Kappalemäärää on kyllä hankala, ellei peräti mahdoton arvioida. Pitäisi olla se luettelo, tai sitten pitäsi laskea. 1,2,3... :sleepy:
Juurikin tämä ja tajusin itsekin että syntyy se ongelma kun osa on sekä lehtinä että kokoomina, osa parilla eri kielellä (joskin suomi-käännöksistä olen suurelti viime vuosilta kujalla kuin lumiukko juhannuksena hankiessani alkukielisinä mahdolisuuksien mukaan)
Eli juuri se tiputtaako summasta vaikkapa Precherin yhdeksän tradea vai ne 75 lehteä vai laskeako 84 ja sitten vielä ne kaksi kotimaista käännöstä päälle jotka ovat yhtä kuin eka trade tai ekat 7 jenkkilehteä?
Lasketaanko Gotham Centralin kokoomat kahdesti koska kakkososan eri laitoksissa on eri lehdet?
Mutta metodi lienee laskea kappaleittain.
Itseltä on paraikaa lainassa jotain 50-100 (lähinnä albumeja ) verran sarjakuvia eri henkilöillä mikä ei näy missään vaikka oli tilapäinen notkahdus oikeastaan kaikessa.
Sarjakuvakokoelmalla voi myös toisintaa ns. Kapteeni Kenguru-testin: kun saa vastakkaisen sukupuolen(tai joillain tietty samankin, itse vaan olen tylsän hetero) jotenkin houkuteltua valheella ja viekkaudella kotiluolaansa pistää merkille vierailijan erilaiset lähestymismetodit ja ajatusmaailman niiden takana.
"miksi ****ssa sulla on
näin paljon kirjoja sarjakuvia ja elokuvia!?!" on itselleni hälytyssireeniä muistuttava varoitusmerkki mutta hiljainen huoneesta toiseen hyllyiltä toiselle siirtyminen ja oheiskysymys "saako näitä lajitella tai aakkostaa?"/"mitkä näistä on hyviä?" taas ovat suoraan verrattavissa lauseeseen "ei kai sinua haittaa jos vähennän vaatetustani?"