Tulin siihen johtopäätökseen, että koska Fruits Basket on arvosteltu yhden osan ja FMA puolestaan ensimmäisten seitsemäntoista pokkarin perusteella, kelpuutan mieluummin tällaisissa pitkissä sarjoissa mieluummin myöskin sellaisia arvosteluja, joissa on luettuna useampi osa.
Kiitos palautteesta. Olet oikeassa siinä, ettei yhden pokkarin perusteella (olen pintapuolisesti lukenut siskoni hyllystä myös seuraavan, tosin englanniksi) ole mahdollista kirjoittaa sellaista analyysiä kuin sarjasta, jota on lukenut pokkaritolkulla.
Lisäksi Fruits Basket käsittelee sarjaa lisäksi tarkoituksella vain sen verran, kuin mitä ensimmäinen pokkari kattaa. Näin arvostelija ja lukija ovat ikään kuin samalla tasolla, eikä arvostelussa käsitellä tulevaisuutta lainkaan.
Tässä suhteessa minulla on kuitenkin hyviä uutisia, sillä tulevista arvosteluista Tuulen laakson Nausicaä on minulle vanha tuttavuus yli vuosikymmenen takaa ja kaikki julkaistut Trinity Blood -pokkarit ovat puolestaan kokonaisuudessaan lukupinossa...
Toisaalta yksi tärkeä näkökulma arvosteluihin liittyy myös siihen, että hyllyiltä poimitaan aivan tuoreimpia uutuuksia. Näin nostetaan esiin joko lukemisen arvoisia tai vältettäviä opuksia.
Molempia linjauksia tullaan siis harrastamaan, mutta palaute kaikissa muodoissaan auttaa tuntemaan paremmin teitä Kvaakin lukijoita ja teidän toiveitanne.