Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74718 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Storm_

• Vieras
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuva-immeiset!
« Vastaus #45 : 12.01.2006 klo 19:06:18 »
Sori, mutta en pääsekkään. Ei ole ikävä kyllä kyytiä tulossa Oulun suuntaan, kun kerran jo kävin oulussa tällä viikolla. Mutta ensi kuussa olisi niin hyvä tuuri, että joudun muuttamaan ehkä kuukaudeksi äidinisän luokse katsomaan tämän perään, että jos seuraavaan miittiin pääsisin mukaan...

mari

• Jäsen
« Vastaus #46 : 12.01.2006 klo 19:17:30 »
Harmi ettet pääse! olisi ollut kiva nähdä :)
mutta sitten seuraavaan miittiin, kaikki muutkin jotka ei tällä kerralla pääse!

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #47 : 13.01.2006 klo 08:39:46 »
Muistutus:

Tänään klo 15
RealDeal kellarigalleriassa Isokatu 10

LISKO - PIENLEHDEN TEKEMINEN
Limingan taidekoulun sarjakuvalinjan näyttelyn avajaiset

Näyttely esittelee sarjakuvalehden julkaisumuotona, johon kellä tahansa on varaa. Paikalla on Limingan taidekoulun sarjakuvalinjan opiskelijoita piirtämässä ja myymässä pienlehtiään.

KLO 17
NUKUN KAHVILASSA
OULUN SEUDUN SARJAKUVAHARRASTAJIEN EPÄVIRALLINEN TAPAAMINEN.

mari

• Jäsen
« Vastaus #48 : 14.01.2006 klo 12:33:19 »
No niin, ensimmäinen tapaaminen on ohi, pieni (ja hieman hiljainen) porukkahan meitä oli, mutta kyllä se tästä varmasti lähtee menemään eteenpäin :)
Tälläisiä ajatuksia nousi:
*miten olisi tapaamiset kerran kuussa? eli ensi kuussa uudestaan, sellaisella ajalla että nekin jotka nyt ei päässyt pääsevät paikalle
*Tapaamisiin voisi vapaasti ottaa mukaan sarjakuvia (itsetekemiä sekä lempisarjakuvia, oli tosi kiva kun siinä pyöri villen uusi sarjis kateltavana ja limingan opiskelijan (puppe? mulla on kauheen huono nimimuisti...) luonnoslehtiökin oli tosi hieno :)
*OMAKEn (manga ja anime-seura) kanssa voisi koittaa tehdä jonkinlaista yhteistyötä
*sarjakuva tapaamisille voisi kehittää jonkinlaiset nettisivut (mä voin kyhätä jotkut surkeat kyhäelmät, joita voin ylläpitää niin kauan kunnes joku kyllästyy ja tekee paremmat), niin saataisiin sinne juttuja tapaamisista, aikoja, keskustelua (?), kuvia...

ja mä haluaisin seuraavaan tapaamiseen kyltin ("sarjakuva tapaaminen" tms) sekä neliön pöydän enkä pitkää, niin pystyy juttelemaan enemmän kaikkien kanssa :)
tälläisiä asioita tuli mieleen, kiitos kaikille seurasta jotka paikalle tulivat, toivottavasti nähdään uudestaan :)
niin ja hieno oli liminkalaisten näyttely, mä vaan olisin halunnu tuhlata hieman rahaa siellä, kun sanottiin että siellä myytäisiin sarjakuvia ;)

mari

• Jäsen
« Vastaus #49 : 14.01.2006 klo 15:38:02 »
Täältä löytyy hieman kuvia näyttelystä ja tapaamisesta:
http://kotisivu.suomi.net/ahokoivu/SUOMI/mina/valokuvia/ost/

pahoittelen kuvaajan huonoja kuvaus-taitoja

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #50 : 14.01.2006 klo 16:45:58 »
Täältä löytyy hieman kuvia näyttelystä ja tapaamisesta:
http://kotisivu.suomi.net/ahokoivu/SUOMI/mina/valokuvia/ost/

pahoittelen kuvaajan huonoja kuvaus-taitoja
Kiitos kuvista, Mari. Tuo oli kivaa. Kuvaustaidot on kunnossa paitsi että se kirjoitetaan ilman yhdysmerkkiä. ;D

Kyllä liminkalaisten näyttelyssä lehtiä on kaupankin mutta myyntiorganisaatio puuttuu.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #51 : 15.01.2006 klo 00:01:49 »
No niin, ensimmäinen tapaaminen on ohi, pieni (ja hieman hiljainen) porukkahan meitä oli, mutta kyllä se tästä varmasti lähtee menemään eteenpäin :)
10 henkeä näyttäisi tuossa pöydässä olevan. Aika hyvänkokoinen porukka noin niinkuin ensimmäiseksi tapaamiseksi. Onneksi olkoon!

mari

• Jäsen
« Vastaus #52 : 15.01.2006 klo 00:51:06 »
10 henkeä näyttäisi tuossa pöydässä olevan. Aika hyvänkokoinen porukka noin niinkuin ensimmäiseksi tapaamiseksi. Onneksi olkoon!

kiitos siitä limingan sarjislinjalaisille, jotka olivat pummaamassa keijolta kyytiä :)
eiku olihan meitä ihan kivasti paikalla :) kyllä on sellanen positiivinen fiilis, että näitä tapaamisia voisi tulla jatkossa enemmänkin

Kiitos kuvista, Mari. Tuo oli kivaa. Kuvaustaidot on kunnossa paitsi että se kirjoitetaan ilman yhdysmerkkiä. ;D

voi apua, mä ilmeisesti kuulun niihin teineihin joista valitetaan (täällä ja muilla palstoilla) jot ka ei o saa kirjoit taa yhdys sanoja  ;D

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #53 : 15.01.2006 klo 10:41:02 »
Aika hyvänkokoinen porukka noin niinkuin ensimmäiseksi tapaamiseksi. Onneksi olkoon!

Kyllä kyllä. Helsingissäkään ei tainnut olla ensimmäisissä tapamisissa tuon kummemmin porukkaa vaikka tilaisuuksia mainostettiin kaikenlaisilla postituslistoilla ja Sarjainfossa asti.

Yks asia mitä kuitenkin suosittelisin, olisi tapaamispaikan siirtäminen kahvilaympäristöstä johonkin (rauhalliseen) ravintolatyyppiseen ratkaisuun. Muutama drinksu vapauttaa aina tunnelmaa. Alaikäisiä tässä tietty hiukan sorsittaisiin mut mä ny oonki sitä mieltä että sarjakuvat ja niiden harrastaminen ei sovi lapsille laisinkaan.

Hitsi pääsisiköhän sitä itsekin joskus käymään Oulun tapaamisissa jos jatkuvat säännöllisesti. Olisi mukavaa.

Kun en jaksa kirjoittaa Marille erikseen viestiä niin todettakoot tässä yhteydessä että kuukauden kotimaisesi oli parasta mitä Ilta-Sanomissa on julkaistu pitkään aikaan. Hyvä hyvä.

Ainiin ja Keijo. Kuka on piirtänyt tämän? Hienoa jälkeä.

Ja kun vauhtiin päästiin niin terveiset vielä Hennalle, Jiille ja Villelle. Hähähä.

DJK

• Uusi jäsen
  • (Mä en oo toi kuvan heebo)
« Vastaus #54 : 15.01.2006 klo 11:31:46 »
Kvaakille päivää! Rekkasin tuossa justiin sisään, kun sain Kaltsulta vinkkiä tästä threadista. Vähän myöhässä ekaa tapaamista silmälläpitäen, mut siihen ei ois kyl päässy muutenkaan millään, kun oli Matti-leffan ensi-ilta ;) Seuraavalla kerralla tulisin kuitenkin mielellään mukaan, kun tässä Oulussa asustan, luen paljon sarjakuvaa ja joskus harvakseltaan saan aikaan itse raapustaakin ruudun tai pari... ja utuisissa haavekuvissa olis joskus puskea omaa tuotantoakin... josko toi porukka vaikka siinäkin vähän sparrais.

Toi omakustannenäyttelykin kuulosti mielenkiintoiselta, oiskohan se näin sunnuntainakin auki, vois käydä vaikkas samantien. En kyl ollu yhtään tietonen tosta, tai ylipäätään siitä et Real Dealissa on alakerta!

-Samuli

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #55 : 15.01.2006 klo 11:37:13 »
Yks asia mitä kuitenkin suosittelisin, olisi tapaamispaikan siirtäminen kahvilaympäristöstä johonkin (rauhalliseen) ravintolatyyppiseen ratkaisuun. Muutama drinksu vapauttaa aina tunnelmaa. Alaikäisiä tässä tietty hiukan sorsittaisiin mut mä ny oonki sitä mieltä että sarjakuvat ja niiden harrastaminen ei sovi lapsille laisinkaan.
Ainiin ja Keijo. Kuka on piirtänyt tämän? Hienoa jälkeä.

Ja kun vauhtiin päästiin niin terveiset vielä Hennalle, Jiille ja Villelle. Hähähä.[/size]

Oululaisessa porukassa mua kiinnostaa kyllä tavata myös mangasakkia ja ne on nuoria. Meilläkin on tosi ihquja alaikäisiä ihmisiä. Ja kaikki on rutiköyhiä. Yhä olisin kahvilan kannalla, kun se on myös riittävän tilava. Kokeillaanko ehdottaa seuraavaksi päivämääräksi pe 17.2. klo 17?

Tuon on tehny Janne Korpinen, ja tarkoittanut mitä sanoo. Kompromissiton mies.

Samuli: RealDeal on auki arkisin 10 - 18 ja lauantaisin 10 - 16. Sunnuntaisin sinne ei pääse.

mari

• Jäsen
« Vastaus #56 : 15.01.2006 klo 11:53:23 »

Hitsi pääsisiköhän sitä itsekin joskus käymään Oulun tapaamisissa jos jatkuvat säännöllisesti. Olisi mukavaa.

drinksut ei olis pahitteeksi, ihan samaa mieltä oon siinä, mutta mieluiten mä kyllä kokoontuisin sellaiseen paikkaan mihin kaikki pääsee, ettei ketään jätetä ulkopuolelle... tosin jatkoja voisi suunnitella baarin puolelle ;)

kyllä sä pääset, koska näitä tapaamisia tulee vielä monia, eikö?

Kun en jaksa kirjoittaa Marille erikseen viestiä niin todettakoot tässä yhteydessä että kuukauden kotimaisesi oli parasta mitä Ilta-Sanomissa on julkaistu pitkään aikaan. Hyvä hyvä.

kiitos kiitos :)

Kokeillaanko ehdottaa seuraavaksi päivämääräksi pe 17.2. klo 17?

mä oon varmaan huono ihminen sanomaan tähän mitään, kun mulla ei -taaskaan- oo mitään tärkeetä, joten mulle sopii tuo (tai jokin muu päivä) ihan mainiosti...
sanokaa te jotka ette nyt viime miittiin päässy!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #57 : 15.01.2006 klo 12:03:27 »
drinksut ei olis pahitteeksi, ihan samaa mieltä oon siinä, mutta mieluiten mä kyllä kokoontuisin sellaiseen paikkaan mihin kaikki pääsee, ettei ketään jätetä ulkopuolelle... tosin jatkoja voisi suunnitella baarin puolelle ;)

Ja voihan sitä pitää pienet etkot ennen kahvilatapaamista.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #58 : 15.01.2006 klo 17:56:30 »
Sunnuntain Kalevassa oli ihan komea juttu Kvaak-kohtaamisesta. Olin ehtinyt sopia toisen illanvieton samaksi päiväksi, mutta mukaan voisi yrittää tulla seuraavalla kerralla, mikäli sellainen vielä tulee.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Storm_

• Vieras
« Vastaus #59 : 15.01.2006 klo 20:25:04 »
Tälläisiä ajatuksia nousi:
*miten olisi tapaamiset kerran kuussa? eli ensi kuussa uudestaan, sellaisella ajalla että nekin jotka nyt ei päässyt pääsevät paikalle
*Tapaamisiin voisi vapaasti ottaa mukaan sarjakuvia (itsetekemiä sekä lempisarjakuvia, oli tosi kiva kun siinä pyöri villen uusi sarjis kateltavana ja limingan opiskelijan (puppe? mulla on kauheen huono nimimuisti...) luonnoslehtiökin oli tosi hieno :)
*OMAKEn (manga ja anime-seura) kanssa voisi koittaa tehdä jonkinlaista yhteistyötä
*sarjakuva tapaamisille voisi kehittää jonkinlaiset nettisivut (mä voin kyhätä jotkut surkeat kyhäelmät, joita voin ylläpitää niin kauan kunnes joku kyllästyy ja tekee paremmat), niin saataisiin sinne juttuja tapaamisista, aikoja, keskustelua (?), kuvia...

ja mä haluaisin seuraavaan tapaamiseen kyltin ("sarjakuva tapaaminen" tms) sekä neliön pöydän enkä pitkää, niin pystyy juttelemaan enemmän kaikkien kanssa :)
tälläisiä asioita tuli mieleen, kiitos kaikille seurasta jotka paikalle tulivat, toivottavasti nähdään uudestaan :)
niin ja hieno oli liminkalaisten näyttely, mä vaan olisin halunnu tuhlata hieman rahaa siellä, kun sanottiin että siellä myytäisiin sarjakuvia ;)

Jos olisin päässyt tulemaan, niin olisin voinut ethdä jonkilaisen pienen kyltin. Mutta kysymys kuuluu... Koska seuraava miitti? Niin itsekkin voisin tulla siihen mukaan. Mari. Jos minä olisin ollut mukana, niin eipä olisi ollut hiljaista. Minulla kun on pahana pahana tapana saada ihmiset keskustelemaan keskenään.
Jopsa ensi miitti sitten ei olisi?
Ens kuussa on varmaan liian aikaisin järjestää jo miitti?