Kirjoittaja Aihe: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat  (Luettu 257173 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The Spirit

• Lukijakommentaattori
  • Jäsen
Vs: Viimeaikaiset löydöt ja hankinnat
« Vastaus #90 : 11.04.2010 klo 12:25:28 »
Nämä löydöt tein jo muutama kuukausi sitten, mutta laitetaan ne tänne kun lämmittävät vieläkin mieltä.

Kuopion divarista löysin uudenveroiset Blueberryt Teräskäsi ja Siouxien jäljillä 8 eur/kpl. Varsinkin tuota Siouxien jäljillä -albumia olin aiemmin yrittänyt kytätä Huuto.Netistä, mutta sitten kun joku sattui sitä myymään (kerran tai kahdesti vuodessa) niin hinta kipusi moninkertaiseksi.

pade

• Uusi jäsen
« Vastaus #91 : 28.10.2010 klo 18:13:58 »
Eilen ostin divarista Aku Ankan taskukirja nro 13 (1.painos),Punasulka 1/77 ja Huuli 3/76 yhteishintaan 20€...  :laugh:

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #92 : 28.10.2010 klo 18:56:18 »
Eilen ostin divarista Aku Ankan taskukirja nro 13 (1.painos),Punasulka 1/77 ja Huuli 3/76 yhteishintaan 20€...  :laugh:

Ritari Peloton on tosiaankin löytö. Eikös se ole yleensä jotain sata euroa?

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #93 : 28.10.2010 klo 20:01:09 »
Ritari Peloton on tosiaankin löytö. Eikös se ole yleensä jotain sata euroa?
Täytyy olla ehjä liimaus ja muutenkin tosi hyväkuntoinen,että olisi 100e arvoinen.

Liimauksen pettäminenhän on yleinen vika tuossa ritari pelottomassa (ensipainoksessa). Jos liimaus on pettänyt,mutta taskari on muuten suht siisti,niin 20-30e on realistinen hinta.

pade

• Uusi jäsen
« Vastaus #94 : 29.10.2010 klo 00:57:33 »
Täytyy olla ehjä liimaus ja muutenkin tosi hyväkuntoinen,että olisi 100e arvoinen.

Liimauksen pettäminenhän on yleinen vika tuossa ritari pelottomassa (ensipainoksessa). Jos liimaus on pettänyt,mutta taskari on muuten suht siisti,niin 20-30e on realistinen hinta.

Ehjä on liimaus,siisti kirja.Hintana oli 30€,mut vakioasiakas ni lähti tosi halvalla!!  ;)

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #95 : 29.10.2011 klo 23:02:36 »
Ah... sain haltuuni peräti 8 puuttunutta numeroa Sarjakuvalehteä vuodelta 1949. Kolme vielä jää puuttumaan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #96 : 03.01.2012 klo 10:50:18 »
En oikeastaan enää vuosiin ole jaksanut panostaa suomijulkaisuihin keräilymerkeissä. Satunnaisesti olen divarista ostanut joitakin kiinnostavia puuttuvia lehtiä, jos olen muistanut, että ne oikeasti puuttuvat minulta.
No, nyt kun olen syksystä asti reissannut Kuopiossa ja siellä kolunnut ajankuluksi divareita, on harmittanut, että mukana ei ole ollut minkäänlaista puutelistaa. Nyt uudenvuoden reissulle semmoisen tein Teräsmies-lehdistä (oikeastaan ainoa sarja, jota voin sanoa kerääväni ja niistäkin enimmäkseen Semicin vuodesta 1977 julkaisemat lehdet ja erikoisjulkaisut). Aikaisemmin mulla oli vielä aika hyvä kokoelma niitä, mutta kymmenisen vuotta sitten vähän supistin sarjakuvakokoelmaani ja osaksi myös Teräsmies kärsi siinä, eikä ole vieläkään päässyt samalle tasolle.
No, eilisen divarikäynnin jäljiltä kokoelma on nyt 19 lehteä muhkeampi. Puuttumaan jäi enää 17 lehteä, jotka ovat vuosilta 1979-86 (jostain syystä vuodet 84-86 ovat vaikeimmat, ehkä pienemmän painoksen vuoksi?).
Ennen kaikkea tämä oli pitkästä aikaa mukavaa, koska divareiden lehtinippuja on aina mukava plärätä ja vielä mukavampaa on, jos sieltä löytää jotakin kotiinkannettavaakin.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

JussiDBC

• Jäsen
« Vastaus #97 : 03.01.2012 klo 11:59:34 »
Jep, divareita on aina mukava koluta, harmillista, että niitä on enää niin kovin vähän jäljellä ja todelliset löydöt ovat harvinaisia.
Kokemäen lopettavasta divarista(laadukas paikka muuten, ja todella hyvin piilotettuna Kokemäen kuolleessa keskustassa) löysin viime viikolla kaikki Bob Morane-albumit, Bernard Prince ykkösen ja Bruno Brazilin.

Bob Moranet olen nyt lukenut ja Bruno Brazilin ja tarinoiden tasoero on huikaiseva näiden kahden nimikkeen välillä. Moranet ovat suoranaista huttua, kun taas Brazilissa oli jo yritystä. Bernard Princessä minua kiinnostaa Hermannin varhainen piirrostyyli.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #98 : 03.01.2012 klo 16:07:34 »
No, eilisen divarikäynnin jäljiltä kokoelma on nyt 19 lehteä muhkeampi. Puuttumaan jäi enää 17 lehteä
Sangen messevällä prosentilla pieneni siis puutelista -tuon kokoisen graalin maljan löytäminen hivelee aina!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #99 : 23.03.2012 klo 09:59:07 »
Ebayllä juuri nyt olen eniten tarjoava huutaja eräästä unelmakohteesta. Huutoaika loppuu huomenna 19 aikoihin. Olen silloin kylässä aterioimassa, joten en voi osallistua viime hetkien taktikointiin. Vielä olis vara kuitenkin korottaa parilla kympillä.

Jos voitan tuon teoksen, sitten ei olekaan enää  rahaa koko kevään aikana  kuin Apollon albumeihin. Jos taas jään häviölle, voin ostaa kotimaisia uutuuksia. Win-win.

Natacha TT: Instantanes pour Caltech & Machines incertaines.

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #100 : 23.03.2012 klo 19:05:33 »
Tämänpäiväisen divarikierroksen satoa:

Eisner: Spirit 1 ja 2.
Sokal: Noces de brume eli varhaisempi Ankardo-seikkailu Usvahäät ranskaksi ja kovakantisena. Kahdella eurolla.
Pystynen: Kadekismus.
Sekä kuusi Kylmää Metallia.

Oli hyvä päivä.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #101 : 24.03.2012 klo 14:12:31 »
Ebayllä juuri nyt olen eniten tarjoava huutaja eräästä unelmakohteesta. Huutoaika loppuu huomenna 19 aikoihin. Olen silloin kylässä aterioimassa, joten en voi osallistua viime hetkien taktikointiin. Vielä olis vara kuitenkin korottaa parilla kympillä.
Mutta miksi pitäisi olla itse viime hetkellä säätämässä?

Korotusautomaattiin vaan maksimisumma mitä on valmis maksamaan niin ei ainakaan jää kiinni sitten parista rovosta noiden saaminen...

Lykkyä tykö, toivottavasti natsaa!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #102 : 24.03.2012 klo 14:29:15 »
korotusautomaatti on kätevä, mutta ainahan kriittisessä vaiheessa voi huomata että kyllä sitä sittenkin vielä löytyy muutama euro jotta voi korottaa.

no, nyt kävi niin, että hinta karkasi jo tässä vaiheessa liian korkealle.

Clavia Z

• Kummajainen
  • Jäsen
« Vastaus #103 : 29.03.2012 klo 13:59:15 »
Sain hankituksi Kari Sipilän Zen 1 - Aika Ibizalla-lehden. Painojälki on kyllä kaamea, muutama sivu niin suttuinen että pahaa tekee. Sisältö on Sipilää hapokkaimmillaan ja näyttävimmillään. Buster Keaton ja Jukka Tolonen näyttäytyvät. Tämä lehti täytynee suojata jotenkin, ettei mene pahempaan kuntoon.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #104 : 29.03.2012 klo 14:00:52 »
Sain hankituksi Kari Sipilän Zen 1 - Aika Ibizalla-lehden. Painojälki on kyllä kaamea, muutama sivu niin suttuinen että pahaa tekee. Sisältö on Sipilää hapokkaimmillaan ja näyttävimmillään. Buster Keaton ja Jukka Tolonen näyttäytyvät. Tämä lehti täytynee suojata jotenkin, ettei mene pahempaan kuntoon.

Hieno löytö! Tosi hapokasta kamaa. Lieneeköhän toi Sipilän ainoa oma julkaisu?