Gaimanin Sandmanit jätän suosiolla väliin.
En edes osaa muistaa mikä tuossa minua niin kovasti on aina häirinnyt.
Siis Sandman on minusta ihan hyvä konsepti, josta Charles Paul Wilson III, Frank Quitely, Grant Morrison, Mike Raicht ynnä muut semmoiset ns. "sopivasti gootit" kirjoittajat saisivat jotain hyvää aikaan ihan varmasti, mutta Gaimanin Sandman tiimi saa minut aina ajattelemaan, että "Hemmetti. Miten he voivat tehdä tämän näin väärin?".
Bill Sienkiewicz tyyli ja sen jäljitelmät sopivat kyllä Arkham Asylumiin yms. Mutta Sandman on liian pehmeä ja satumainen siihen. P. Craig Russell on hyvä piirtäjä, jonka tyylitajuinen, mutta sopivan tekninen tyyli sopii kyllä tähän, mutta ei hän kyllä pistä Sandmanissä parastaan. Dr. Strange ja Batman ovat hänen juttunsa. Milo
Manara ja Frank Quitely on ihan tosiaan parasta mitä Sandmanille tapahtui.
Kerrankin kuvittaja joka sopii hommaan.
Gaimanin ongelma on, että hän ei tunnu ikinä ymmärtävän miten tyylit, hahmot ja kuvitukset toimivat keskenään. Batman ja Andy Kubert on hyvä yhdistelmä, mutta se joka ei kuulu yhtälöön on Gaiman. Miksei Gaiman käytä Kubertia Sandmaniin? Se voisi toimia pirun hyvin. Glenn Fabry myös osaa käsitellä todella hyvin Gaimanin tekstiä. Tosin se mikä on mielenkiintoista, on se, että kaikki paitsi Gaiman tuntuvat ymmärtävän tämän.
Ja tämä on syy, miksi Endless Nights on paras Sandman. Vioistaan huolimatta.
Minä voisin jopa maksaa siitä, että saisin tehdä Sandmanin uudestaan alusta asti tällä tiimillä.
Se mikä minua siis nyt kiinnostaa, on että kuka Overturen kuvittaa?