Äänestys

kumpi on parempi

tex willer
53 (45.3%)
ken parker
51 (43.6%)
ei kumpikaan
13 (11.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 95

Kirjoittaja Aihe: Tex Willer vs. Ken Parker  (Luettu 41032 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
Vs: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #105 : 24.01.2014 klo 14:12:56 »
Edit. Tarpeeton pillastuminen tässä viestissä, ks. Hannun vastaukset alempana

Taiteellisuus ja älyllinen taso? Veikkaan, että käsityksemme siitä, mikä edustaa "taiteellista ja älyllistä tasoa" noin ylipäätäänkin saattavat hieman poiketa toisistaan; en kuitenkaan ajattele, että omani olisi sen parempi kuin sinunkaan.  

En arvosta vähääkään sitä, että ensin vihjaillaan toisen typeryydestä ja sitten lyödään perään falski ja hurskasteleva kommentti. Tex sentään sanoisi suoraan, mitä rehellisesti ajattelee.

Itse pyrin arvioimaan Texiä, en sen lukijoita, mutta Hannu vei asian henkilökohtaisuuksiin saman tien. Hienoa, joo.

Vaikka en pidäkään Texin tavasta kuvata esim. väkivaltaa, ymmärrän hyvin, että väkivaltakuvauksiin ihmisillä on hyvin henkilökohtainen suhde, johon voi vaikuttaa mm. se, miten paljon on itse joutunut väkivaltaa todistamaan. Siinä mielessä Tex ja Parker ovat samanarvoisia.

« Viimeksi muokattu: 24.01.2014 klo 15:44:10 kirjoittanut CryingBlueRain »
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #106 : 24.01.2014 klo 14:33:30 »
En arvosta vähääkään sitä, että ensin vihjaillaan toisen typeryydestä ja sitten lyödään perään falski ja hurskasteleva kommentti. Tex sentään sanoisi suoraan, mitä rehellisesti ajattelee.
Itse pyrin arvioimaan Texiä, en sen lukijoita, mutta Hannu vei asian henkilökohtaisuuksiin saman tien. Hienoa, joo.
Anteeksi nyt vaan, mutta en pysynyt tuossa lainkaan kärryillä. Mikä oli  minun vihjailuni jonkun typeryydestä, ja mikä oli falski ja hurskasteleva kommentti? Laitappa näytille. Ja perustelut perään.
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

CryingBlueRain

• Jäsen
« Vastaus #107 : 24.01.2014 klo 14:36:43 »
Anteeksi nyt vaan, mutta en pysynyt tuossa lainkaan kärryillä. Mikä oli  minun vihjailuni jonkun typeryydestä, ja mikä oli falski ja hurskasteleva kommentti? Laitappa näytille. Ja perustelut perään.

Esitit "veikkauksen" koskien allekirjoittaneen käsityksiä taiteellisesta tai älyllisestä tasosta. On yksinkertaisesti huonoa käytöstä "veikkailla" toisen henkilöön ja käsityksiin liittyviä asioita tuolla tavoin. Rajaa vastaisuudessa kommenttisi sarjakuviin, ole hyvä.

Ei minun puoleltani enempää tästä asiasta. Ei jääne mitään kaunaa ja ehkä tämä oli jopa hieman ylireagointia minun taholtani, mutta henkilökohtaisuuksia on syytä välttää hyvin tiukasti.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014 klo 15:02:53 kirjoittanut CryingBlueRain »
ei ole mitään,
ei ole mitään.

Hannu

• Jäsen
Vs: Tex Willer vs. Ken Parker
« Vastaus #108 : 24.01.2014 klo 15:12:20 »
Eihän tuo veikkaus ollut Sinun taiteellisesta tai älyllisestä tasosta, herra paratkoon! Lue tarkemmin! Totesin vain (lainaten sinun viestiäsi) että meidän "käsityksemme siitä, mikä edustaa "taiteellista ja älyllistä tasoa" noin ylipäätäänkin saattavat hieman poiketa toisistaan; en kuitenkaan ajattele, että omani olisi sen parempi kuin sinunkaan."

Siis, sinun tekstiäsi, jossa ymmärtääkseni viittasit sarjakuvan t tai ä tasoon; samaan minäkin lainatessani sinun viestiäsi. Niin että se siitä henkilökohtaisuuksiin menosta.

Älä keuhkoa ennenkuin on siihen aihetta.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #109 : 24.01.2014 klo 15:22:41 »
Et siis osaa sanoa, "Sori, käsitin väärin", koska siitähän siinä oli kyse, vai kuinka?

CryingBlueRain

• Jäsen
« Vastaus #110 : 24.01.2014 klo 15:31:41 »
Hannu viittaa ylempänä kommenttiin, jonka ehdin jo poistaa tarpeettomana. Jos käsitin väärin, niin sitten sori ja anteeksi aiheeton syyttely.

Yleisesti ottaen kuitenkin kannatan, ettei toisen keskustelijan henkilöön viitata millään lailla. Se on vähintäänkin helppo käsittää väärin.

Tämä tästä.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014 klo 15:40:04 kirjoittanut CryingBlueRain »
ei ole mitään,
ei ole mitään.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #111 : 24.01.2014 klo 15:39:05 »
????????????
"vastaa lainaten" on kvaakissa yleinen toiminto.
En kyllä pirullakaan ymmärrä mikä tässä on niin vaikeata. Jos yksi sanoo jotain ja siihen toinen jatkaa jotain, niin mikä siinä on se iso ongelma?

Omasta mielestäni en millään lailla morkannut tai muutoin mennyt henkilökohtaisuuksiin; totesin vain että makuja ja mielipiteitä on monenlaisia.
Jos johonkin epäeettiseen syyllistyin, niin valvojat siitä minua huomattakoot.

CryingBlueRain

• Jäsen
« Vastaus #112 : 24.01.2014 klo 15:43:24 »
Tämä menee nyt aiheesta sivuun, mutta ongelma ei tietenkään ollut lainaaminen vaan se, että aloit puhua siitä, millaisia taiteeseen tai älyllisyyteen liittyviä käsityksiä minulla ehkä on. Se ei enää koskenut sarjakuvaa vaan minua. Tämän ymmärtänet?

Rauhoituttuani myönnän toki, että tuon tekstipätkän voi lukea niinkin, ettet yritä vihjailla minun olevan tyhmä. Eli pyydän Hannulta anteeksi pillastumista. Nämä viestit voinee poistaa.
ei ole mitään,
ei ole mitään.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #113 : 24.01.2014 klo 15:51:59 »
Minusta myös asia selvä. En missään vaiheessa enkä missään tapauksessa puhunut sinusta, vaan ainoastaan siitä, että käsityksemme tdn eroavat. Unohdetaan väärinkäsitys; siitähän tässä oli kyse.

CryingBlueRain

• Jäsen
« Vastaus #114 : 24.01.2014 klo 16:14:36 »
Näyttää tämä Kvaak-raivo joskus iskevän meikäläiseenkiin...

Joten yritän onnelliseksi lopuksi keksiä Texistä vielä jotain hyvää sanottavaa...

No, western on aika kulahtanut genre, ja kyllähän Tex uudisti sitä tuomalla ajoittain mukaan kauhuelementtejä jo kauan ennen kuin fantasialänkkäristä oli tullut muodikasta. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen.

ei ole mitään,
ei ole mitään.

J.T.Chance

• Jäsen
« Vastaus #115 : 24.01.2014 klo 16:59:57 »
Toteanpahan vain, että Parkerin ja Texin vertailu ei johda muuta kuin mielipahaan. Molemmilla on järkkymättömät kannattajat, joiden päätä ei käännetä järjellä eikä tunteella. Sitten on meitä, jotka pidämme molemmista lehdistä. Itse en enää löydä yhtään syytä, miksi minun vielä pitäisi taittaa peistä Parkerin paremmuudesta Texiin nähden.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #116 : 25.01.2014 klo 00:33:42 »
Itse en enää löydä yhtään syytä, miksi minun vielä pitäisi taittaa peistä Parkerin paremmuudesta Texiin nähden.

"Kumpikin"-vaihtoehdon olisin minäkin valinnut noiden negaatioiden sijasta.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #117 : 25.01.2014 klo 09:08:34 »
Hienoa, että näin lopuksi poltettiin rauhanpiippua.

Ei voi kyllin korostaa sitä, kuinka hienoa on, että kumpaakin sarjakuvaa on suomeksi tarjolla.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2014 klo 09:10:46 kirjoittanut Lurker »