Kirjoittaja Aihe: Korkeajännitys  (Luettu 200995 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Korkeajännitys
« Vastaus #585 : 04.08.2021 klo 15:17:13 »
Ei suoraan liity Korkeajännitys-julkaisuun, mutta pakko Korkkarin ystäville promota tätä scifi-toiminta/sotasarjakuvan Argentiinalaista klassikkoa! Tämä 350-sivuinen järkäle on etenkin jälkipuoliskollaan puhdasta korkkariviihdettä!

--

KVAAK Kirjan Eternautti -joukkorahoituskampanja KÄYNNISSÄ

Helteiden päätteeksi on mukava astua suoraan lumisateeseen – tai sitten ei, ainakin jos Eternauttiin on uskomista.

KVAAK Kirjan ja Zum Teufelin joukkorahoituskampanja argentiinalaisen scifi-sarjakuvaklassikko Eternautin (El Eternauta) suomenkielisen painoksen rahoittamiseksi käynnistyy torstaina 5. elokuuta. Tarjolla on muutakin kivaa ekstraa, kuten suomalaisten sarjakuvataiteilijoiden piirroksia. Tällä kertaa mukana on myös yksi ulkomaalainen taiteilija, sillä italialainen Tex Willer-piirtäjä Pasquale Del Vecchio on lupautunut piirtämään oman versionsa Eternautista! Suomenkielisen Eternautti-kirjan on taittanut Timo Ronkainen ja kääntänyt Jarkko Sikiö.

KVAAK Kirjan edellinen joukkorahoituskampanja oli Will Eisnerin Dropsie Avenue – Katu Bronxissa, ja se sujui yli odotusten. Ensimmäinen rahoituskynnys saavutettiin jo yhdeksässä tunnissa!

Seuraa KVAAK Kirjaa:

Bloggerissa:

https://kvaakkirja.blogspot.com

Facebookissa: https://www.facebook.com/kvaakkirja

Mesenaattikampanja:

https://mesenaatti.me/2220
« Viimeksi muokattu: 04.08.2021 klo 16:03:08 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #586 : 05.08.2021 klo 10:01:34 »
Hahaa! KVAAK Kirjan tietäjät kaivoivat esiin tiedon, että Eternautin taiteilija Francisco Solano Lopez on kuvittanut myös korkkaria! Tässä yksi esimerkki suomeksi julkaistuista:

https://moog.antikvariaattimakedonia.fi/index.php?sivu=lehti&moog_lehti_id=6167&fbclid=IwAR0kU1trX3Tx5Bfw8KSKM5pKR6DOIILtEw3DqoyvbApkLI2jSYvpukTukBM

Tässä myös linkki, jossa kartoitettu Lopezin töitä Brittilehdille:

http://www.dandare.info/artists/lopez_index.htm?fbclid=IwAR2t8WQv_Y4Dk_eEdAV1yaCzO-GWYIw1PX11NEmvGP4h6zVXKgOxIGhkZ1I
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

J4N1

• Jäsen
« Vastaus #587 : 11.08.2021 klo 18:25:41 »
Uusimmassa Korkkarissa 5/2021 oli G. Livingtonea: Korkeus nolla.

sarja

• Jäsen
« Vastaus #588 : 27.01.2022 klo 05:19:36 »
Tässä julkaisussa on julkaistu Agentti korkeajännityksessä julkaistua Hämähäkkiä.Nimellä Spider
 X 13 Agent Secret Est Paru Dans La Série X-13 Agent Secret Avec 230 Episodes

http://www.comicbd.fr/Sp-X-13-Agent-Secret.html

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #589 : 25.03.2022 klo 03:27:59 »
Top Secret Picture Library -lehdessä seikkaili John Havoc, ja tämän sankarin seikkailuja on julkaistu myös Suomessa Agentti Korkeajännitys -sarjassa vuosina 1980–1981.

Kuvitus on merkitty Norberto Buscaglian (Enrique Breccian käyttämä salanimi, sarjakuvia kirjoittavan lankonsa identiteetti) nimiin. Tässä viestissä olen purkanut Enriquen muisteluita, ja ne kyllä täsmäävät.

GCD on listannut lehden alkupään julkaisuja Enrique Breccian nimiin, ja niihin kuuluu mm. alla listaamani tarina Vaaran vuodet.

Kiintoisaa on, että kuvanäytteiden perusteella osaisin kuvitella Enrique Breccian sutaisevan lähes mitä tahansa näistä viikossa (kuten hän itse sanoi pyöräyttäneensä näitä 64-sivuisia tarinoita), kun yritti samalla piilottaa oman tyylinsä.

Kuitenkin enemmän minulle tulee mieleen tuosta Vaaran vuoret -tarinan kynästä Horacio Lalia, joka puolestaan oli hänen isänsä avustaja. Kuitenkin eri tarinoissa on niin paljon eroa, että tekemässä voisi olla useampikin nenä. Totuutta tuskin koskaan saadaan selville, mutta jos joku näitä tahtoo kaivaa enemmän ja ilmoittaa tietonsa oikeaan osoitteeseen, niin tässä on (lähetän viestiä itse Twitterissä Makedonialle, jos ei kuulu mitään).

Moogin arkiston ja Googlen kuvahakua käyttäen selviää, että:
* Agentti Korkeajännitys 9/1980:n tarina "Vaaran vuoret" on MENACE MOUNTAIN (n:o 6).
* Agentti Korkeajännitys 1/1981:n tarina "Hiuskarvan Varassa" on TIGHTROPE (n:o 12).

Selvittämättä jäi:
* Mustanaamio 18/1983:n tarina "Myrkkymies"
* Agentti Korkeajännitys 9/1980:n tarina "Kauhun Ohjakset" (kokeilin tarinaa REIGN OF TERROR kuvahakua käyttäen, mutta ei heti tärpännyt)
* Agentti Korkeajännitys 1/1981:n tarina "Vuoren Varjo" (kuulostaa tarinalta DARK MOUNTAIN, mutta kuva taitaa olla korruptoitunut Moogin arkistossa, koska tulee vain harmaa palkki siihen tarinan nimen jälkeen).
« Viimeksi muokattu: 25.03.2022 klo 13:59:01 kirjoittanut Jarkko Sikiö »

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #590 : 26.11.2022 klo 10:54:43 »
Laitetaanpa tieto tännekin, että allekirjoitin sopimuksen tarinani julkaisemista Commando-lehdessä joka myös Korkeajännityksenä tunnetaan. En tiedä kuka piirtää, koska ilmestyy tai tuleeko suomeksi.

Mahtaako olla ensimmäisen suomalaisen käsikirjoittama tarina Brittiläisessä Commandossa?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #591 : 26.11.2022 klo 10:58:43 »
Laitetaanpa tieto tännekin, että allekirjoitin sopimuksen tarinani julkaisemista Commando-lehdessä joka myös Korkeajännityksenä tunnetaan. En tiedä kuka piirtää, koska ilmestyy tai tuleeko suomeksi.

Mahtaako olla ensimmäisen suomalaisen käsikirjoittama tarina Brittiläisessä Commandossa?

Onnittelut! Kerrassaan komea suoritus.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #592 : 26.11.2022 klo 11:49:14 »

Huikeaa, paljon onnea!

Jamoz

• Jäsen
« Vastaus #593 : 26.11.2022 klo 18:50:24 »

Toivottavasti tarinasi iskee kuin miljoona volttia!!  ;D

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #594 : 26.11.2022 klo 20:10:45 »
Hieno uutinen! Onnittelut!

Timo

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #595 : 26.11.2022 klo 20:43:56 »

Tohtiikö tässä vaiheessa paljastaa, oliko tarinassakin jotain suomalaiselementtiä, vai ollaanko edelleen reippaiden brittipoikien sodassa inhoja sakuja vastaan?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #596 : 27.11.2022 klo 03:45:07 »
Tohtiikö tässä vaiheessa paljastaa, oliko tarinassakin jotain suomalaiselementtiä, vai ollaanko edelleen reippaiden brittipoikien sodassa inhoja sakuja vastaan?

Ei ole suomalaiselementtiä vaan tutulla pohjalla mennään, mutta tarina poikkeaa monella tapaa totutusta Korkeajännityksen kaavasta.

Kiitos kaikille kehuista ja kannustuksesta!

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #597 : 18.12.2022 klo 11:47:27 »
Ensi vuonna näyttäisi Korkeajännityskin laajenevat hieman, kun aloittavat julkaisemaan varta vasten Hugo Prattin  Korkeajännitys- sarjaa helmikuussa alkaen ja kolmen kuukauden välein tulisi uusi 128 sivuinen läpyskä eli 2 tarinaa aina. Mielenkiintoista :D

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #598 : 18.12.2022 klo 17:28:35 »
Ensi vuonna näyttäisi Korkeajännityskin laajenevat hieman, kun aloittavat julkaisemaan varta vasten Hugo Prattin  Korkeajännitys- sarjaa helmikuussa alkaen ja kolmen kuukauden välein tulisi uusi 128 sivuinen läpyskä eli 2 tarinaa aina. Mielenkiintoista :D
En ole yhtäkään korkeajännitytä ikinä ostanut. Olen kyllä tusinan verran saanut niitä ja mitä on kirjastosta tullut lainattua. Mutta nyt ekan kerran elämässäni ostan kyllä nää Hugo Prattin korkkarit...vihdoinkin korkeajännitystä, mitä voi oikeesti ostaa itelleen ja on mielettömän kiinnostavia...tämmöisiä lisää.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #599 : 21.12.2022 klo 23:53:19 »
Uusimmassa korkkarissa oli pitkästä aikaa Gordon Livingstonen piirtämä tarina. Pelkästään sen vuoksi ostin pokkarin. Pettymys oli melkoinen, kun huomasin, että kyseessä on uusinta vuodelta 2011. Höh, Livingstonelta on vielä roppakaupalla tarinoita julkaisematta suomeksi ja olen toivonut jo pidemmän aikaa, että niitä julkaistaisiin piirtäjämestarin korkeajännitys -nimikkeen alla. Mutta ei. Kaipa on laskettu, että yksi Livingstone kerralla myy yhtä paljon kuin neljä kerralla. No, mulle on ok, että julkaisisivat niitä edes parin tarinan vuosivauhdilla. Mutta ei uusintoja! Veikkaan, että tämä nyt oli vahinko mutta typerä sellainen, koska tietoa julkaistuista tarinosta on kyllä nykypäivänä saatavissa.
"Tex-tieteen yli-morisco"