Author Topic: Kvaakin haaste TALVI 2005/2006  (Read 13558 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
Re: Kvaakin haaste TALVI 2005/2006
« Reply #15 on: 03.01.2006 klo 21:37:02 »
Inspiraatio todellakin iski ja olen piirtänyt kuin piristäviä nappaillut gerbiili. Kaksi sivua  on tussaamista vaille valmiina, eli sarjakuva saattaa ilmestyä kvaakkiin hyvinkin pian :)
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Jho

• Jäsen
« Reply #16 on: 04.01.2006 klo 18:41:17 »
Varsin oli Tuukalta komia kuvasarja.
Postaa ihmeessä jos saat lisää valmiiksi, ilokseenhan noita lukee :D

tertsi

• Guest
« Reply #17 on: 05.01.2006 klo 00:02:51 »
Ei auenneet Tuukan kuvat kuin puoleenväliin asti.
Siis onko kuvien linkityksessä jotain pielessä? Vaiko mun kompuutterissa?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #18 on: 05.01.2006 klo 00:29:44 »
Mulla aukesi ainakin ihan kokonaan, joten eiköhän sulla ole se vika...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #19 on: 19.01.2006 klo 16:18:44 »
Huomasin että minulla on hyllyssä jostain syystä Jere IV kahteen kertaan. Siinä on muistaakseni paljon teinirakkautta joten laitetaan se palkintopottiin

Hmmm. En ole vielä itse löytänyt mitään sopivaa palkintoa, joten jos Antti sitten lahjoitat tuon Jeren? Kai se riittää? Lisään vielä vaikka pottiin yhden kappaleen omaa Kanelianainen-lehteäni (hei, se on kohta loppuunmyyty keräilyharvinaisuus ;)).

Itse en tähän arvontaan osallistu joten voin kyllä toimia onnettarena.

1978 villiä metsää

• Jäsen
« Reply #20 on: 23.01.2006 klo 15:03:44 »
Ohoi, Hollen sarjakuva skulaa monella tasolla. Hyvä idea + hieno toteutus, ajatonta viihdettä  :D

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #21 on: 23.01.2006 klo 15:51:06 »
Koska minun pitäisi olla taas tekemässä ihan muita juttuja, niin kirjoitanpa sitten kommentteja:

Tuukka: Kauniisti piirretty. Oranssipunainen tehosteväri toimi kuin nappi otsaan. Tarina oli aika perinteinen mutta hyvin kerrottu. Oikein bueno!

julli: Kyllä käytettykin käy, jos ei nyt ihan ole aiheen vierestä. Tämä oli ihan ok-perusstrippiä, voisi ilmestyä jossakin Lapin paikallislehdessä esimerkiksi (ilmestyykö jo?). Saamelaisukko on hyvin aidon oloinen (ainakin niiden juttujen perusteella, mitä olen kuullut ;D). Väritys koskee silmiini hieman, varsinkin tuo keltainen taustaväri.

Holle: Tästä tykkäsin kovasti. Juoni on omaperäinen ja sanaton kerronta sopii tähän hyvin. Ja onhan niitä söpöjä säätyttöjä kuulemma paljonkin :D

Nappari: Väritys ja paksut viivat sopivat hyvin yhteen. Muutenkin kiva ja sympaattinen strippi. Toisessa ruudussa katsoin pitkään, että tytön päässä on joku hattu, mut nyt vasta tajusin, että ne ovatkin jalat. Kolmaskin ruutu vois olla vähän selkeämpi. Mutta eka ruutu on just hyvä.

Marj: Toinen suosikkini. Ekan ruudun keittiö on ihana ja harmaaväritys on onnistunut. Tokavikan ruudun "vips vips vips":ille naureskelin :D Oikein hyvä, arkista rakkautta ja huumoria.

maa-chi

• Jäsen
« Reply #22 on: 29.01.2006 klo 14:46:46 »
Uusi löytö, nämä sivut, mulle. Ja kovasti innostavat!

Työnnänpä tällaisen kokeeksi teille. En ole sarjakuvia tehnyt ja tämä ei ehkä siksi ole oikein perinteinen, sellainen ruudutettu versio. Koetin saada kuvan rakennettua niin, että silmä etenee luontaisesti oikeassa järjestyksessä pitkin paperia.

Tein tämän ja jatkokuva 2:n hääpäiväksi muutama vuosi sitten. Suttuinenhan se on ja käynee paremminkin luonnoksena.

Kun ei tarinaa tunne, niin kuvasarjan juoni saattaa olla hakusessa, mutta aihe on kyllä sitä itteään; rakkavutta.

Hanna

• Jäsen
« Reply #23 on: 02.02.2006 klo 20:37:03 »
Voi ei, kerrankin oli aihe joka itseänikin kovasti inspiroi ja luonnoskin on valmiina mutta ankara flunssa iski ja työhakemuksia pitäisi tehdä ja nykyisessäkin työssä käydä ja väsyttää ja pää on kipeä ja on vaan niin veltto olo ja ja ja... Toisin sanoen, taisi jäädä osallistumatta tähänkin vaikka aikaakin vielä olisi, mutta sen sijaan skarpataan edes vähän ja kommentoidaan valmiita töitä:

Tuukka: hyvä juttu, kisan parhaimmistoa! Hieman tavanomainen aihe (minulla ei kyllä olisi yhtään varaa sanoa siitä...), mutta toteutus oikein kiva, etenkin punainen väri sopi hyvin. Tokan sivun toka ruutu oli erinomainen värityksensä suhteen, vihamieliset kommentit suorastaan pursuavat verta. Ja niinhän se valitettavasti on, että suvaitsevaisuudesta ollaan vielä valovuosien päässä. Koskettavaakin siis.
Julli: enpä nyt tiedä oliko tässä rakkautta, mutta voihan sen toki monella tavalla käsittää. Varsin perinteinen strippi, joka kyllä sai naurahtamaan ihan ääneen. Tietokoneväritys tökkäisee tässä silti aika pahasti silmään räikeydellään etenkin henkilöiden vaatteissa.
Holle: olipas sympaattinen, vaikka karu loppu kaverilla olikin. Sulla on todella omintakeinen ja hyvin tunnistettava tyyli, siitä plussat kotiin. En itse asiassa keksi tästä mitään kritisoitavaa, ihan oikeasti :)
Grezen: heh, mukavaa arkista "romantiikkaa" taas sulta. Mukava työ, ei siihen siihen kummempia elementtejä tarvitakaan niin toimii. Olen kuitenkin mielestäni nähnyt sulta parempiakin juttuja, esim. sen aivan hulvattoman "kesäparran". Tästä uudesta voisin tylsästi sanoa että ihan kiva, mutta vähän turhan kevyet eväät mielestäni tällä kertaa. Se jokin puuttuu toimiakseen minulle ihan täysillä... tai sitten mulla on vaan huono päivä (tai iltatuima ;) ).
Nappari: samat sanat kuin Grezenillekin: kiva juttu, mutta parempaakin on sulta nähty. Harvemmin pidän tietokonevärityksestä käsin tehtyä enemmän, mutta tällä kertaa täytyy sanoa, että sun kohdalla tilanne on toisinpäin. Myös valittu "fontti" oli minun tihrusilmilleni hieman turhan hankala.
Marj: kisan suosikkini tähän mennessä! Eka keittiökuva on ehdoton, sitä jää tutkiskelemaan pitkäksi aikaa.Viimeinen ruutu on myös ihana, spontaani reaktio välittyy hyvin tänne asti. Toimii!
Wiljami: hyvin toisenlaista jälkeä kuin mitä sulta on totuttu näkemään. Pidin tästä yllättävänkin paljon, siinä oli mukavaa "vanhanajan tunnelmaa" ja fiilistä ja nainen oli kauniisti tehty. Ainoa mikä hieman häiritsi oli fontti; käsin tekstattu olisi voinut sopia paremmin, tai sitten pienempi fonttikoko (lähinnä vikassa ruudussa).
maa-chi: uusi tuttavuus minulle ainakin, mutta eipä noita piirtäjänlahjoja paljoa kannata piilotella, sen verran hyvän näköistä jälkeä olet saanut aikaiseksi. Tietämättä tapausta / tarinaa työstä on aika vaikea sanoa sisällöllisesti yhtään mitään, mutta ulkokuori ainakin on korea.

Klik klik --> Sarjisblogini

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Reply #24 on: 12.02.2006 klo 00:19:57 »
Pari päivää enää aikaa osallistua haasteeseen, joten aktivoitukaas ihmiset hoi!

Kommenttia töistä laitan taas piakkoin...

Joonase

• Guest
« Reply #25 on: 13.02.2006 klo 20:23:30 »
Tuukka: Hieno. Siistiä viivaa ja toi punanen sopii aika kivasti ja tuo lisää tehoa.
Idea vaan on minun mielestäni aika käytetty, mutta muuten oikein siiisti.

Julli: heh joo. Aluksi en meinannu vitsia ollenkaan hokasta :]
Mutta oikein kiva strippi. En minä muuta. Tykkäsin.

...

Äh, en jaksa. Myöhemmin lisää. Sori

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #26 on: 13.02.2006 klo 23:00:44 »
Tuukka: Surullinen, vahvoja tunteita.

julli: Luppoisaa. Hauska juttu, iloisilla väreillä...

Holle: Mestarin jälkeä. Sinulla on tuo yksinkertaistaminen hienosti hallussa. Rokkaa.

Grezen: Arjen romantiikkaa... Saako olla kahvia?

Nappari: Näin se usein menee... Hyvä tyyli.

Marj: Tämä voisi olla Grezenin jutulle jatkoa. Söpöä.

Wiljami: Jees. Kaikkea ukot sitä tekeekin...  ;D

maa-chi: Kuten sanoit, juoni ei aukene, mutta kuvitus sopii fiiliksiin...

tertsi: Lämmintä viivaa ja lämmin ajatus!

Hege: Huh. Tämä on hyvä, joskin synkkä... Mutta asiasta tämäkin.

Kojocci: Nyt kai pitäisi sanoa Awww...

Joonase: Kymppi tyylistä!

Wilpuri: Aihe on... sama kuin minulla!  ;D

S.K: Herrajumalaziisus. Siis niin pro jälkeä kuin... Ei tämmöistä voi kritisoida! Missä sinua on julkaistu? Onko lähiaikoina tulossa alpparia?  :o

When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
« Reply #27 on: 14.02.2006 klo 01:03:21 »
Palautetta on tietääkseni yleensä kiva saada:

Tuukka: Jotain tämäntapaista olen tainnut nähdä ennenkin, mutta ei se mitään, ihan näppärä pieni tarina. Kiva idea nuo raivosta punaiset ihmiset.

julli: Lähtekhämme luostholle lusthin pithoon. Aika perustavaraa, tämmöiseen voisi ehkä törmätä värittämättömänä jossakin paikallislehdessä.

Holle: Kattokaas ny lapset ku mestari piirtää. En mä voi tästä mitään pahaa sanoa.

Grezen: Mulle tuli ekana mieleen joku Kati Kovácsin sarja, mutta kyllä tämä on parempi. Ne Katin ilmeet.. pitääkö kaikkien hahmojen olla aina niin vihaisen näköisiä?

Nappari: Me juteltiin eksän kanssa joskus Slayeristä. Nyyh. Mää oon nii yksii-iin!

Marj: Tästäkin tulee ekana mieleen joku muu sarja.. Minttu? Maisa ja Kaarina?

Wlijami: Tämä on symppis! Voisi ehkä melkein olla jostakin vuosikymmenten takaisesta huumorilehdestä.

maa-chi: Joo, ei tässä oikein ensinäkemältä vaikuttaisi selkeää juonta olevan.. mutta piirrosjälki kyllä miellyttää ainakin minua. Näkisin mielelläni lisääkin tämmöisiä.

tertsi: "Perus- ja lähihoitajien ammattiliiton jäsenlehden semmosta peruspilakuvatavaraa, selkeetä jälkee ja varmasti tyhmempikin ymmärtää."

Hege: "Onks tää ollu jossaki Pahkasiassa joskus -83? Ei, ei oo voinu, ku täs puhutaan chateista ja netistä. Mut siis ihan mahtavaa tavaraa. Voi kettu ku ois viä Pahkis nii tämmöstäki voitais julkaista jossaki."

Kojocci: "Joo siis nää LoveMonsterDolls on ollu jenkeissä aika hitti, niin me nyt otetaan nää sit tänne Anttilaan myyntiin, mä uskaltaisin veikata et nää tulee oleen jouluna aika hitti. Näkeeks kaikki et minkälainen pakkaus näis on, kai tää kelpaa suomalaisellekin kuluttajalle?"

Joonase: Tyyli on ihan mahtavaa, vaikka juoni sopisikin ehkä paremmin yksinkertaisemman tyylin sarjaan.

Wilpuri: "Ei..ei se sit taida kuitenkaan tulla. Vaikka Stokkan kellon alla sovittiin... Ei saakeli.. en mä rupee enää täällä oleen. Meen himaan ja masturboin itseni uneen."

S.K: Jumala auta! Eihän tämmöistä jälkeä piirrä kuin oikeat ulkomaan ammattilaiset! Koska albumi ilmestyy?

Markku:
Omistettu Kvaakin "Särkyneiden sydämien kerho"-säikeen sankareille...

Mulla on tumma tukka. T****lla oli hieman suoremmat hiukset. Mää oon nii yk-siiin! Yhyy!
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #28 on: 14.02.2006 klo 08:09:25 »
Jippo, minä sain vain Angelfiren tunnuksen... Näkeekö joku muu Jipon työn?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

tertsi

• Guest
« Reply #29 on: 14.02.2006 klo 08:48:29 »
Tuukka:
Jostain syystä sun sarjakuvasivusta mun kone avaa vain puolikkaan. No, työpaikallani(!) olen lukenut sarjakuvasi aikaisemmin.
Sympaattinen tarina nuorista ihmisistä, jotka löytävät toisensa.
Vaikkei me aikuiset nyt niin kamalia olla, kai.
Kuvakerrontasi ja sommittelusi paranee koko ajan.

julli:
Niin voihan sitä rakastaa kahtakin naista (kai). Toimiva strippi.
Väritys liian räikeä.

Holle:
Absurdi tarina, mutta toimii kuin junan vessa!!!!!
Hyvä ratkaisu  jättää ruudut piirtämättä. Vaikka tarinassa on paljon kuvia, yleisfiilis on ilmava ja kepeä. Loppuratkaisu sitten onkin vähemmän kepeä ;D. Hyvä juttu.

Grezen:
Arkipäivän realismia ja pientä söpöilyä päätteeksi. Ei mitään pahaa sanottavaa paitsi, että vaakapalkki voisi olla ainakin yhtä leveä kuin pystypalkki.
Erittäin hienot verhot! Ja osaat piirtää tosi mukavia krapulaisia tai muuten vaan räjähtäneitä naisia. Pidän.

Nappari:
Joo, ei ne naiset koskaan ymmärrä, kun sanoo jotain todella sydämestä!
Ehkä turhan tiukka rajaus joissain kuvissa, muuten ihan toimivaa.

Marj:
Söpöä. Mutta aina sitä ihmettelee, mikä saa esim. tuon tytön tykkäämään näköjään täydellisestä tunarista. No, mehän emme tiedä, jos vaikka tuo kundi on jossain muissa hommissa ties vaikka kuinka peto...

Wiljami:
Hieno tuokiokuva. Nainen on todella herkästi piirretty ja ihan täydelliset ilmeet (molemmilla). Upea sarjakuva. Jopa mustat reunaviivat toimivat ihan kybällä.

maa-chi:
Mukavat, murretut värit ja paikoitellen herkkä viivaa. Mutta en ymmärrä, mitä sarjakuvassa tapahtuu.

Hege:
Ensimmäisellä lukukerralla ymmärsin, että kertoja ampuu itsensä. Toisella huomasin tuon viittauksesi poliisimurhiin. Eli tyyppi murhaa päästäkseen vankilaan ja siletä kautta jonkun lyylin pöksyihin. Tosin viimeisessä kuvassa ase lyö (enteellisesti) tyhjää.

Hyvä, toisenlainen näkökulma meidän söpöilijöiden joukossa.

Kojocci:
Jotenkin rujo ja ei niin kovin kaunis kuva. Jättää minut ihan kylmäksi.

Joonase:
Upeaa!!

Mitä tästä voi muuta sanoa. Upeaa. Mikä tunnelma! Loistava ruutujako.

Wilpuri:
Kukatkin ostettu ja pieleen meni! Poikaparka.

Tosin luulin kukkia ensin joulukinkuksi ::)
No, sen takia se tyttö varmaan häipyikin.

S.K.:
Ehkä kiire näkyy jonkin verran ennenkaikkea taustoissa, mutta varsinkin ensimmäinen ruutu teki vaikutuksen. Ja hienoa nähdä, että joku jaksaa piirtää muutakin kuin ihmishahmoja.Tunteellinen tarina joka ei kuitenkaan näin sarjakuvan keinoin esitettynä ole kovin tunteellinen. Kuvat ovat hieman kylmiä. Ensimmäinen sivu on oikeastaan ihan turha tarinan kannalta..

Myllymäki:
Tositarina oikeasta elämästä. Toi tyyppihän olis voinut sanoa menevänsä Kvaakkiin ;)
Piirrokset aika maneerisia. Esim. laskokset vaatteissa huitaistu sinne päin ilman ajatausta. Mutta selkeää sarjakuvakerrontaa. Ansiot tarinassa ja hyvä niin.

Jippo Kenguru:
Rankkaa. Mutta taiten kerrottu.

Tällä kertaa pisteet menivät: Hollelle, Wiljamille ja Joonaselle.
« Last Edit: 15.02.2006 klo 00:34:27 by tertsi »