Fruits basket oli minun kohdalla ensimmäinen anime, jonka sain sisareltani lainaa ja koska se oli vielä suomeksi tektitetty se tuli katsottua.
No jostain syystä olen kerannyt mangaa ja vain 9 numeroa on hyllyssä, mutta nuo on noita kohtia (1,7-14), mitä ei ole pahemmin animessa ollenkaan, että se taisi olla syynä.
15 numero pitäisi tulla pian myös hyllyyn, kun se vain tulisi myyntiin, minua nyt hieman kismittää tuo Fantasiapelien toimitus aika, kun olen about koko joulukuun odotellut toistakin mangaa, mutta ei näy eikä kuulut.
Se siitä offarista.
Fruits Basketissa Tohrun ystävän Hanajima ja Uotani ovat sellaisia, jotka kolahtaa heti. Myös Shigure aka perverssi kirjailia on Ayan lisäksi ärsyttäviä hahmoja. Shigure on muuten hauska kustanjansa kohdalla, jota hän todellakin rakastaa kiusata. Kaikilla on pahat puolemme. (Tosin tuskin kukaan tunnustaa, että on itse kiusannut omaa kustantajaa samalla tavalla?)
Mutta sitten vuorostaan Hatorin kohdalla saatiin aika traaginen tarina, mistä yllätyin paljon, mutta mangassahan kerrotaan paljon enemmän kuin animessa.
Ja mangassahan myös esitellään hevonen ja kukko (eli keitä he oikein ovat) sekä hieman muiden menneisyydestä paljon enemmän kuten Hanajimasta ja Uotanista, kuinka heistä tuli Tohrun parhaita ystäviä.