Kirjoittaja Aihe: Korkeajännitys  (Luettu 201184 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Korkeajännitys
« Vastaus #555 : 13.06.2017 klo 00:00:21 »
En löytänyt Kvaakin hakutoiminnolla lainkaan mainintaa espanjalaisesta Jordi Penalvasta (oikealta nimeltään Jordi Bosch Peñalver), mutta ahkeran kansitaiteilijan taidetta on varmasti nähty myös Suomessa, jos pelkästään Commandon kansikuvien lukumäärä lasketaan sadoissa.

Tällä perusteella kirjoitin juuri tähän ketjuun, mutta ehkä lännensarjojen ystävät voivat bongata miehen töitä, ja Lambiek tietää miehen taiteilleen myös Mustanaamion kansikuvia.

Asiaan liittymättömänä huomiona täytyy todeta, kuinka suomen kieli on taloudellinen. Mustanaamio on espanjaksi "naamiomies" (El hombre enmascarado). Mikäli Mustanaamio käännettäisiin suomesta olisi tuloksena "El hombre con la mascara negra". Miettikää, kuinka tuota soviteltaisiin kanteen.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #556 : 18.11.2017 klo 13:17:12 »
Luulin jo, että tämä vuosi menee niin, ettei tarvitse hankkia yhtään uutta korkkaria. Mutta ei! Nyt löytyi kaupasta piirtäjämestarien korkeajännitys "Vakoojien koulu", jossa on kaksi ennen julkaisematonta tarinaa Livingstonelta ja yhdet Victor de la Fuentelta ja Jorgelta. Aijjai, oijjoi! Mahtava lukuhetki tiedossa!

Tänä vuonna aiemmin julkaistiin korkkari, jossa oli Repetton piirtämä tarina. Jäi harmittamaan, kun en ostanut. Muistaako kukaan, mikä numero oli kyseessä?
"Tex-tieteen yli-morisco"

hra 47

• Jäsen
« Vastaus #557 : 18.11.2017 klo 15:23:12 »
Ilmasodan Korkeajännnitys 3E. Vihamielisyyttä Ilmassa
Tarina: Yön Saalistajat (Commando 307).

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #558 : 18.11.2017 klo 20:48:08 »
Luulin jo, että tämä vuosi menee niin, ettei tarvitse hankkia yhtään uutta korkkaria. Mutta ei! Nyt löytyi kaupasta piirtäjämestarien korkeajännitys "Vakoojien koulu", jossa on kaksi ennen julkaisematonta tarinaa Livingstonelta ja yhdet Victor de la Fuentelta ja Jorgelta. Aijjai, oijjoi! Mahtava lukuhetki tiedossa!

Tänä vuonna aiemmin julkaistiin korkkari, jossa oli Repetton piirtämä tarina. Jäi harmittamaan, kun en ostanut. Muistaako kukaan, mikä numero oli kyseessä?

Heh, onko tuo kansi Harry Potter -viittaus? Uudet oppilaat saapuvat Tylypahkaan...

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #559 : 18.11.2017 klo 20:54:01 »
Tai sitten Rowling on lukenut Commandoja. Tarina ja kansikuva on nimittäin 70-luvulta.

Ilmasodan Korkeajännnitys 3E. Vihamielisyyttä Ilmassa
Tarina: Yön Saalistajat (Commando 307).

Tattis!

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #560 : 17.12.2017 klo 16:32:08 »
Vanhat linnat ovat suosittuja miljöitä kaikenlaiselle toiminnalle, minkä ei syystä tai toisesta haluta tulevan yleiseen tietoon (ainakin fiktiossa siis), ja jokunen linna on rakennettu saarelle, mikä on vielä parempi suoja, kun ei ole noita naapureita – toki oikeasti järven yli kyllä kantautuu kaikki ääni kokolailla helposti.

Tintti tulee toki ensimmäisenä mieleen tästäkin kannesta.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #561 : 18.12.2017 klo 09:30:59 »
Vanhat linnat ovat suosittuja miljöitä kaikenlaiselle toiminnalle, minkä ei syystä tai toisesta haluta tulevan yleiseen tietoon (ainakin fiktiossa siis)...
Suomessa sellainen tosielämän miljöö löytyy puolestaan Tikkakosken metsästä.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #562 : 02.07.2018 klo 23:40:02 »
Onko Agentti Korkeajännityksistä mitään indeksiä missään? Toisinaan, kun niitä selailee, vastaan tulee erittäin hyvää kuvitusta. Olisi kiintoisaa saada tietää edes jotain julkaisun tarinoiden alkuperästä ja tekijöistä.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #563 : 03.07.2018 klo 09:04:19 »
Vähän selvittelin itse, niin ainakin julkaisun alkupäässä v. 1973 on Fleetwayn Secret Agent -sarjaa kahta eri tarinakokonaisuutta: Johnny Nero ja Barracuda. Molemmissa italialaisia piirtäjiä.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #564 : 01.02.2019 klo 00:12:15 »
Nyt sitten on lehtipisteissä Piirtäjämestarin Korkeajännitys. Livingstonea neljän tarinan voimin. Taas on livahtanut joukkoon yksi ennen julkaistu (julkaistu jopa kahteen kertaan) tarina. Mutta aivan mahtava paketti. Tarinatkaan eivät ole ihan sieltä tavanomaisimmasta päästä. Käykää hakemassa omanne, ettei tarvitse myöhemmin katua!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #565 : 28.04.2019 klo 16:19:20 »
Olisko jossain listattuna korkkareista tehdyt koostekirjat? Mulla on pari yli 700-sivuista kirjaa, ”Maalla merellä ja ilmassa” sekä ”Rosvoja kello kahdessa”. Sitten nämä 1953-1954 näköispainokset.

Tai jos joku tietää niin listatkaa tähän.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #566 : 11.05.2019 klo 15:53:20 »
Toinen kysymys korkkareihin liittyen: Mitäs muita julkaisuja ”Korkeajännitys esittää” (kaikki ei taida olla edes ”esittää”) nimikkeen alla on julkaistu kuin seuraavat:

Battler Britton - Hiton hieno savotta
Valon prikaati
2 * Kersantti Rock
Vihollisässä
Battle-lehden parhaat

Tarkoitan siis näitä julkaisuja, joissa on jotain muuta kamaa kuin Commandossa tai peruskorkkareissa tullutta tavaraa?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2019 klo 16:01:49 kirjoittanut Miqz »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #567 : 11.05.2019 klo 19:46:15 »
Ilmeisesti nuo karkeajännitykset ovat sitä Kiväärikomppaniaa, jota Battler Brittonin takakannessa mainitaan Ennisiltä julkaistun Suomessa? Vai onko muutakin?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #568 : 11.05.2019 klo 21:59:09 »
Minkälaista toi ’Nam on, ketä tekijöinä? Onko niitä indeksoitu? Eikös alkuperäinen ollut Marvelin lehti?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #569 : 11.05.2019 klo 22:00:33 »
Minkälaista toi ’Nam on, ketä tekijöinä? Onko niitä indeksoitu? Eikös alkuperäinen ollut Marvelin lehti?

Nam.