Kirjoittaja Aihe: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset  (Luettu 74882 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

211163

• Jäsen
  • Kvaak!
Re: Oulun (ja lähialueen) sarjakuvatapaamiset
« Vastaus #165 : 28.04.2006 klo 10:46:34 »
 Korjaan heti etten ole sukua August Ahlqvist-Oksaselle joka aiheutti Kiven tuhon, vaikka minustakin Seitsemän veljestä on tylsä.

Keijo, Seitsemän veljestä ei ole tylsää nähnytkään. Liekö ongelma enemmän siinä, että sitä luetettiin ainakin joskus kouluissa, mikä tietysti synnyttää vieroksumisreaktion. Joskus muinoin kouluaikoina jotkut mällit väittivät Havukka-ahon ajattelijaakin tylsäksi. Eivät kuitenkaan Alistair Macleanin Katkuista kuoleman tietä, joka sekin piti äidinkielen tuntia varten lukea.
Sauli

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #166 : 28.04.2006 klo 20:09:59 »
7Päivää eiku veljestä on loistava ja iätön teos, koska se on näin notkeasti taipunut Limingassa Suomi-mankkaksi, yli 150 v. ensi-ilmestymisensä jälkeen! Muhkea on päivä tää Suomi-mankalle ja Aleksikselle!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #167 : 28.04.2006 klo 20:29:31 »
Muhkea päivä Oululle, jota Vesa kunnioittaa läsnäolollaan. Oulun kokoontuminen Nukulla edisti asioita, paikalla tusinan verran asianharrastajia. Oulun sarjakuvaseura herää, asiasta lisää ennen pitkää Mari. Taustalla Rami ja Mari.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2006 klo 20:31:11 kirjoittanut keijoahlqvist »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #168 : 29.04.2006 klo 11:30:54 »
Raittiita nuoria ihmisiä - NuKun kaffilasta sai väkevimmillään kaffia ja jäätelöannoksia! Kaunista! Voisiko vastaavaa kuvitella esmes Helsinkiin, että järjestettäisiin sarjistapaaminen Valion baariin? Ei voisi, minä en ainakaan tulisi.
Kiinnostavaa keskustelua ja toimintatarmoa! Hyvä Oulu!

Miten mä näytän noin väsyneeltä tuossa kuvassa? En ollut mielestäni silloin vielä ollenkaan, vasta myöhemmin...
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #169 : 29.04.2006 klo 13:06:04 »
Milloinkas Oulussa on kesäkuun tapaaminen?
Viehättää tuo alkoholittomuus.
Ainakin alkuillasta.

Tertsi voi tulla antamaan tuomionsa, taas.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #170 : 29.04.2006 klo 15:34:58 »
Raittiita nuoria ihmisiä - NuKun kaffilasta sai väkevimmillään kaffia ja jäätelöannoksia! Kaunista! Voisiko vastaavaa kuvitella esmes Helsinkiin, että järjestettäisiin sarjistapaaminen Valion baariin? Ei voisi, minä en ainakaan tulisi.

En minäkään varmaan Valion baariin  mutta oululaisilla on oikea asenne, miksi alta 18v. - porukka ei saisi osallistua?  Sitten kun niille tulee kotiinmenoaika sedät ja tädit voi juoda jossain muualla rähinäviinaa
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #171 : 29.04.2006 klo 16:11:36 »
Raittiita nuoria ihmisiä
No, ehkä Mari. Kun näyttelyn avajaisissa oli ilmainen tarjoilu ja ope oli pullo valmiina kaatelemassa lisää, olin hieman sekaisin vielä Nukulla. 15 lasia (joista viimeinen meni enemmän tai vahemmän kaulukselle) on turhan paljon minulle.
Hyvin tuntui tapaamisen menneen.   Taisin liittyä Oulun sarjakuvaseuraan. Nimi tuli ainakin johonkin laitettua. Nyt kiinnostaisi suuresti, mitä tämä seuran elvyyttäminen käytännössä tarkoittaa. Onko tarkoitus julkaista jotakin, osallistua tapahtumiin...?
Mutta joo. Minä taidan yrittää uudelleen luonnospäiväkirjan tekoa eilisestä. Tunti sitten mustetta oli enemmän sormissa kuin paperilla. Syynä oli kuitenkin haljennut terän varsi, eikä suinkaan minun loistava olotilani.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #172 : 29.04.2006 klo 17:19:30 »
. Nyt kiinnostaisi suuresti, mitä tämä seuran elvyyttäminen käytännössä tarkoittaa.

Sielläpäinhän on komeat  perinteet, Kupla oli hetkittäin erittäin hieno sarjakuvalehti
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #173 : 29.04.2006 klo 17:53:13 »
Onko tarkoitus julkaista jotakin, osallistua tapahtumiin...?

Miten olisi jatkosarjakuva sivu kerrallaan? Työskentelytapa neuvoteltaisiin ja sivut luonnosteltaisiin netissä jolloin ilme olisi yhtenäinen mutta käsiala ja näkökulma ym-vire vaihtelisi tekijän mukaan.

Painolasku jollekin it-firmalle joilla on kova tarve todistaa kulttuurimyönteisyytensä.

mari

• Jäsen
« Vastaus #174 : 29.04.2006 klo 18:10:58 »
No, ehkä Mari.

Mutta joo. Minä taidan yrittää uudelleen luonnospäiväkirjan tekoa eilisestä. Tunti sitten mustetta oli enemmän sormissa kuin paperilla. Syynä oli kuitenkin haljennut terän varsi, eikä suinkaan minun loistava olotilani.
raitis? minä? ...never grow oldiin siirtynyt porukka voi varmaan todistaa toisin :)
no joo, mä oon koittanut ajaa tuota ensin "nukulla-sitten baariin" systeemiä, ihan vain ettei ketään jätetä sen takia ulkopuolelle. asiasta voi tietysti keskustella (ja äänestää?) mitä muut on mieltä, tuohan on vain mun dominoiva mielipiteeni.
eikä se ollut niin kauheeta, vesa, eihän? kyllä sä aika pitkään kestit ilman tuoppia kädessä :D (no anteeks.. oli tosi hienoa, että tulit käymään!)

niin, siitähän meidän pitäisi tosiaan puhua: mitä ouluntsarjakuvaseuralla halutaan tehdä? ehkä se suurin asia on, että tutustutaan toisiimme... jonkinlaisesta julkaisusta ehdimme hieman jo puhua baarin puolella, sellainen olisi kyllä hienoa...
Meidän pitää vain pitää hieman kokouksia, virallisempiakin sellaisia.

ens kuun tapaamisesta ei puhuttu... ehdotelkaa mikä päivä sopisi!

oli hienoa kun oli taas n. kymmenisen ihmistä paikalla! ...liitän teidät (jotka halusi) sähköpostilistalle heti kun kerkeän (eli ihan kohta :) ) ..ja ne jotka liittyivät jo oulun sarjakuvaseuraan no worries, mä ilmoittelen sitten kun alkaa tapahtua... ei me velvoiteta mihinkään. aktiivisia ihmisiähän tietysti tarvitaan aina! ottakaa yhteyttä jos joku asia mietityttää tai on jotain ideoita sarjakuvaoulu@gmail.com

huh. tulipa pitkä viesti.
sivut päivitetään ihan kohta... tän viikonlopun aikana...
NIIN ja mä haluan lukea kyllä, jos teet jotain luonnoslehtiö-juttuja tapaamisesta rami!

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #175 : 29.04.2006 klo 18:37:17 »
raitis? minä? ...never grow oldiin siirtynyt porukka voi varmaan todistaa toisin :)
no joo, mä oon koittanut ajaa tuota ensin "nukulla-sitten baariin" systeemiä, ihan vain ettei ketään jätetä sen takia ulkopuolelle.
Tuo linja toimii hyvin ja itsekin sitä 17-vuotiaana suosin.

Lainaus
niin, siitähän meidän pitäisi tosiaan puhua: mitä ouluntsarjakuvaseuralla halutaan tehdä? ehkä se suurin asia on, että tutustutaan toisiimme... jonkinlaisesta julkaisusta ehdimme hieman jo puhua baarin puolella, sellainen olisi kyllä hienoa...
Ollemme tutustuneet toisiimme = istuneet samassa pöydässä. Julkaisu olisi tosiaan hieno. Keijon ehdottama jatkosarjis ei ole huono idea.

Lainaus
Meidän pitää vain pitää hieman kokouksia, virallisempiakin sellaisia.

ens kuun tapaamisesta ei puhuttu... ehdotelkaa mikä päivä sopisi!
Kemiin ovat lähes kaikki tulossa, joten siellä voitaisiin palaveerata enemmän seuran toiminnasta ja muuta virallisempaa hömppää.

Lainaus
oli hienoa kun oli taas n. kymmenisen ihmistä paikalla!
Sen verran pystyin ympärisöäni tarkkailemaan, että yhdeksän ihmistä oli paikalle saapunut. Naispuolisia jopa kaksi.

Lainaus
NIIN ja mä haluan lukea kyllä, jos teet jotain luonnoslehtiö-juttuja tapaamisesta rami!
Tulossa on. Vaihdon varren ja nyt muste ei valu sormiin halkeamista, mutta käsien ja silmien koordinaatio ei oikein pelaa kunnolla. Taas yksi hyvä syy pitää tapaamiset raittiina.

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #176 : 29.04.2006 klo 18:49:16 »
Hih tuota Ramin rappiota.

Oli siellä 10 ihmistä: Keijo, Rami, Miisa, Mari, Magetsu? Kukaistumagetsunvieressä, Jokaistumuavastapäätä, Janne, Vesa, Ilpo ja viimeksi tuli Filppa. Sori etten onnistunu painamaan nimiä mieleen tai eihän ne kaikki tullu esiinkään.

Kemissä on tilaisuus tavata isommalla porukalla. Liminka-taho hajaantuu sen jälkeen kesäksi.

Jälkeenpäin muistettu:
Niin ja Janne L. tietysti oli mukana eli 11.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2006 klo 09:30:57 kirjoittanut keijoahlqvist »

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #177 : 29.04.2006 klo 19:21:32 »
Hih tuota Ramin rappiota.

Oli siellä 10 ihmistä: Keijo, Rami, Miisa, Mari, Magetsu? Kukaistumagetsunvieressä, Jokaistumuavastapäätä, Janne, Vesa, Ilpo ja viimeksi tuli Filppa. Sori etten onnistunu painamaan nimiä mieleen tai eihän ne kaikki tullu esiinkään.

Uskon. En sitten osannut edes laskeakaan enää.

laureline

• Vieras
« Vastaus #178 : 29.04.2006 klo 20:25:07 »
huh. tulipa pitkä viesti.
sivut päivitetään ihan kohta... tän viikonlopun aikana...
Heippa mari, mun piti tulla kanssa tapaamiseen mutta en ehtinnä. Harmi, jo toisen tapaamisen missasin. Mutta ehkä sitten ensi kerralla. Kiva jos Ouluun taas saadaan oma seura, hienoa että olette noin aktiivisia. Mari olet tehnyt ison työn asian eteen ja kiitos muillekin asianosaisille. Mää olen vain laizkimus.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #179 : 30.04.2006 klo 02:04:33 »
Oulu on kaupungin nimi, ja se on nyt tullut ramblattua varsin tiiviisti läpi kahden päivän aikana. Mukavata oli kaikin puolin. Todella kävi kateeksi tuttuja, jotka keskittyvät lasten kasvattamiseen työn ohella. Sekä puutarhanhoitoon. Itselle tuskin koskaan moista iloa on luvassa, joten en voi kuin kadehtia etäältä.

Rannan Ville esitteli illan huipennoksena oleelliset seikat Oulun keskustasta - "Pikisaari, kappale kauneinta Oulua..."
Tänään takaisin Hellsinkiin...   hoh joo.

Yritänpä jaksaa kirjoittaa visuaalisen reportin tässä joku päivä.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2006 klo 10:21:46 kirjoittanut VesaK »
- Barack Obama