Kirjoittaja Aihe: Kerrassaan merkillisten herrasmiesten liiga  (Luettu 106649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Kerrassaan merkillisten herrasmiesten liiga
« Vastaus #360 : 13.04.2013 klo 14:37:54 »
Minulle jäi nyt epäselväksi mitä formaattia Curt vihaa...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #361 : 13.04.2013 klo 17:18:05 »
tuota en pidä mahdollisena.

Tämä on kovakantinen ilman järjellistä syytä.
Teoksen ollessa ~10mm paksu ja sarjakuvasivujen ollessa ~4mm paksu formaatissa on minusta jotain rakenteelisesti pielessä.
Pystyn ymmärtämään sen isolla sivukoolla varustetuissa tai sivumäärän mennessä sinne 400n yläpuolelle.
Huolella laadittu ulkoasu, mutta minä en ostakaan näitä sisustuselementeiksi.

Enemmän kai sitä odotti liikoja siltä sisällöltä.
Kelvollinen perustarina mutta ei oikeiastaan lisännyt mitään muuta olemassaolevaan immatariaan kuin yhden Poe-Lovecraft-Barrie sekoitteisen onomatopoeettisen vitsin:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #362 : 13.04.2013 klo 18:03:29 »
Itsekin olen ollut hieman epäluuloinen tuon Heart of Ice -opuksen suhteen, mutta voisihan tuon nyt viikonlopun aikana lukaista.

tuota en pidä mahdollisena.

Tämä on kovakantinen ilman järjellistä syytä.

Pitäisitkö mahdollisena, että Kvaakissa kaikki olisivat kyllästyneet tähän yhden miehen vuosia jatkuneeseen sotaan kovakantisia julkaisuja vastaan.

Tilanpuute vaivaa toisiakin, mutta sillä se ratkeaa, että ostat isomman kämpän tai vähemmän sarjakuvia ja loppuu tuo narina.

Viltuska

• Jäsen
  • Ruma kääpiö jättiläisten harteilla.
« Vastaus #363 : 13.04.2013 klo 18:23:07 »

Pitäisitkö mahdollisena, että Kvaakissa kaikki olisivat kyllästyneet tähän yhden miehen vuosia jatkuneeseen sotaan kovakantisia julkaisuja vastaan.

Yhden miehen? Minä ainakin ilmottaudun kovakantisten inhoajien riemukkaaseen joukkoon :) Käsittämätöntä, että kirjakaupan hyllyiltä alkaa löytymään sarjakuvia, jossa kannet ovat paksummat kuin itse sisäsivut. Voihan noille koville kansille olla oma perusteltu ekologinen lokeronsa, mutta kyllä lörppökansiin liityy se oma tunnelatauksensa, joka tekee sarjakuvasta sarjakuva(lehde)n.
villevuorinen.tumblr.com

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #364 : 13.04.2013 klo 19:36:20 »
Aiheelle on Kvaakissa muistaakseni oma ketju, siellä voi vapaasti paheksua nykyajan kansipolitiikkaa.

Äärirasittavaa on semmoinen, että toistetaan sitä omaa mielipidettään kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Jankkaus on huono tapa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #365 : 13.04.2013 klo 20:05:55 »
Äärirasittavaa on semmoinen, että toistetaan sitä omaa mielipidettään kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Jankkaus on huono tapa.

Usko tai älä, minä en toista sitä likikään niin paljoa kuin mieli tekisi.

Tilanpuute vaivaa toisiakin, mutta sillä se ratkeaa, että ostat isomman kämpän tai vähemmän sarjakuvia ja loppuu tuo narina.

Pidän täysin mahdollisena mutten välitä kyllästyttääkö vai ei.

Isompaa kämppää etsinkin, vähemmän sarjakuvia ostaminen ei ole optio ja minä valitan kun siihen on syytä.

Jatkamme aiheesta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #366 : 14.04.2013 klo 06:28:41 »
On se niin perkeleen hienoa, että Jiksillä on rahaa ostaa isompi kämppä ja varaa vähentää sarjakuvien ostoa. Perkele. Minä käytän kuukaudessa tasan yhteensä 20 euroa siihen, että saan leffoja, sarjakuvia ja kirjoja. Silti minulla ei ole koskaan rahaa edes vittu vessapaperiin. Puhumattakaan että ostaisin vielä asunnon. Voit toki sanoa vapaasti, että mene vittu töihin, hippi! Niin olen menossakin. Nimittäin UUTEEN työhön. On se muuten perin jännää, että nykyään keikkatyöstä saa enemmän rahaa kuin normaalista työstä. Paskat minä ala raatamaan kuin orja, jotta pomo voi haukkua minut ja antaa minulle palkan joka on pienempi kuin se mitä työpaikan laiskin työntekijä saa tekemättä mitään, vaan koska hänellä on joku ******* peritty oikeus. Jos työpanostani ei arvosteta edes senkään vertaa että minua kohdeltaisiin kuin ihmistä, niin mieluiten olen vaikka työtön, koska silloin minua edes nöyryytetään Kelan kassalla syystä. Joo, sano vaan että elämä on kovaa ja lässyn lässyn lää. Orjatyötä en tee, ja sillä selvä. Haluan edes saa työstä siihen kuluttamani ajan verran iloja, kuten uusien asioiden oppiminen, mielekkään homman tekeminen, ihmismäistä kohtelua tai vittu edes hyviä työtovereita. Sattumalta tulevassa työpaikassani on nämä kaikki. Kun haittoja tulee enemmän kuin etuja, niin silloin kyllä etsin paremman paikan. Ja tälläkin saadulla rahalla maksan sen, mitä tarvitsen ja loput menee säästöön. On se niin perhanan mukavaa että rikkaiden kakarat pääsevät vaikka vittu Japaniin ja takaisin 6 kertaa päivässä syömään yhden riisikakun, ja minä saakeli saan hakata päätäni seinään että saan edes vessapaperia. On se niin **** kiva. Ja tässä kaiken paskan keskellä pitäisi vielä pitää kämppä siistinä, syödä jotain, tehdä v***** edes jotain elämällään jne. jotta ei joutuisi pöpilään ja menettäisi tätä kaikkea niin maan ***** kivaa. Ai pitäisi ampua itsensä? No, ei kävisi mielessäkään. Se on luovuttamista ja jos siinä ei onnistu, niin asiat muuttuu vielä paskemmaksi.

Minäkin kritisoin melkein jatkuvasti samoista aiheista. En aina. Mutta on minulla varmasti omat marinan aiheet jotka varmasti vituttaa. Mutta onko se nyt niin perkeleen iso asia jos haukun kerran kuussa Astonishing X-Menin paskaksi, jos se edes auttaa sitä etten hauku ihmisiä paskaksi yhtään niin paljon kuin pitäisi? Haluaisitteko mielummin että valitan tuolla Kerro Murheesi ketjussa tunnin välein siitä kuinka paskaa elämä on? Se vasta ei kiinnosta ketään. Suokaa meille oikeus valittaa, ja valittakaa itsekin. Se hemmetin valitus on tuonut teille kahvia ostettavaksi kauppoihin viimeiset puol vuotta ja sitä kautta tuonut valtiolle veroja ja ne samat verorahat pitävät yllä kaikkea Suomen toimintaa. Ei lisättävää.

Anteeksi jos jotakuta ahdisti tämä purkautuminen, mutta Saakeli kun ottaa pattiin joidenkin ihmisten logiikka.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #367 : 27.04.2013 klo 21:42:46 »
Itsekin olen ollut hieman epäluuloinen tuon Heart of Ice -opuksen suhteen

Mistähän ihmeen syystä, kysyn retorisesti itseltäni. Olihan Centyry-sarjan päätös tietenkin melkoista jöötiä, mutta eipä taustamateriaaliakaan voinut samalla antaumuksella pyörittää.

Tämä on edelleen samaa Mooren knoppailevaa herrasmiehet-parhautta.

Itse luin tämän näin ensimmäisellä kerralla puhtaana seikkailukertomuksena ja siinä kategoriassa tämä toimi aivan mainiosti. Mooren huumori on edelleen mustaa, kuivaa ja hahmoista on riisuttu kaikenlainen sankaruus.

Keskeisimmät populaarikulttuuriviitteet kykenee kuorimaan tarinan päältä sen kummemmitta ja lopun voi sivuuttaa merkityksettömänä – joskin jälleen alla on enemmän kuin pystyn sitä ilman internetin apua selvittämään.

Ensikertalaiselle toteava, lähes pikakelaava kerrontatyyli lienee vieraannuttava, mutta kun jokaisen sivun ja kuvan tietää olevan tarkkaan harkittu, loitsuu Moore lukijansa jälleen pauloihinsa.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #368 : 08.07.2013 klo 13:32:40 »
Ei yhtää harmita se, että tuli ostettua Liigan ykkösosan uusintapainos. Ekstrat olivat mukava lisä, varsinkin Mooren kirjoittama novelli, joka auttoi oivaltamaan koko sarjaa paremmin. Ekassa painoksessa oli kuitenkin kivempi kansi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

stork

• Jäsen
« Vastaus #369 : 10.07.2013 klo 05:07:03 »
TV-sarjaa pukkaa, tai ainakin pilottia:

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=46526

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #370 : 10.07.2013 klo 09:30:32 »

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #371 : 10.07.2013 klo 11:32:22 »
Heroes tekijöiden krediiteissä ei ainakaan lupaa hyvää. Toisaalta, eipä pidä yhden esimerkin perusteella tuomita. Toisaalta toivoisi, että jättäisivät Moore-paran tekeleet rauhaan. Toisaalta Watchmen ja V Niinkuin Verikosto minulle ainakin kolahti leffoinakin, joten katselenpa nyt.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #372 : 13.07.2013 klo 19:53:23 »
Alan Moore on varmasti iloinen!

En malta odottaa...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #373 : 13.07.2013 klo 19:58:14 »
Jouko muuten kommentoi blogissa:

"Jos ensi vuoteen maltat odottaa, toinen Liiga saa saman kohtelun, eli kovat kannet ja bonusmatskua. Syksylläkin saattaa olla jotakin Liigaan liittyvää luvassa!"

Libriconin Eetu vihjaili että ne kolme kapeampaa liigaa koottaisiin boksiksi, en tiedä tarkoittaako Joukokin sitä...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Shimo

• Jäsen
« Vastaus #374 : 30.07.2013 klo 11:40:16 »
Liigan ensimmäisen seikkailun lukeminen pitkästä aikaa oli kuin kotiin olisi tullut.

http://routakoto.com/2013/07/30/kerrassaan-merkillisten-herrasmiesten-liiga/
- Shimo Suntila, http://routakoto.com/ nyt myös Facebookissa: http://www.facebook.com/Routakoto