Kirjoittaja Aihe: Don Rosan parhaita -kirjasarja  (Luettu 50646 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heinrich

• Uusi jäsen
Vs: Don Rosan parhaita -kirjasarja
« Vastaus #135 : 29.09.2007 klo 15:56:58 »
Ainakin Kampin keskuksen Suomalaisessa oli eilen koteloversioita myynnissä runsaasti. Hinta tuo luvattu 56,90. Suomalaisen tyyliin hintalapussa oli myös "normaalihinta" 70,40!

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #136 : 30.09.2007 klo 20:17:44 »
Minäpä tilasin sittenkin ad libriksestä. Postikulut olivat 2,90. Samalla tilasin paljon muutakin ja postikulut olivat samat koko nivaskalle. Hyvä systeemi!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #137 : 01.10.2007 klo 20:30:03 »
Minäpä tilasin sittenkin ad libriksestä. Postikulut olivat 2,90. Samalla tilasin paljon muutakin ja postikulut olivat samat koko nivaskalle. Hyvä systeemi!

Joo laitoin tilauksen Adiin, jokus voisi tosiaan "avautua" tästä paketista. Millaisia juttuja? Mitä mieltä? Mitä muuta? jne......
Je suis alle kuuden euron pizza!

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #138 : 01.10.2007 klo 22:12:04 »
Mutta hyvä että edes Rosat saadaan tehtyä virheettömällä ulkoasulla, missä ikinä sitten tehdäänkään.

Hei haloo, näissähän on pikselikökköä vaikka kuinka!  >:(
Katsastin tilannetta Akateemisessa ja sanon, että hyllyyn jäävät kyllä minulta. Ykköskirjan muutokset ovat todellakin olleet täysin turhia ja väärään suuntaan: painojälki on paljon huonompi kuin vanhassa laitoksessa ja uusi väritys näyttää oudon valjulta.
Kakkoskirjassa samat ongelmat, joten jää sekin valitettavasti hankkimatta. Ainakin vanhemmista kirjan tarinoista kun omistaa vanhat irtolehtipainokset, niin paljon tyytyväisempänä saa niiden painojälkeä katsella.

Pikselimössö + kallis hinta. Se on kovin huono yhdistelmä, minun mielestäni.

Hakekaa mieluummin kirjan vanha laitos ja vanhoja Akkareita divarista.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2007 klo 22:14:28 kirjoittanut Jyrki Vainio »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #139 : 02.10.2007 klo 10:48:09 »
No, niin. Siinä se tuli. Voi s****na! Tässä ei auta muuta kuin todeta, että Sanoma ei hallitse digitekniikkaa lainkaan. Järjestään kaikki julkaisut ovat jollain tavalla viallisia. En ymmärrä, eikä vissiin Sanomallakaan ymmärretä, muutoin asia olisi jo korjattu. Ja Sanomalla jonkun pitäisi sentään ymmärtää, sillä he ovat olevinaan alan ammattilaisia. Siinä mielessä tämä harmittaa entistä enemmän, että koko ajan heiltä tulee ulos sarjakuvaa, joka olisi todellakin ostamisen arvoista. Saa nähdä kumpi tulee ensin, ikänäkö vaiko Sanoma oppii tekemää sarjakuvaa. Toivon ensin mainittua, sillä silloin pystyy lukemaan nyt jo painettuja julkaisuja.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #140 : 02.10.2007 klo 13:52:16 »
Pikselimössö + kallis hinta. Se on kovin huono yhdistelmä, minun mielestäni.

Kävin selailemassa Suo(ma)laisessa Kirjakaapissa ja en mä siitä kakkoskirjasta mitään pikseliä löytänyt. Valaiskaas tarkemmin. Itse meinasin ostaa tokan osan Joulualesta tai jos kirjamessuilla olis erikositarjous.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #141 : 02.10.2007 klo 15:05:35 »
Minä en ole vielä saanut omaa kappalettani, mutta tuohduin tuosta Vainion huomiosta. Varmasti valaisen lisää, kunhan saan paketin kotiin.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #142 : 02.10.2007 klo 15:16:22 »
Hakekaa mieluummin kirjan vanha laitos
No sen hinta pudonnee nyt aika rajusti. Joskus oli pitkälti toista sataa.
Wade Koivurinne

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #143 : 02.10.2007 klo 15:55:23 »
No sen hinta pudonnee nyt aika rajusti. Joskus oli pitkälti toista sataa.

Jos tyytyy muuhun kuin ekaan painokseen, hinta on lähempänä kahta tai kolmeakymppiä.

Galactic

• Uusi jäsen
« Vastaus #144 : 02.10.2007 klo 16:00:21 »
Itse tänään nopeasti selailin molempia osia Akateemisessa, enkä kyllä voi myöntää pikseleitä missään nähneeni. Ehkä sitten jos olisin tarkemmin tutkinut. Uusi väritys kyllä sai iloitsemaan siitä että omistan alkuperäisen, sen verran omituiselta se näytti. Paperi oli suunnilleen yhtä kiiltävää kuin KAA:ssa ja MR:ssä, mutta hiukan karheampaa. Omasta mielestäni huonointa tähän mennessä, mutta joku toinen voi tykätä. Ykkösosassa oli alussa hyvin lyhyt uusi esipuhe ennen sitä, joka oli alkuperäisen alussa. Tarinoiden välisillä sivuilla on uusia kansi- ja pin-up-kuvia.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #145 : 02.10.2007 klo 19:29:05 »
Kävin kanssa selailemassa noita. Kotelo näytti ihan hienolta, mutta ei kiinnosta hankkia. Kirjat näyttivät nekin hyvältä. Jos oikein tarkkaan katsoi, niin toisinaan näkyi pientä sahalaitaa, mutta ei mitään pahempaa, kuin esim. Egmontin Vartijoissa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #146 : 03.10.2007 klo 08:58:18 »
Siis mitä? Vartijoissa pikselöitymistä? En minä ainakaan ole huomannut mitään. Jos tässä on pikselöitymistä vähemmän kuin Vartijoissa, niin sitten ei pitäisi olla mitään hätää. Saisinpa jo kirjat käsiini, niin pääsisi itse arvioimaan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #147 : 03.10.2007 klo 09:29:54 »
Saisiko pikselöinnistä kokonaan oman aihealueensa niin ei tarttisi siitä lukea joka toisesta viestistä?

Nimim. "Olenko sokea, en minä vaan erota"

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #148 : 03.10.2007 klo 10:11:24 »
Saisiko pikselöinnistä kokonaan oman aihealueensa niin ei tarttisi siitä lukea joka toisesta viestistä?

Se on virus, aikamme punainen vaara, jonka mädättävä vaikutus leviää kaikkialle ellei sitä vastaan taistella!! Maailman on saatava tietää!!  :-[

Vartioissakin oli viiva pikselöitynyttä, mutta siinä allekirjoittanutkin suostui sen joten kuten sulattamaan. (Viiva oli niin tasapaksua ja juttu niin tarinavetoinen, ettei niitä jäänyt niin tuijottamaan). Rosan kuvat ovat niin pikkutarkkoja ja täynnä pieniä viivoja, että ne kärsivät sahalaitaisesta kökköytymisestä pahasti.
Kun minä en sitä kirjaa ostanut, en voi tätä näyttein havainnollistaa, ellei opus tule joskus kirjastossa vastaan. Tässä tarvitaan taas Timon vertailevia skannauksia, niin kuin Niilo Pielisissä ja Muumeissakin!
(Okei: asiasta siis tosiaan on jo valitettu useammassa ketjussa...)

Aihe on tähän ketjuun kyllä sikäli hyvin relevantti, että painojäljen heikentyminen on osaltaan myös ollut yhtenä syynä siihen, miksi Rosan innostus tehdä uusia tarinoita on hyytynyt. Hän vaahtosi tästä asiasta minulle jo vuonna 2001 ('ensimmäisen eläkkeelle jäämisensä' aikoihin), osoitti uusinta tarinaansa lehdessä ja sanoi, että kun ne edes osoittaisivat sen verran kiinnostusta hänen tarinoitaan kohtaan, että painaisivat ne kunnolla. Mutta kun jälki on mitä on, niin se vain kertoi hänelle, ettei kustantaja lopulta paljoa välitä hänen tuotoksistaan.

Vaan mitenpä saada tämä valitus Tanskan Egmontin korviin, jonka ratkaisuista tässä kuitenkin on kysymys ja jonka mukaan Suomessakin on kuljettava?

Nimim. "Pikseliparanoidi"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #149 : 03.10.2007 klo 14:21:41 »

Vartioissakin oli viiva pikselöitynyttä,

Vartijoiden viiva oli rasteroitunut (pallukoitunut, pisteytynyt... jne) ei suinkaan pikselöitynyt (palikoitunut, sahalaitaistunut...etc)

Timo