Kirjoittaja Aihe: Alan Moore  (Luettu 96322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Palonen

• Jäsen
  • Uskonto on vaara
Vs: Alan Moore
« Vastaus #45 : 05.10.2007 klo 10:17:02 »
Oho!
Toki 2000AD -formaatti aiheuttaa tiettyjä rajoituksia mutta monet Mooren tuon ajan töistä ovat silkkaa jautaa! Omia suosikkeja ovat Twisted Times ja Shocking Futures stoorit..

"Future Shocks".

*Ja nyt, häpeämätön mainos*
Mulla ois kaupan Alan Mooren D.R. & Quinch's Totally Awesome Guide to Life-albumi jossa olisi noita 2000ADssä julkaistuja mustavalkoisia lyhäreitä. Alan Davis kuvitti. 5Neuroa+postit.
Yksityisviestillä nopeimmalle.
*Ja nyt, häpemätön mainos loppui*

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #46 : 05.10.2007 klo 12:33:29 »
"Ironia, eli epäsuora iva, on huumorin laji. Sana juontuu kreikan sanasta είρωνεία, teeskentely.

Ironia on ilmaisumuoto, jossa todellinen merkitys ja käytetyt sanat ovat ristiriidassa. Ironiaan sisältyy ajatus siitä, että asiat eivät ole sitä, miltä ne näyttävät tai mitä niiden väitetään olevan. Ironia on tyypillisesti tilannesidonnaista eikä ironia sen vuoksi paljastu· ellei ymmärrä asiayhteyttä.

Vaikka ironia on huumorin alalaji, se ei ole yksinomaan hauskaa eikä ironian päätarkoituksena ole huvittaa tai viihdyttää. Ironia on monesti katkeraa, ja usein ironinen huomautus on tarkoitettu peitellyksi hyökkäykseksi tai loukkaukseksi."

Otin ton lainauksen aina yhtä luotettavasta Wikipediasta, mutta eiköhän se suurinpiirtein noin mene...

Mullon ikävä Rautkorpea. Rami sentää hallitsi tuon yllämainitun taiteenlajin eikä yleensä syyllistynyt kohtelemaan keskustelukumppaniaan kuin 5-vuotiasta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #47 : 05.10.2007 klo 17:21:25 »
"Future Shocks".
Aivan oikein. Eli hups, oho!

Katsoin edellistä viestiäni tuon nimen sen wanhan Titanin kokooman kyljestä kun se oli suoraan selkäni takana tuota kirjoittaessani.

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #48 : 31.12.2007 klo 11:44:43 »
Onko kukaan lukenut Helvetistä sarjan epilogia Dance of the Gull-Catchers? Kyseessähän on ilmeisesti Helvetistä sarjan jälkeen tehty teos, eikä se kuulu suomeksi ilmestyneeseen sarjaan?
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #49 : 01.01.2008 klo 13:26:59 »
Onko kukaan lukenut Helvetistä sarjan epilogia Dance of the Gull-Catchers? Kyseessähän on ilmeisesti Helvetistä sarjan jälkeen tehty teos, eikä se kuulu suomeksi ilmestyneeseen sarjaan?
Jep, muistaakseni ja ei tietoa.

Mun Mad Love/Kitchen Sink minialpparin kyljessä lukee "From Hell Volume Eleven Dance of the Gull Catchers". Kansissa puhutaan Final Chapterista ja Epiloque to the award-winning jack the ripper sagasta. Ensipainos painettu syyskuussa 1998 kun kymppi oli painettu kaksi vuotta aiemmin (elokuu 96).

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #50 : 03.01.2008 klo 10:12:20 »
Onko epilogi suoraa jatkumoa aikasempaan tarinaan, vai liikutaanko jossakin muualla?
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Virtahepomies

• Jäsen
« Vastaus #51 : 03.01.2008 klo 10:21:47 »
Onko epilogi suoraa jatkumoa aikasempaan tarinaan, vai liikutaanko jossakin muualla?

Epilogi on tarinakokonaisuudesta erillinen kommentaari. Eikä mielestäni mitenkään olennainen vaikka onkin osa ainakin englanninkielistä kokoelma-albumia, siellä lopussa liitteenä.

Tarkkis

• Kirjastotätisetä
  • Jäsen
« Vastaus #52 : 05.03.2008 klo 20:27:41 »
En nyt tiedä, että olisiko tämä pitänyt laittaa tuonne "älykkäät videot niinku..." threadiin vai tänne, mutta tässä olisi kuitenkin Mooren vielä vähän häiriintyneempää materiaalia: http://www.youtube.com/watch?v=cFK2Xq2RyiU

Itse animaatio siis toki jonkun muun tekemä, mutta sanoitus ja itse laulu olisi Mooren käsialaa. Lisää sinister ducksista tietämättömille mm. wikipediasta ;)
When the going gets weird, the weird turn pro! H.S.T

kalmakoura

• Jäsen
« Vastaus #53 : 06.03.2008 klo 03:34:06 »
luinpas tuon mooren marvel uk:n  captain britanian ja pitää kylllä sanoa että oli todella hienoa luettevaa sir james jasper on omasta mielestäni yksi parhaimmista mooren roistoista.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #54 : 28.10.2008 klo 15:35:14 »
Onko kukaan törmännyt netissä tai kirjoissa tekstiin, jossa Moore paljastaisi käsikirjoituskaavansa. Ainakin Watchmen ja Extraordinary Gentlemen näyttäisi perustuvan sumean logiikan mallille, mutta siitä sovellettu kaava kiinnostaisi.

Toinen mitä on etsinyt, on Mooren käyttämä tiedonhaun malli. V niin kuin Verikosto on kirjoitettu jo ennen nettiaikaa, ja kiinnostaisi millä metodilla Moore on etsinyt kaiken taustatiedon V:stä. Watchmenin kasaamiseen on selvästi käytetty samaa mallia.

O.P.Ulsa

• Vieras
« Vastaus #55 : 28.10.2008 klo 15:44:27 »
Onko kukaan törmännyt netissä tai kirjoissa tekstiin, jossa Moore paljastaisi käsikirjoituskaavansa. Ainakin Watchmen ja Extraordinary Gentlemen näyttäisi perustuvan sumean logiikan mallille, mutta siitä sovellettu kaava kiinnostaisi.

Käsikirjoituskaava? Kuule, jos jotkut Hollywoodin possut on saanut sulle upotettua, että käsikirjoituksia tehdään kaavoilla, niin nyt on pakko valaista... ei mestarit mitään kaavoja tarvitse, ja jos tarvitsee niin ne luodaan omasta päästä, kuten vaikka Watchmenin kaltainen järkäle osoittaa.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #56 : 28.10.2008 klo 15:49:33 »
ei mestarit mitään kaavoja tarvitse, ja jos tarvitsee niin ne luodaan omasta päästä, kuten vaikka Watchmenin kaltainen järkäle osoittaa.
Usko mitä uskot, minä tiedän.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #57 : 28.10.2008 klo 15:52:01 »
Tältä sivulta löydät linkit Mooren kässäreihin.

Hae kohta Watchmen script pages...

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #58 : 28.10.2008 klo 16:00:45 »
Tältä sivulta löydät linkit Mooren kässäreihin.
Oon mä joskus noita lueskellut (painajaismaisia), mutta en etsi kässäriä, vaan kässärin muottia.

UOP

• Vieras
« Vastaus #59 : 28.10.2008 klo 16:37:00 »
Oon mä joskus noita lueskellut (painajaismaisia), mutta en etsi kässäriä, vaan kässärin muottia.

No voin kyllä sinulla vakuuttaa, ettei Moore käytä muotteja. Eikä moni muukaan näistä isoista nimistä, oli sitten puhe kirjallisuudesta, elokuvasta tai sarjakuvasta.
Mistä moista höpöä olet saanut päähäsi? Nähtävästi et ainakaan hirveästi ole tutustunut 1900-luvun taiteeseen ja tekijöihin, jos oikeasti väität moista soopaa.