Kirjoittaja Aihe: Fruits Basket  (Luettu 26987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Re: Fruits Basket
« Vastaus #30 : 19.10.2006 klo 12:17:37 »
Mistäs päin niitä vois mangana ostaa ku löysin ainoastaan nettikaupoista joille mun rahatilanne ei oikein sovellu (siis ne postikulut...) ;D

Ainakin Akateemisista kirjakaupoista joita löytyy kolmesta suurimmasta kaupungista. Mutta veikkaan että saat nettikaupasta halvemmalla, postituskuluineenkin.

Neisi

• Miss harvapää
  • Jäsen
  • Neisi kuittaa.,. :)
« Vastaus #31 : 23.10.2006 klo 17:14:07 »
Antikvarintisista kirja kaupoista saa furuban enkun kielisiä versioita...
« Viimeksi muokattu: 17.12.2006 klo 18:57:21 kirjoittanut Neisi »

Neisi

• Miss harvapää
  • Jäsen
  • Neisi kuittaa.,. :)
« Vastaus #32 : 17.12.2006 klo 18:58:15 »
Nythän tuli sitten viimenen Furuba Anime!!! Surullista.,.  :'( mut oikeestaa ihan hyvä/kiva et se loppu  :D

Vain mielisairaiden kasvojen ilme vaihtuu neljä kertaa ilman minkäänlaista syytä lauseen lopuksi. Vain yksi hymiö per lause, kiitos. -iJ
« Viimeksi muokattu: 18.12.2006 klo 09:04:40 kirjoittanut iJusten »

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #33 : 17.12.2006 klo 22:21:42 »
Fruits basket oli minun kohdalla ensimmäinen anime, jonka sain sisareltani lainaa ja koska se oli vielä suomeksi tektitetty se tuli katsottua.
No jostain syystä olen kerannyt mangaa ja vain 9 numeroa on hyllyssä, mutta nuo on noita kohtia (1,7-14), mitä ei ole pahemmin animessa ollenkaan, että se taisi olla syynä.

15 numero pitäisi tulla pian myös hyllyyn, kun se vain tulisi myyntiin, minua nyt hieman kismittää tuo Fantasiapelien toimitus aika, kun olen about koko joulukuun odotellut toistakin mangaa, mutta ei näy eikä kuulut.
Se siitä offarista.

Fruits Basketissa Tohrun ystävän Hanajima ja Uotani ovat sellaisia, jotka kolahtaa heti. Myös Shigure aka perverssi kirjailia on Ayan lisäksi ärsyttäviä hahmoja. Shigure on muuten hauska kustanjansa kohdalla, jota hän todellakin rakastaa kiusata. Kaikilla on pahat puolemme. (Tosin tuskin kukaan tunnustaa, että on itse kiusannut omaa kustantajaa samalla tavalla?)
Mutta sitten vuorostaan Hatorin kohdalla saatiin aika traaginen tarina, mistä yllätyin paljon, mutta mangassahan kerrotaan paljon enemmän kuin animessa.
Ja mangassahan myös esitellään hevonen ja kukko (eli keitä he oikein ovat) sekä hieman muiden menneisyydestä paljon enemmän kuten Hanajimasta ja Uotanista, kuinka heistä tuli Tohrun parhaita ystäviä.
I live, when my heroes live...

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #34 : 18.12.2006 klo 09:15:53 »
Storm, Fantasiapelit (kuten Fennica ja Good Fellows) saavat mangan todennäköisesti Diamondin kautta.
Fennica ja Good Fellows saavat lastin joka toinen viikko, Fantasiapelit ei todennäköisesti yhtään nopeammin.

Voit aina käydä vilkaisemassa noista kahdesta muusta liikkeestä, jos ne ois vaikka saanut tilauksensa eri viikkona ku Fantsu?

Saanko muuten tehdä yleisen observaation että kirjailijan kutsuminen "perverssiksi" ei ole aivan ensimmäinen termi joka mulle tulee mieleen kun puhutaan pikkuisen oudomman tarinan kirjoittajasta. Sana tuo ainakin minulle mieleen lähinnä manga-artistin jonka yllä Dominatrix seisoo piiska kourassa... okei, ehkä vähän liikaa infoa, mutta kuitenkin.

Muutenkin mangassa tunnutaan käyttävän termiä kenestä tahansa jonka toiminnassa sukupuolen epäillään olevan osa motivaatiota. Poika on suihkussa kun tyttö astuu sisään (poika on selvästi pervo)! Poika halaa tyttöä joka hämmentyy (poika on selvästi pervo)! Artisti kirjoittaa sarjakuvan jossa sukupuolella on jonkinlainen rooli? Pervo!

Ymmärrän kyllä jos Garth Ennistä kutsuisi Preacherin takia pervoksi, mutta Fruit Basket? WTF? Menikö multa jotain ohi?

Storm

• Jäsen
« Vastaus #35 : 18.12.2006 klo 20:23:09 »
Storm, Fantasiapelit (kuten Fennica ja Good Fellows) saavat mangan todennäköisesti Diamondin kautta.
Fennica ja Good Fellows saavat lastin joka toinen viikko, Fantasiapelit ei todennäköisesti yhtään nopeammin.

Voit aina käydä vilkaisemassa noista kahdesta muusta liikkeestä, jos ne ois vaikka saanut tilauksensa eri viikkona ku Fantsu?

Kävisin ilolla, mutta kun asun Oulussa, niin se on vaikeata. Olisi se toinenkin sarjakuvakauppa kiva lisä tänne päin, ellen itse perusta sitä, mutta se raha on pulma ja Fantsus nyt vetivät 1-2 euroa alemmaksi hinnat...

Lainaus
Ymmärrän kyllä jos Garth Ennistä kutsuisi Preacherin takia pervoksi, mutta Fruit Basket? WTF? Menikö multa jotain ohi?

Furubassa tämä Shigure on kirjoittanut jonkun kirjan ja yhdessä jaksossa haukkuivat jopa vanhaksi pervoksi mieheksi... Jos muistan oikeen, mutta omalla tavalla tämä hahmo antaa animessa sen käsitteen ja hieman myös Mangassa.
Mutta kustantajansa kiusaaja tämä ainakin on. Aina sanoo, ettei muka seuraava kirja tai vastaava ole valmis ja se onkin ollut viikon pari valmiina.

• Jäsen
« Vastaus #36 : 18.12.2006 klo 20:43:23 »
Muistan tuon kustantajan kiusaamisen, mutta jos se olisi pervoutta ni mä oisin s/m-klubissa.

Storm

• Jäsen
« Vastaus #37 : 18.12.2006 klo 20:50:04 »
No Shigurella siinä se on aika pientä pervoilua, että ei niin pahaa kuin muissa. Mutta silti sen neuvot kesäloman romantiikasta on aika paha...
Natsuki Takaya osaa kyllä tehdä hyvää sarjakuvaa, että mangassa on myös muutamia synkkiä hetkiä.

Itse sarjan luojasta ei ole paljoa tietoa, mutta hänhän tuossa välillä kirjoittelee kuulumisia, yllätyin suuresti, että hänellä on PS2:nen todellakin pelaamista varten.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #38 : 22.12.2006 klo 10:28:22 »

Mulla on käsitys että kaikkiin noihin tulee Diamondin lähetys kerran viikossa, mutta voin toki olla väärässä.

Jenkkilässä nuo lähetykset menevät ymmärtääkseni siten että ne on muistaakseni paikallisilla liikkeillä perillä tiistaina vai olikohan se keskiviikkona.
Suomeen ne saapuvat useimmiten torstaina tai perjantaina; jos lentokone on täynnä (kuten usein etenkin näin joulun alla tuppaa olemaan) voi rahti myöhästyä ja mennä seuraavaan viikkoonkin. Mutta parhaassa tapauksessa tuotteet voisivat olla about samaan aikaan myynnissä kuin rapakonkin takana.

Eri asiahan on sitten se että miten kustantajan julkaisuaikataulu heittää ja sille ei Diamond tai paikalliset liikkeemme toki mitään voi.

• Jäsen
« Vastaus #39 : 22.12.2006 klo 11:18:40 »
Olisin kyllä valmis lyömään vetoa että saavat lähetyksen vain joka toinen viikko. Tiedän kyllä miten hommat menee Jenkeissä :)

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #40 : 22.12.2006 klo 13:04:07 »
Olisin kyllä valmis lyömään vetoa että saavat lähetyksen vain joka toinen viikko.
Fanzu & Fennica joka viikko, ellei Fennica ole ihan vastikään tapojaan muuttanut.
GF joka toinen viikko.

Mutta voidaan me vetoakin lyödä...   :P

Tiedän kyllä miten hommat menee Jenkeissä :)
Epäilenpä että esim Storm ei tiennyt.

Winry

• Maailmalle olet ehkä joku, mutta joillekkin olet koko maailma.
  • Uusi jäsen
« Vastaus #41 : 24.12.2006 klo 19:46:06 »
Juu, itseltäni löytyy Fruits Baskets dvd:t 1-6 suomi tektyksein.
Aika kiva sarja, pidän oikein kovasti.Sääli vain että loppui...
Mutta lempi hahmojani ovat Shigure, Hartori, Haru, Aya ja Kyo.
Mangaa en ole lukenut mutta haluaisin kyllä, jos vain raha pula ei uhkaisisi.

Storm

• Jäsen
« Vastaus #42 : 25.12.2006 klo 20:46:58 »
Fanzu & Fennica joka viikko, ellei Fennica ole ihan vastikään tapojaan muuttanut.
GF joka toinen viikko.

Mutta voidaan me vetoakin lyödä...   :P
Epäilenpä että esim Storm ei tiennyt.

Juu. En tiennyt. Olen hieman ulkona tuollaisista asioista, mutta hyvä ettei minun tarvitse vaivata päätäni tuollaisella asialla, kun muut tekee sen puolestani. Tosin nytkin kärsin toista päivää päänsärkyä.

Kaitpa tuossa pian pääsisi lukemaan Fruits Basketin 15 volumea. Ja huomasin eilen katsomalla suomalaisen sivuja, että sitä erästä mangaa ei enää ole myynnissä siellä. Vaikka oli tänä vuonna tilaisin yhden sieltä.

Onei

• Uusi jäsen
« Vastaus #43 : 02.01.2007 klo 16:56:22 »
Oih! Minäkin olen suuri fani  :P Ayame ja Shigure ovat aivan ihania. Itse en pidä Tohrusta, enkä Akitosta.

_Kagome_

• Eilinen on historiaa, tämä päivä on lahja ja huominen on yllätys
  • Uusi jäsen
« Vastaus #44 : 09.01.2007 klo 18:47:40 »
Omastan 1-6 dvd:eet suomenkielisenä tekstyksein^^
Omia lempi hahmojani ovat Kyo,Shigure,Hatori,Haru ja Aya.
Minäkään en oikein pidä Akitosta, mutta en sen enemäpään Tohrustakaan.