En oikeastaan enää vuosiin ole jaksanut panostaa suomijulkaisuihin keräilymerkeissä. Satunnaisesti olen divarista ostanut joitakin kiinnostavia puuttuvia lehtiä, jos olen muistanut, että ne oikeasti puuttuvat minulta.
No, nyt kun olen syksystä asti reissannut Kuopiossa ja siellä kolunnut ajankuluksi divareita, on harmittanut, että mukana ei ole ollut minkäänlaista puutelistaa. Nyt uudenvuoden reissulle semmoisen tein Teräsmies-lehdistä (oikeastaan ainoa sarja, jota voin sanoa kerääväni ja niistäkin enimmäkseen Semicin vuodesta 1977 julkaisemat lehdet ja erikoisjulkaisut). Aikaisemmin mulla oli vielä aika hyvä kokoelma niitä, mutta kymmenisen vuotta sitten vähän supistin sarjakuvakokoelmaani ja osaksi myös Teräsmies kärsi siinä, eikä ole vieläkään päässyt samalle tasolle.
No, eilisen divarikäynnin jäljiltä kokoelma on nyt 19 lehteä muhkeampi. Puuttumaan jäi enää 17 lehteä, jotka ovat vuosilta 1979-86 (jostain syystä vuodet 84-86 ovat vaikeimmat, ehkä pienemmän painoksen vuoksi?).
Ennen kaikkea tämä oli pitkästä aikaa mukavaa, koska divareiden lehtinippuja on aina mukava plärätä ja vielä mukavampaa on, jos sieltä löytää jotakin kotiinkannettavaakin.