Kirjoittaja Aihe: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat  (Luettu 253230 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat
« Vastaus #255 : 29.10.2013 klo 10:12:25 »
Mutta rahasta osaa kyllä päästä eroon, hommasin ehkä vaikeimman Lucky Luken.

Mikäs se vaikein Lucky Luke on? Joku alkupään numeroista 1. painoksena?

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #256 : 29.10.2013 klo 10:31:55 »
Postivaunut. Tosin vaikeus varauksella, kaikkia noita ei ole tarvinnut etsiä tosissaan. Mutta ainakin ekan eli Arkajalan löytää helpostikin, omasta liki mintistä maksoin alle 30€ ja vaikka Jesse James oli vuosi sitten hakusessa niin nytkin sellainen olisi huutiksessa alle vitosella.
Postivaunut 1.p. oli huutiksessa viimeksi joulukuussa 2012.
Libriconista löytyisi hintaan 200€, sekin tuli sinne vasta nyt syksyllä. Makedoniassa oli yksi alkuvuodesta hintaan 150€.
Uusintapainoksiaksia on kai 4kpl mutta niitäkään ei ole kauheasti liikkeellä.
Vaan nyt tuo näkyi olevan S-marketin sarjakuvahyllyssä, liekö 6. painos vuorossa.

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #257 : 29.10.2013 klo 15:33:18 »
Libriconista löytyisi hintaan 200€, sekin tuli sinne vasta nyt syksyllä.

Ei löydy.
E.T

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #258 : 30.10.2013 klo 08:48:23 »
No itselle tuota tarjottiin suoraan sähköpostiin, ehkä joku muu sitten nappasi. Sinäkö?
Mintti olisi toki ollut kiva, mutta pakko pistää hintarajoja. Albumeissa se on yleensä 60-80 egeä. Wanhat Marvel-suomijulkaisut on sitten saaneet kukkaron höltymään.
vähemmän hintaa-enemmän iloa??? Saako löydöstä iloa jos hankinnasta menee makaronikuurille? Itse olen niin stressaava ihminen että saisin ahdistusta aina lehteä tai albumia katsoessani, jossa on puolen vuoden ruokarahat kiinni.

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #259 : 30.10.2013 klo 14:31:38 »
Sinäkö?

EetuT = Eetu Turunen = Eetu / SS Libricon Oy

En vienyt omaan hyllyyn.
E.T

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #260 : 30.10.2013 klo 15:12:41 »
Jaa..  :-[
No selvisi sitten että Sami Järviselle ei tarvitse enää tarjoilla postivaunuja, osti mokoma kelvottoman kuntoisen muualta kun heittäytyi pihiksi. Ihmesarjat 50 ja 52 on edelleen hakusessa ja niitä ei tarvitse saada kympeillä  ;)

sämpy

• Jäsen
« Vastaus #261 : 01.12.2013 klo 15:11:20 »
Tuli ostettua toinenkin Roope-Setä säästöpossu, jossa mustalla maalatut yksityiskohdat eli niitä KOPin vanhimpia. Nyt löytyy punainen ja vaaleansininen.
Koitin parikymmentä minuuttia googlettaa mistä löytyisi tietoa noista, mutta todella nihkeää. Nordean historiikki kertoo että olisi tullut jo 1962. Joissain on metallinen pohjakansi ja niitä sanotaan vanhoiksi, mutta itse olen ajatellut että nämä mustilla yksityiskohdilla koristellut olisi niitä vanhimpia vaikka niissä muovinen pohjakansi onkin. Sitten on ilman maalattuja yksityiskohtia (paitsi silmät)  ja lukossa orava, jotka lienee uusimpia kopilta ennen meritan lippaita, joissa ei lue pankkia lainkaan ja lukossa jälleen avainlogo. Väitettiin että KOPin lippaitakin olisi vihreänä eikä vain merita-roopea ja että olisi kolmea kokoa joista isointa annettiin vain henkilökunnalle kun pääsivät eläkkeelle. En sitten tiedä onko tuo n. 30cm korkea keskikokoa vai iso, kun en ole nähnyt kuin kahta kokoa enkä löytänyt kuvaakaan erikokoisista saatika KOPin vihreästä lippaasta.
Menee vähän ohi sarjakuvista, mutta kun tiedonpuute vaivaa eikä google auta niin pitää kysellä.

jsk72

• Uusi jäsen
« Vastaus #262 : 01.12.2013 klo 17:17:44 »
 Nordean historiikki kertoo että olisi tullut jo 1962. Joissain on metallinen pohjakansi ja niitä sanotaan vanhoiksi, mutta itse olen ajatellut että nämä mustilla yksityiskohdilla koristellut olisi niitä vanhimpia vaikka niissä muovinen pohjakansi onkin.
[/quote]

Nuo mustilla yksityiskohdilla maalatut Roopet tulivat ulos 1962. Niissä on metallinen pohjaluukku. Jos kyseisen laisessa Roopessa kuitenkin muovinen luukku niin epäilen vahvasti, että se on vaihdettu uudemmasta mallista. IS:n hiljattain ilmestyneessa Aku-liitteessä (Raha) oli suurinpiirtein oikein kerrottu Roopelippaiden historia.

Hannibal

• Disney keräilijä
  • Jäsen
  • Tempora aspera vīvimus, amīce bone
« Vastaus #263 : 01.12.2013 klo 18:40:00 »
Lisää tietoa Roope lippaista löytyy syksyllä ilmestyneestä Disney keräilijän oppaasta.

http://www.alfamer.fi/disneykerailijan-opas-p-21062.html

Hannibal

Ankka313

• Jäsen
« Vastaus #264 : 25.01.2014 klo 20:15:54 »
Tällainen erikoinen lirpake mukana Ankassa 14/2008. Kirjaston nimellä tullut lehti. Olisiko vain kirjastoille lähetetty versio?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #265 : 25.01.2014 klo 21:54:44 »
Tällainen erikoinen lirpake mukana Ankassa 14/2008. Kirjaston nimellä tullut lehti. Olisiko vain kirjastoille lähetetty versio?

Ei vaan tuo oli tullut Sek&Greylle eli mainostoimistoille selkeästi osoitettu kohdistettu kampanja. Viestin sisältökin näin ollen helpompi yhdistää asiayhteyteen.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #266 : 25.01.2014 klo 23:21:15 »
Viitataan yippee-kuluttajatutkimukseen, "hei mainostoimistojen väki, Ankalla on näin paljon lukijoita näissä ja näissä ikäryhmissä ja niillä on paljon rahaa ja suhtautuvat vieläpä myönteisesti mainostamiseen, joten kannattaa kohdentaa mainostamista Aku Ankkaan."
http://www.sanomamagazines.fi/yritysinfo/mediamateriaali/ajankohtaista/art253-Perheilla-yhteista-aikaa-ja-saantoja---lapset-toisaalta-itsenaisia-kuluttajia.html

Timo

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #267 : 30.01.2014 klo 10:39:32 »
Aah, Lukulaari Tampereella! Eilen pääsin sinne pitkästä aikaa ja aikaakin oli riittävästi. Ja hitto mitä löytöjä: P&F Hämäräperäinen hylky 6€, Punaviiniä tähtiin 5€, Alan Mooren Halo Jones 1 5€ (muistaakseni...), Batman ensimmäinen vuosi (joka siis oikeasti tuntuu olevan vaikeasti löydettävä!) 5€ ja muutama Agentti X9 parilla eurolla. Kun kassalla hinta oli vaan vähän yli 20 euroa, niin rohkaistuin ostamaan vielä pari liuska-Texiä kokoelmiani parannellakseni. Siltikään summa ei kohonnut paljoa yi 40 euron. Tästä setistä olisi jossain keräilydivarissa saanut helposti maksaa yli satasen. Olipa mukava mieli ostosten jälkeen marssia junalle.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Korsto-Mikko

• Jäsen
  • Huisin kärniqåglimölnikkiä - vai mitä, ihmiset?
« Vastaus #268 : 30.01.2014 klo 17:22:55 »
Ainakin Turussa Sammakon kirjakaupassa noita Batman Ensimmäinen vuosi -albumeita on vitosen alelaarissa pienoinen läjä... :P
Kaverini väittävät, että kaikki kirjat eivät sisältäisi peräkkäisiä kuvasarjoja, mutta en ole koskaan uskaltanut ottaa asiasta selvää.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #269 : 30.01.2014 klo 21:31:39 »
Minä meni kaikki paikat, paitsi Turkua, läpi ennen kuin löytyi: Makedonia, SS Libricon, Kulkukatin poika, huuto.net ja kertaalleen jopa Lukulaari. Ensimmäisellä kertaa siellä minulla oli kiire ja vain kysäisin, että löytyykö. Ei kuulemma ollut. Toisella kertaa sitten ehdinkin penkoa itse, ja johan löytyi.
"Tex-tieteen yli-morisco"