Kirjoittaja Aihe: Kiinnostavia Vertigo-sarjoja?  (Luettu 75442 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Olli T

• Omat säännöt
  • Jäsen
Vs: Kiinnostavia Vertigo-sarjoja?
« Vastaus #180 : 17.09.2012 klo 08:51:12 »
Minäkin päätin viimein liittyä Unwritten-kerhoon, eikä ole kaduttanut. Careyn Marvel-jutut ovat jääneet välistä, mutta Lucifer ja Hellblazer-tarinat ovat myös vakuuttaneet. Onko kukaan lukenut miehen Felix Castor -kirjoja? Juonisynopsisten perusteella vaikuttaa aikamoiselta Hellblazer-ripoffilta:
Lainaus
Felix Castor is a freelance exorcist, and London is his stamping ground. It may seem like a good ghostbuster can charge what he likes and enjoy a hell of a lifestyle--but there's a risk: Sooner or later he's going to take on a spirit that's too strong for him. While trying to back out of this ill-conceived career, Castor accepts a seemingly simple ghost-hunting case at a museum in the shadowy heart of London--just to pay the bills, you understand. But what should have been a perfectly straightforward exorcism is rapidly turning into the Who Can Kill Castor First Show, with demons and ghosts all keen to claim the big prize. That's OK: Castor knows how to deal with the dead. It's the living who piss him off...

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #181 : 22.09.2012 klo 21:00:36 »
Taannoin tuosta julkaistu näytenumero oli ihan kiva, mutta eipä innosta minua tuota alppua hankkimaan.

Ostan mielummin Larssonin  kirjan tai katson alkuperäisen leffan uudelleen.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #182 : 05.01.2013 klo 20:56:40 »
Joo ei olisi kaivannut värejä laisin, mutta en kyllä itse juurikaan jaksanut innostua sarjasta joka taisi päättyä juuri viime viikolla.

Elen kun pläräsin kuluvan kuun Diamondin Previews -katalookia (maaliskuussa ilmestyvt uutuudet) niin olin pudota persauksilleni kun huomasin että kovin laihaksi oli Vertigon tarjonta kaventunut. Olisiko tulossa ollut Fables, sen spinoff Fairest sekä Unknown. Eikä muuta.

Hellblazerin siirtyminen Vertigolta perusDClle arveluttaa.
Ykkösnumero oli kyseisen kuun listalla, mutta Constantinea tarjoillaan myös Justice League Darkissa ja olipa vierailemassa jossain muussakin nimikkeessä näkyvästi. Pelkäänpä että hahmolta viedään kaikki särmät siirron yhteydessä.

Vaikka sarja on sinällään ollut ihan luettava osin kelpo piirrosjäljen vuoksi niin Constantine JL Darkissa on antanut pelottavaa esimakua tulevasta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #183 : 10.01.2013 klo 00:52:07 »
Punk Rock Jesusin voisin lukea. Tuo idea tuo mieleen vähän nuo American Jesus ja Jesus Christ: In the name of the gunin, jotka olivat molemmat hyviä...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #184 : 03.06.2013 klo 21:35:26 »
Herätetäänpäs tätä henkiin.
Vaikka noilla New deadwardiansin ja Saucer countyn väänsivätkin niin laihaa on minusta ollut anti.
Semituttu heitti sähköisellä viestillä että Wake alkoi lupaavasti.
Elikä Scott Snyderin ja Sean Gordon Murphyn Vertigouutuus.
Minä paukapää elin käsityksessä että alkaa vasta heinäkuussa....

Alkukantaista pelkoa, tiedettä ja syvää merta.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #185 : 03.06.2013 klo 22:13:54 »
1 of 10.

Sellaiset luen heti kun osia on 10 ilmestynyt.

ach so.
 No minä yritän seurata mahdollisimman alusta niitä mitä voin. Ei niitä muuten ikinä uusia tule.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #186 : 04.06.2013 klo 17:23:54 »
Wake oli ihan luettava.
Toimi minulle paremmin kuin Murphyn Punk Rock Jesus.

http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=16703

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #187 : 01.07.2013 klo 10:44:22 »
Vertigo ryhdistäytyy syksyllä, kaikkea jännää tulossa...

Vertigo, a DC Comics Brand, Is Rebuilding With 6 New Series

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #188 : 01.07.2013 klo 17:07:41 »
Gaimanin Sandmanit jätän suosiolla väliin.
En edes osaa muistaa mikä tuossa minua niin kovasti on aina häirinnyt.
Siis Sandman on minusta ihan hyvä konsepti, josta Charles Paul Wilson III, Frank Quitely, Grant Morrison, Mike Raicht ynnä muut semmoiset ns. "sopivasti gootit" kirjoittajat saisivat jotain hyvää aikaan ihan varmasti, mutta Gaimanin Sandman tiimi saa minut aina ajattelemaan, että "Hemmetti. Miten he voivat tehdä tämän näin väärin?".

Bill Sienkiewicz tyyli ja sen jäljitelmät sopivat kyllä Arkham Asylumiin yms. Mutta Sandman on liian pehmeä ja satumainen siihen. P. Craig Russell on hyvä piirtäjä, jonka tyylitajuinen, mutta sopivan tekninen tyyli sopii kyllä tähän, mutta ei hän kyllä pistä Sandmanissä parastaan. Dr. Strange ja Batman ovat hänen juttunsa. Milo

Manara ja Frank Quitely on ihan tosiaan parasta mitä Sandmanille tapahtui.
Kerrankin kuvittaja joka sopii hommaan.
Gaimanin ongelma on, että hän ei tunnu ikinä ymmärtävän miten tyylit, hahmot ja kuvitukset toimivat keskenään. Batman ja Andy Kubert on hyvä yhdistelmä, mutta se joka ei kuulu yhtälöön on Gaiman. Miksei Gaiman käytä Kubertia Sandmaniin? Se voisi toimia pirun hyvin. Glenn Fabry myös osaa käsitellä todella hyvin Gaimanin tekstiä. Tosin se mikä on mielenkiintoista, on se, että kaikki paitsi Gaiman tuntuvat ymmärtävän tämän.

Ja tämä on syy, miksi Endless Nights on paras Sandman. Vioistaan huolimatta.
Minä voisin jopa maksaa siitä, että saisin tehdä Sandmanin uudestaan alusta asti tällä tiimillä.

Se mikä minua siis nyt kiinnostaa, on että kuka Overturen kuvittaa?
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #189 : 23.10.2014 klo 19:06:24 »
Itse olisin veikannut, että Vertigo sammuu Fablesin päättymiseen, onhan sieltä jo vedetty mm. Hellblazer osaksi DC-universumia. Toiset ovat kuitenkin suunnitelmat.

(Linkki bongattu Kvaakin mainion Twitter-tilin kautta.)

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #190 : 23.10.2014 klo 19:52:18 »
Vertigo nousi mulla kyllä yhdeksi monien hyvien sarjojen suosikiksi viime kesän alusta lähtien. Sandman oli ennestään tuttu, mutta kesän aikana ja sen jälkeen Fables ja sen alasarjat Fairest, Jack of Fables ja Cinderella veivät mennessään. Vertigo alkoi näyttäytyä juuri mun genren sisältöjen tarjoajana, joten syksyn tullen olin tilannut ja tilasin Unwrittenin tradepackit, sitten Lucifer kokoomateokset päättyen toistaiseksi Y the last man sekä Sweet tooth sarjoihin. Mielenkiintoinen uusi tulokas on myös Hinterkind, jota on tullut jo yhden tradepackin verran ja seuraava on tulossa parin kuukauden päästä. Trillium kiinnostaa orastavasti. Vanhoista olisi kiva saada Madame Xanadut sekä Testament-sarjat, mutta niiden saatavuus on  jo vähän heikompaa.

Jussi Tyni

• Jäsen
Vs: Re: Kiinnostavia Vertigo-sarjoja?
« Vastaus #191 : 24.10.2014 klo 14:39:14 »
Unwrittenin uusin trade, järjestysnumeroltaan kymmenes, War Stories oli taas parin laiskemman kokoelman jälkeen loistava paketti. Luvattiin vieläpä, että tämä on toiseksi viimenen kappale Tommy Taylorin saagassa. Kyllä tästä vielä hyvä tulee!

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #192 : 08.11.2014 klo 16:32:12 »
Vertigolta ensi viikolla alkava The Kitchen vaikuttaa pitkästä aikaa kunnon verevältä sarjakuvalta.
Jimmy Brennan jengeineen ovat Hells Kitchenin kovimmat karjut mutta päätyvät leivättömän pöydän ääreen, mutta tuolloin vaimonsa ja tyttöystävänsä päättävät ottaa samat kadut haltuun ja nauttia helposta rahasta ja nopeasta elämästä.

Eli peruskonsepti on kunnossa mahdollistaen vaikka ja mitä.
Ja onhan Ming Doylen kuvitus jo yksin hyvää vastinetta rahoille.

amasofi

• Jäsen
« Vastaus #193 : 08.11.2014 klo 19:39:25 »
The Waken tradepack tuli myyntilistoille - sisältää julkaisut 1-10 ... taitaapa mennä hankintaan.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1401245234
« Viimeksi muokattu: 09.11.2014 klo 23:09:36 kirjoittanut amasofi »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #194 : 08.11.2014 klo 20:10:54 »
Wake on hyvää settiä.

Kohtsillään alkaa Wolf Moon. Cullen Bunnin kirjoittama ja Jae Leen piirtämä ihmissusi sarjakuva on oletusarvoisesti aiempien näyttöjensä pohjalta vähintään kiinnostava