ilmestyi oitis näytölle.
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Pasi Degerström

• Kanonville's commander
  • Jäsen
  • Jukopliut!!!
« Vastaus #362 : 22.04.2008 klo 22:14:09 »
Etsivä löytää. Heheh.
Joo täällähän kerrotaan omista piirtopöydän kokemuksista. Itse ostin A6 Wacom graphire4 noin 99eurolla. Mielestäni se oli kallis hankinta. Eipä tullut sillä vuoteen mitään tehtyä ja kun opiskelupaikan takia huomasin koulujen koneiden äärellä olevan piirtopöytiä. Aloitin pikkuhiljaa harjoittelemaan.Kyllä sen loppujen lopuksi aika helposti oppii käyttämään, jos on piirrelly ennenkin. Photoshop-ohjelman ansiosta tavallinen hiiri lensi metsään ja nykyään en voi olla ilman piirtopöytää. En oikein tee mitään tavallisella hiirellä kaikki on kynällä jotenkin paljon helpompaa.
Kun on piirtänyt melkein koko ikänsä kynällä saa tällä piirtopöydän kynällä parempaa tuntumaa.
Pahaa kyllä pelkään että oikeat tussit ja lyijykynät alkavat olla historiaa minun kohdallani ja siirryn digitaaliaikaan. >:(.

nanu

• Vieras
« Vastaus #363 : 11.05.2008 klo 08:25:14 »
Oi! ketää hankkinu just uutta piirtopöytää ja haluais vanhastaan eroon?? olisin voinu noukkia jonkun uudehkon a4 tai a5 pöydä pois.. ei pakko olla mitään merkki kamaa, kunhan toimiva, ja hyvä kuntoinen. ei kuitenkaa mitää keskiaikasta pöytää olla ettimässä eli jos max vuoden vanha olis.. pankaa vaikka sähköpostia tulemaa jos laitetta löytyy viim. 30.5.2008..
KIITTÄÄ JA KUMARTAA!

nanu

• Vieras
« Vastaus #364 : 11.05.2008 klo 08:27:54 »
ylempään viestiin jatkoa....
nanu.n@luukku.com

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #365 : 16.05.2008 klo 14:01:46 »
Heh, kuinka sattuikaan. Minä olen nyt myymässä vuosi sitten ostamaani uudenveroista Wacom Intuos3 -pöytääni Huuto.net:issä:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=78705052

Myydään tarpeettomana kuvan mukainen, uutta vastaavassa kunnossa oleva Wacom Intuos3 A5-piirtopöytä (4:3-malli, ei wide). Tuote sisältää kaiken mitä uutenakin alkuperäispakkauksia myöten.

Piirtopöytä on ostettu 10.5.2007 Verkkokauppa.com:issa, jossa se edelleen maksaa 382.90e - nyt Huuto.net:in kautta kaupat paljon edullisemmin.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #366 : 16.05.2008 klo 20:13:37 »
JA tämä meni kaupaksi nopeasti. MYYTY! (Ostaja tosin eri kuin viestiketjussa..  ::) )

The Greip Leader

• Jäsen
« Vastaus #367 : 23.05.2008 klo 14:16:19 »
Olen nyt itsekin (pitkällisen harkinnan ja mietinnän jälkeen) päätynyt siihen tulokseen että piirtopöytä on saatava. En kuitenkaan halua ostaa täysin mitään huonointa / halvinta mallia. Suomesta ostettaessa budjettiini sopisi tuo Wacom Bamboo fun A5 wide, mutta taas toistaalta eBaysta saisi uuden Wacom Intuos3 a5 -piirtopöydän (sis. postikulut) laittamalla kolmisen kymppiä lisää. Luonnollisesti tuo intuos3 houkuttelisi aika paljon (vaikkei olekaan wide kuten bamboo fun), vaan osaakos kukaan sanoa noista takuuasioista mitään. USAlainen yritys olisi myyjänä.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2008 klo 14:31:29 kirjoittanut The Greip Leader »

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #368 : 23.05.2008 klo 14:55:43 »
...vaan osaakos kukaan sanoa noista takuuasioista mitään. USAlainen yritys olisi myyjänä.

Eikö helpointa olisi katsoa kyseisen yrityksen sivuilta takuutiedot tai kysyä heiltä itseltään?

The Greip Leader

• Jäsen
« Vastaus #369 : 23.05.2008 klo 15:09:55 »
Eikö helpointa olisi katsoa kyseisen yrityksen sivuilta takuutiedot tai kysyä heiltä itseltään?

Sivuilta katsottu, ainakaan itse en löytänyt mitään vastausta siihen toimiiko takuu ostomaan ulkopuolella. mailiakin lähetetty keskiviikkona, vaan vielä en ole saanut vastausta.

ezuli

• Vieras
« Vastaus #370 : 23.05.2008 klo 18:25:25 »
Wacomilla, kuten monilla isoilla firmoilla yleensäkin, on oma 2 vuoden ostopaikasta riippumaton takuu.

*Varmistus löytyi manuaalin lopusta peruslakitekstinä:
http://www.wacom-europe.com/index2.asp?lang=en&pid=33

The Greip Leader

• Jäsen
« Vastaus #371 : 23.05.2008 klo 20:49:30 »
^Kiitos vastauksesta, tuota en löytänytkään. Wacomiltakin sain juuri äsken vastauksen, jonka mukaan jos ostan piirtopöydän USAsta tai Canadasta, lyhenee takuuaika 1 vuoteen.

Mutta kuinkas kestäviä nämä piirtopöydät ovat, eli kannattaako ottaa "lyhennetty takuuaika" ja ostaa parnepi piirtopöytä USAsta, vai kannattaako mieluummin ostaa halvempi malli 2 vuoden takuulla Suomesta?

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #372 : 23.05.2008 klo 21:01:08 »
Ainakin Wacomin piirtopöydät ovat todella kestäviä, koska kuluvia osia on vain kynässä ja nykyään laudan nappuloissa. Jos laudassa ei ole valmistusvikaa se hyvin todennäköisesti kestää käyttöä todella pitkään. Itse en ole vielä onnistunut rikkomaan  ainuttakaan.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #373 : 23.05.2008 klo 21:20:53 »
Ainakin Wacomin piirtopöydät ovat todella kestäviä, koska kuluvia osia on vain kynässä ja nykyään laudan nappuloissa. Jos laudassa ei ole valmistusvikaa se hyvin todennäköisesti kestää käyttöä todella pitkään. Itse en ole vielä onnistunut rikkomaan  ainuttakaan.
Minulta on mennyt 4 piirtolevyä kun johto on nitkunut levyn juuresta poikki. Läppärikäytössä levyä kun joutuu koko ajan siirtelemään. Wacom ei suostu edes varaosaa toimittamaan vaikka vika on heidän kehnossa toteutuksessa. Maahantuojan varaosa maksoi yli 60 euroa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #374 : 24.05.2008 klo 00:00:21 »
Mulla on jouluna 2005 ostettu Wacom (tais olla se halvempi versio A5:stä) eikä ole ollut  mitään ongelmaa. Kaikki on kunnossa. Itsekin käytän tuota läppärin kanssa ja olen muutenkin aika huoleton, joten ihmettelen, miten Keijo on saanut noita johtoja katki.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva