Vaan koskas Tertsi tulee ylistämään miltä näyttivät Sinisen lootuksen originaalit "livenä"?
Mä en nähnyt niitä!!!
En nääs tiennyt että Pomppeliinikeskus on kiinni tiistaisin.
Ja oli kiinni vielä keskiviikkonakin!
Eli se siitä sitten.
Angoulemen näyttelyrintamalla oli aika köyhää, mutta oli mukava reissu kuitenkin.
Sarjakuvatarjonnan laajuus tyrmäsi kustantajien teltassa. Nimikkeitä oli varmaan jotain 10 000, vähän yli tai alle. Paljon!!
Ostin reissullani yhden täydellisen sarjakuvan:
Jerome K Jerome Bloche 19: Un chien dans un jeu de quilles! Leppoisaa tarinointia, rauhallinen rytmi, päärooleissa portinvartijaeukkoja, pappeja jne.. Omaperäinen sarjakuva!! Mulla on muitakin Jeromeja mutta tämä oli paras.
http://www.bdnet.com/zi/bdweb/images/37/9782800138374_pg.jpgMuita hankintoja mm:
Innommables: Cycle de Hong Kong (korjattu versio), Shukumei(korjattu versio)
A propos: Leloupin haastattelu
R. Macherot - monographie
Inside Moebius I ja II
Tout Jijé, 1974-1977
Jim Woodring: Frank's Real Pa
Où le regard ne porte pas I ja II
Willin näyttely oli hieno. Seinälle oli unohtunut myös Walthéryn näyttelystä Natacha: Atoll 66:n lyijykynäplansseja muutama kappale. Kiinnostavia. Yllättävän viimeistelemättömiä. Ihmishahmoissa aika paljon viivoja.
Samaten Franquin oli hyvä. Jotenkin tiiviimmin aseteltu kuin Pariisissa. Originaalit paremmin esillä.
EDIT:
Matkan kohokohta oli kuitenkin se, kun näin Didier Conradin ilmielävänä.
Hän piirsi omistuspiirroksia uuteen Tigresse Blanche -albumiin sarjakuvakauppa Brüselissä Brysselissä. Hänen piirustustahtinsa oli noin yksi piirros (jutustelun lomassa) kymmenenssä minuutissa, joten en viitsinyt jäädä odottelemaan, edelläni olisi ollut noin viisi ihmistä.
Ja olisin joutunut ostamaan uuden Tigresse -albumin, vaikka mulla on se jo ennestään hyllyssä.
Mutta on tosi kiva olla taas kotona. Ja kvaakissa.