Author Topic: Kvaakin haaste TALVI 2005/2006  (Read 13557 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
Re: Kvaakin haaste TALVI 2005/2006
« Reply #45 on: 16.02.2006 klo 16:23:38 »
Nyt hoksasin avata tuon Jipon työn tuolta liitteestä. Ensin ajattelin, että hohhoijaa... ala-asterivoilua, mutta tuo viimeinen lause pelasti kokonaisuuden. Siinä oli itseasiassa jotakin sellaista, mitä minun mielestäni useiden ihmisten pitäisi nykyään ajatella... nimittäin sitä, että missä menee sopivan ja sopimattoman raja? Tuo raja kun tuppaa siirtymään yhä vain kauemmas ja kauemmas. En teidä hakiko Jippo työllään tätä, mutta sen minä sieltä ainakin sain poimittua.

Mutta muuten se oli ihan kakka.  ;D
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #46 on: 16.02.2006 klo 16:49:48 »
Ovatko kaikki yksiruutuiset Lassit ja Leevit, Nemit ja Tenavat vain pilakuvia?  ;)

Eivät, mutta strippisarjakuvassa mielestäni se koko sarja on jo kokonaisuus itsessään ja ne muutamat yksiruutuiset sarjikset siten osia suuremmasta tarinasta. Tee eka samasta hahmosta parikymmentä strippiä ja sit laita tuo kuva, niin voin sen sarjakuvana hyväksyä.

Olethan kuitenkin saanut kommenttia (ja vieläpä ihan positiivista sellaista) työstäsi, joten ei se mennyt hukkaan kuin arvonnan kannalta vain.  :-*

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #47 on: 16.02.2006 klo 17:15:06 »
Jippo Kenguru: Good grief.  :o

maa-chi: Kaunista, mystistä, tunnelmallista, sekavaa...  ;D

pekak: Todella hienot värit. Järkky idea.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #48 on: 16.02.2006 klo 17:19:34 »
Voittaja on nyt arvottu luotettavalla laput pipossa -menetelmällä, ja se on Marj! Onnea!

Palkintoinahan olivat Antti Vainion lupaama Jere IV sekä oma Kanelianainen-lehteni (joka sulta kyllä pitäisi jo löytyä, joten haluatko vielä toisenkin kappaleen haltuusi vai luovutatko sen vaikka jollekulle toiselle haasteeseen osallistuneelle? saat itse päättää :)).

Antin kanssa voinette hoitaa Jere-asiat yksärillä?

tertsi

• Guest
« Reply #49 on: 16.02.2006 klo 17:23:08 »
Onnea vaan Marjille!

Kapinaako nyt on tulossa, vai mitä?

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Reply #50 on: 16.02.2006 klo 19:38:14 »
Jees, kiitos kaikille palautteesta, onnea voittajalle, koska on seuraava skaba ynnä muuta asiaankuuluvaa.

Jotenkin tätä on vaikea kommentoida. En oikein ymmärtänyt oliko tämä provokaatio vai mikä tämän pohjimmainen idis oli.

Jippo Kenguru: Good grief.  :o

Muista osallistujista en tiedä, mutta mä taisin onnistua omissa tavoitteissani.
Tosin olis ny edes yksi "pitääkö Kvaakissa välttämättä sallia taiteen nimissä ihan kaikki mahdollinen, eikö jonkinlainen ennakkosensuuri olisi kuitenkin tarpeen että silkka roska voitaisiin suodattaa pois" -viesti tullut.. no, pitäähän sitä olla jotakin saavutettavaa tulevaisuudessakin.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #51 on: 16.02.2006 klo 21:00:32 »
Wilpuri: Hahmosi on ehkä maailman surkein ja rakastettavin pelkästään tuon yhden kuvan perusteella :D mitä muuta voin muka sanoa.

Heh... kiitos. Se olen minä...  :-[

Pitäisiköhän tuosta tehdä avatar? Alkaa jo tympiä tuo punapaitainen rillipää, joka ei ole viitsinyt edes kammata hiuksiaan...

Onnea Marjille!
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Marj

• Guest
« Reply #52 on: 16.02.2006 klo 22:14:27 »
Voi jee, voitinko mä jotain! Siitä onkin piitkä aika, kun onnetar viimeeksi suosi.

Laita ihmeessä toinen pipoarvonta pystyy, että Kanelianainenkin saa hyvän kodin.

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #53 on: 16.02.2006 klo 22:17:43 »
Selevä pyy! Pipo sanookin, että Kanelianainen lähtee...

Napparille!

Pistätkös Nappari sit mulle yksityisviestillä osoitteesi, niin lehden saat. :)

Holle

• Jäsen
« Reply #54 on: 16.02.2006 klo 23:01:33 »
Yleisesti ottaen aihe näyttää olleen hankala käsiteltävä vaikka sen pitäisi olla musiikin ,kirjallisuuden ja sarjakuvan tärkeää materiaalia.

Tuukka:
Sarja kulki hyvin ja kuvat vahvoja mutta itse idea oli mielestäni hätävarjelun liioittelua.
Julli:
Perusstrippisarjan ainekset vitsiä myöten hanskassa. Toteutus varma mutta rajoittunut. Ei tosi rakkautta.
Grezen:
TosiTV-sarjakuvaa. Hieno ilmeitä ja yksityiskohtia (esim. verhot) myöten.
Nappari:
Tässä oli tyyliä mutta ei läheskään parasta Napparia. Idea hieman köykäinen.
Näyttää että kuvasarja kallistuu oikealle?
Marj:
Todella hienoja ilmeitä. Tätä vertaa Grezenin rymistelyyn. Molemmissa vahva oma soundi.
Wiljami:
Mukavaa mustaa ja valkoista , mutta rakkausaihe taitaa olla vaikea käsiteltävä. W:kään ei yllä parhaimpaansa
Tertsi:
Osaa käsitellä annetun idean, kuva hyvä, idea hyvä.
Hege:
Pidin alun kuvituksesta. Lopussa toistoa , varmaan tarkoituksellista mutta ei minusta toiminut.
Ideakin hyvä mutta mutta... jotakin jäi kaipaamaan.
Kojocci:
Ei yllä aikaisempiensa tasolle. Hahmot eivät sytytä.
Joonasen
töitä en ole kehunut mutta tämä miellyttää. Kuvitus selkeää ja nätti idea. Vastaa haasteen aiheeseen hyvin.
S.K:
Harvinaisen valmiin näköistä tavaraa. Ammattimaista mutta hieman jäykkää. Tekstitys ei näytä niin hyvältä. Tällainen taso ja tekniikka vaatisi parempaa tarinaa.
Markku:
Tarina ei erikoinen mutta kuvituksesta tykkäsin. Tuon perustella voisi ajatella että Illu olisi teikäläiselle omiaan.
Jippo-Kenguru:
Ohi.
Maa-chi:
Taitavaa mutta ei vetoa meikäläiseen. Ehkä uskonnollisuuteen viittaava paatos vierastuttaa. Teknisesti huippuluokkaa mutta sitä ei lasketa.
Pekak:
Vaikka myöhässä niin parhaimmistoa. Hyvin piirretty ja vahvasti tarinoitu.
Wilpuri:
Ilmeikäs kuva. Tässähän tuo haasteen aihe oikeastaan onkin kuvattuna.
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

S.K

• Uusi jäsen
« Reply #55 on: 18.02.2006 klo 12:22:20 »
Valitettavasti ei ole aikaa kommentoida erikseen kaikkien töitä, mutta selvästi aihe on inspiroinut monia. Monella on hallussa sellainen sanomalehteen sopiva tyyli. Oma suosikkini oli kuitenkin
pekak:n "Zombie" -juttu, sillä olen suuri zombie-fani ;D .

SK

S.K: Herrajumalaziisus. Siis niin pro jälkeä kuin... Ei tämmöistä voi kritisoida! Missä sinua on julkaistu? Onko lähiaikoina tulossa alpparia?  :o

Joo, ei näillä tuloilla albumeja tehdä ;D.Mutta onhan meillä tuon DBC:n kautta tulossa Drolica: Tuhon lähettiläs, kunhan paino lakkaa rikkomasta koneitaan ;D