Kirjoittaja Aihe: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat  (Luettu 262297 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
Vs: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat
« Vastaus #180 : 17.07.2013 klo 22:51:34 »
Hain Postista Fantagraphicsin toisen kokoelman Walt Kellyn mestariteosta Pogoa. Olen onnesta soikeana.

Samalla hakureissulla vielä brittipulju Cinebookin julkaisemat neljä englanninkielistä Melusine-albumia. Melusine on belgialainen huumorisarja noitaoppilaasta. Vitsien pituus vaihtelee yhdestä muutamaan sivuun. Keijuja, hämähäkkejä, hirviöitä, vampyyreja, kummituksia, luudallalentelyä, paljon tehokkaita loitsuja ja yllättäviä taikoja... koko kuvastoa hyödynnetään. Olen hieman lukenut tätä hollanniksi ja vaikutti sen verran kivalta, että rahoitin nyt sitten taas omalta osaltani Cinebookin toimintaa.

FreakyMike

• Taideseppä
  • Jäsen
  • weird bastard
« Vastaus #181 : 17.07.2013 klo 22:59:12 »
Kotipaikkakuntani kirjaston poistomyynneissä oli tällä kertaa kunnon paljousalennukset, eli kymmenen kirjaa kolmella eurolla.   :)

Sieltä löytyi muun muassa 7 ekaa Mämmilää, Asterix ja alppikukka, Asterixin harharetket, Asterixin poika, Jumaltenrannan nousu ja tuho, Sirolan Apassit sarjakuvan kokoomapainos, Murtosaaren Jake albumit sekä Mannisen & Lagerstedtin Toinen ristiretki

Otin niiden lisäksi vielä jotain 80-luvulla julkaistuja lasten historiakirjoja, jotta sain kasaan täydet 20 opusta.  Varsinkin siinä "Näin elettiin" sarjassa on aika mahtavan näköinen guassi kuvitus.
Sarjakuvat: [ www.saunalahti.fi/~wfan/comixfreak ] - Kuvataide/esineet: [ http://astalo.deviantart.com ]

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #182 : 18.07.2013 klo 02:22:43 »
http://tintinology.poosk.com/category/moulinsart/page/2/

Nick Rodwell, Hergen ex-lakimies joka nai tämän lesken ja omi samantein kaikki oikeudet Tintteihin, ei ole mitenkään rakastettu tyyppi. Angoulemen festivaaleilla, Spielbergin ja Jacksonin Tintin-elokuvan lanseeraustilaisuudessa, yleisö viskoi Rodwelliä kolikoilla.
Moulinsart-yhtiö tulee päälle kuin sadan tonnin rekka, jos epäilevät että Hergen hahmoja on käytetty edes lievästi kaupallisesti hyväksi ilman lupaansa. Edes selkeiden parodioiden tekijät eivät ole turvassa.
Noin muuten Tintti-krääsää on tarjolla aivan mahdottomasti lähes kaikista hahmoista  - ikävä kyllä Rascar Capacista ei vielä juuri mitään.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #183 : 18.07.2013 klo 08:41:55 »
Kiitokset Tintti-tiedoista, täällä ollaan asioista perillä!

No sanoisin että on ihan hyvä, että tokmannissa ei ole tintti-vessapaperia tarjouksessa 10 senttiä rulla.. että jos ovat jottain figuureja ja tauluja ennemmin?
Onkos parodioissa kiskaistu oikein painokoneita pysähdyksiin kun maksavat enemmän kuin "oikeat" tintti-albumit.
Jotenkin taas Karvisen brändiin sopii se, että sitä sai kaikkein tyhmimmissäkin muodoissa ja joskus tenavana laskin, että omasta huoneesta löytyi yli 10 000 karvisen kuvaa. Aitoa amerikkaa.
Mutta Strumffit on aika säälittävä tapaus nykyään.. 80-luvulla sekin homma oli vielä jotenkin kuosissaan vaikka lastenjutuksi menikin, nyt ei ole mitään tasoa.

Ostelin eilen kassillisen 70-luvun seikkailu ja inkkarialbumeita. Taas sitä divariroskaa jota on kaikki liikkeet täynnä. Vaan 5 vuoden päästä niitä liikkeitä ei enää ole. Netissä hinnat nousee ja tulee postimaksuja niin kuka viitsii sieltä mitään roskaa ostaa? Ainakaan kassikaupalla. Kesän aikana tullut ostettua yli metrin pino kaikenlaista 70-luvun sarjista.

Busteritkin on kuulemma alkanut lähteä roskiksen sijaan asiakkaiden matkaan. Voi miksi, miksi, en ostanut niitä kahta säkillistä Myyrmäen katukirpparilta, siistejäkin vielä. Nyt vasta 3 numeroa 72-73 vuosilta. No vihaan jalkapalloa, siksihän niitä en perhana ostanut.

Kuinkas muuten noita "rautaa kansalle" lehtiä ilmestyi aikoinaan, en löytänyt tietoa. 3kpl vuonna -87?

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #184 : 18.07.2013 klo 14:16:51 »
Vielä noista piraattijulisteista. On muuten outoa, että Aasiassa ei aina kopioida piirroksia sellaisenaan skannerilla tai kopiokoneella, vaan usein piirretään ne uudelleen itse. Ihan kuin se olisi hyväksyttävämpää.

Minulla oli joskus piraattikuva D&D-perussääntökirjan (se kuuluisa vanha punainen) kansipiirroksesta, jossa on taistelija ja lohikäärme. Se ei ollut vanerilla, vaan paksulla pahvilla. Muistaakseni hyvin maalattu, mutta erot huomasi kun vertasi alkuperäiseen. Se tuli Kiinassa valmistetun ison lelumiekan pakkauksen mukana.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #185 : 18.07.2013 klo 19:37:56 »
Kuinkas muuten noita "rautaa kansalle" lehtiä ilmestyi aikoinaan, en löytänyt tietoa. 3kpl vuonna -87?

Ei tainnut tulla kuin yksi sillä muut numerot olivat Ihmenelkkuja ja TerisBattista (Legends).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #186 : 18.07.2013 klo 21:25:11 »
Ei tainnut tulla kuin yksi sillä muut numerot olivat Ihmenelkkuja ja TerisBattista (Legends).

Noin se tosiaan oli, vain yksi numero ilmestyi osana 80-luvun Sarjakuvalehteä. Tätä Sarjakuvalehteä ei pidä sekoittaa 90-luvun lehteen, jossa julkaistiin Daredeviliä ja muita "maanläheisempiä" supersankareita.

Rautaa kansalle oli sotasarjakuvaa. Kylmä metalli, jonka olen joskus sekoittanut siihen, oli Heavy Metal -tyyppinen lehti.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #187 : 02.08.2013 klo 15:41:25 »

Ja Taika-Jim -kissanainen oli ensimmäinen neljästä "Sarjakuvalehti esittää" otsikon alla ilmestynyt lehti.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #188 : 02.08.2013 klo 20:23:27 »
Ja Taika-Jim -kissanainen oli ensimmäinen neljästä "Sarjakuvalehti esittää" otsikon alla ilmestynyt lehti.

Pari vuotta aiemmin eli ns. eri sarjaa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

sihvonen

• Jäsen
« Vastaus #189 : 02.08.2013 klo 23:20:01 »
John Romita sr:n sanomalehdessä julkaistuja Hämähäkkimies -strippejä kokoelman muodossa. Suomeksi näitä ei ole tullutkaan kuin yhdessä vuoden 88 Hämiksen mv-liitteessä. Kokoelman 1 osa löytyikin jo hyllystä, mutta tämä 2 piti tilata Ebaysta, kun ei ole tullut vielä muualla vastaan. Nämä on melkeinpä piirroksellisesti parempaa jälkeä kuin ukkelin varsinaiseen lehteen tehdyt jutut.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #190 : 03.08.2013 klo 02:50:24 »
Pari vuotta aiemmin eli ns. eri sarjaa.
Minä olen kyllä ajatellut aina että Taika-Jim on samaa sarjaa. Ainakin sarjakuvalehti on kaikissa neljässä muistaakseni samalla fontilla, värillä yms yhdistävästi. En nyt saa tarkistettua kun nuo lehdet on maalla mutta tälläinen mielikuva on jäänyt asiasta

MTT

• Jäsen
« Vastaus #191 : 03.08.2013 klo 10:03:07 »
Minä olen kyllä ajatellut aina että Taika-Jim on samaa sarjaa. Ainakin sarjakuvalehti on kaikissa neljässä muistaakseni samalla fontilla, värillä yms yhdistävästi. En nyt saa tarkistettua kun nuo lehdet on maalla mutta tälläinen mielikuva on jäänyt asiasta
Juuri näin on. Lehdet on ilmestyneet saman nimikkeen alla joten voidaan puhua samasta sarjasta.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #192 : 03.08.2013 klo 10:14:31 »
Kaikkein eniten mieltä lämmittänyt viimeaikainen on mulla ollut Jeffrey Jones Definitive Reference dlx edition. Pitkäaikaisena Jones fanina voin todeta että kirja on upea, paljon pientä faktaa jota ei ole aikaisemmin tiennyt ja upeita kuvia ja tietoa keräilyharvinaisuuksista. Olen jo muutamaan otteeseen uppoutunut lukemaan kirjaa ja aina tekee mieli ottaa kirja uudelleen käsiinsä ja ruveta selailemaan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #193 : 03.08.2013 klo 11:18:34 »
John Romita sr:n sanomalehdessä julkaistuja Hämähäkkimies -strippejä kokoelman muodossa. Suomeksi näitä ei ole tullutkaan kuin yhdessä vuoden 88 Hämiksen mv-liitteessä. Kokoelman 1 osa löytyikin jo hyllystä, mutta tämä 2 piti tilata Ebaysta, kun ei ole tullut vielä muualla vastaan. Nämä on melkeinpä piirroksellisesti parempaa jälkeä kuin ukkelin varsinaiseen lehteen tehdyt jutut.

Näitähän on nyt tulossa syksyllä suomeksi, tai näin ainakin spekuloitiin Rmäen mystisten vihjausten perusteella alkuvuodesta...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #194 : 03.08.2013 klo 11:19:52 »

Tommonen löytyy Egmontin syksyn listoilta, onkos jotenkin samaa settiä:

HÄMÄHÄKKIMIES SANOMALEHTISARJAT
Tarina: Stan Lee
Kuvitus: John Romita Sr.
Legendaarisen parivaljakon Stan Lee ja John Romita kaikki Hämähäkkimies-sanomalehtistripit yksissä kansissa! Massiivinen kirja on kaikkien Spider-Manin fanien unelmien täyttymys -  varsinainen seittiseikkailujen aarreaitta!
ISBN: 978-952-233-710-8
Ilm. 16.10.13
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!