Top Secret Picture Library -lehdessä seikkaili John Havoc, ja tämän sankarin seikkailuja on julkaistu myös Suomessa Agentti Korkeajännitys -sarjassa vuosina 1980–1981.
Kuvitus on merkitty Norberto Buscaglian (Enrique Breccian käyttämä salanimi, sarjakuvia kirjoittavan lankonsa identiteetti) nimiin.
Tässä viestissä olen purkanut Enriquen muisteluita, ja ne kyllä täsmäävät.
GCD on listannut lehden alkupään julkaisuja Enrique Breccian nimiin, ja niihin kuuluu mm. alla listaamani tarina Vaaran vuodet.
Kiintoisaa on, että kuvanäytteiden perusteella osaisin kuvitella Enrique Breccian sutaisevan lähes mitä tahansa näistä viikossa (kuten hän itse sanoi pyöräyttäneensä näitä 64-sivuisia tarinoita), kun yritti samalla piilottaa oman tyylinsä.
Kuitenkin enemmän minulle tulee mieleen tuosta Vaaran vuoret -tarinan kynästä Horacio Lalia, joka puolestaan oli hänen isänsä avustaja. Kuitenkin eri tarinoissa on niin paljon eroa, että tekemässä voisi olla useampikin nenä. Totuutta tuskin koskaan saadaan selville, mutta jos joku näitä tahtoo kaivaa enemmän ja ilmoittaa tietonsa oikeaan osoitteeseen, niin tässä on (lähetän viestiä itse Twitterissä Makedonialle, jos ei kuulu mitään).
Moogin arkiston ja Googlen kuvahakua käyttäen selviää, että:
* Agentti Korkeajännitys 9/1980:n tarina "Vaaran vuoret" on MENACE MOUNTAIN (n:o 6).
* Agentti Korkeajännitys 1/1981:n tarina "Hiuskarvan Varassa" on TIGHTROPE (n:o 12).
Selvittämättä jäi:
*
Mustanaamio 18/1983:n tarina "Myrkkymies"* Agentti Korkeajännitys 9/1980:n tarina "Kauhun Ohjakset" (kokeilin tarinaa REIGN OF TERROR kuvahakua käyttäen, mutta ei heti tärpännyt)
* Agentti Korkeajännitys 1/1981:n tarina "Vuoren Varjo" (kuulostaa tarinalta DARK MOUNTAIN, mutta kuva taitaa olla korruptoitunut Moogin arkistossa, koska tulee vain harmaa palkki siihen tarinan nimen jälkeen).