Kiitokset kaikille vastanneille! Mukava huomata, että muillakin on sama ongelma.
Itse tykkään, että saman sarjan/tekijän albumit ovat vierekkäin, joten joudun/pääsen järjestelemään kokoelmaani kerran pari vuoteen. Hienoimmat kovakantiset teokset ovat kirjahyllyssä kaiken kansan ihasteltavina, mutta loput kokoelmastani on jemmattu kaappeihin. Pidän sarjakuvat lehtikoteloissa, joten niiden siirtely on melko kätevää. Kaappeihin mahtuu kaksi koteloriviä peräkkäin ja takariviin olen pistänyt kokonaiset sarjat, joita luen harvemmin. Järjestelmäni toimii mukavasti, kunhan vain jaksaa toisinaan päivittää järjestystä.
Toinen ongelma on tietysti rajalliset tilat, mutta silloin tällöin kun pistää joitakin sarjakuvia myytiin, niin taas vähän aikaa kaappeihin mahtuu jotain uutta. Olen yrittänyt pitää sarjakuvien lukumäärän siinä tuhannan kieppeillä, mutta lukumäärän rajoittamisessa on omat heikot puolensa. Voin esimerkiksi myydä 10 lehteä ja ostaa tilalle 5 tradea. Lukumäärä pienenee, mutta tilantarve kasvaa. Joudun siis vain ojasta allikkoon.
Onneksi kaapeissa on vielä muutakin tavaraa sarjakuvien lisäksi. Niitä voi sitten roudata kellariin, jotta sarjakuville saa lisää tilaa.