Kirjoittaja Aihe: Salapoliisi CONAN  (Luettu 46050 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
Re: Salapoliisi CONAN
« Vastaus #90 : 15.05.2005 klo 15:09:32 »
Sentään keskustelevat Conanista oikeassa ketjussa...

Minusta Pimeyden Ruhtinas -mysteeri oli yksi parhaista tähän mennessä. Pimeyden ruhtinaan (tai Pimin, kuten hänen kutsumanimensä näyttää olevan...) henkilöllisyyttä koskeva harhautus oli nokkela, ja vaikka tajusinkin sen hyvissä ajoin, todellinen murhaaja tuli minulle yllätyksenä. Tai ehkä vain jaksoin turhaan toivoa parasta.

Yhdet häät ja yhdet hautajaiset sen sijaan oli aivan kamala. Ensinnäkin ratkaiseva todiste esitettiin mielestäni epäreilusti -- katsokaa, kuinka joka kerta, kun kyseiseen kuvaan palataan, piirroksessa paljastetaan enemmän yksityiskohtia! Ja syyllisen lähes absurdi motiivi tuli täytenä yllätyksenä. Mestarietsivien tietosanakirjajutun perusteella tarina oli ilmeisesti saanut inspiraationsa Kosuke Kindaichista, joka ratkoo "menneisyyden arvoituksia, vinoutuneita perhesuhteita ja outoja murhia". Osaanpahan nyt sitten välttää visusti moista soopaa...
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #91 : 21.05.2005 klo 20:25:46 »
<SNIP>En halua potkia päähän, mutta tämä menee taas siihen "lukenu netiketin?" osioon. Eli periaatteessa jokaisen viestin pitäisi olla sellainen, että muita kiinnostaa lukea se<SNIP>.
<SNIP>
Ja ei mitään henkilökohtaista, mutta kun tuossa on aiemmin "sain pokkarin kahdeksan! JEE!!" viesti, niin siihenkin olisi voinut liittää jonkun kommentin tarinasta. <SNIP>

Laittakaa niihin viesteihin jotain mitä vain te voitte laittaa. <SNIP>
<SNIP>

Lukiko tätä kukaan?
EDIT: Poistin vähän turhaa asiaa ja boldasin mielenkiintoista tekstiä.
EDIT2: Vielä tekstiä pois.
EDIT3: Ja vielä.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2005 klo 20:31:19 kirjoittanut Justen »

lasse

• Jäsen
Paras salapoliisi Conan-pokkari
« Vastaus #92 : 04.06.2005 klo 19:35:20 »
Mikä on mielestäsi paras Salapoliisi Conan-pokkari?Omasta mielestäni no:8 on paras.Ehkä siksi,että siinä on paras sivuhahmo Pimeyden ruhtinas.Olispa tulevissa Conaneissa lisää Pimiä.

Pepsi

• Jäsen
  • Kukahan.
Re: Paras salapoliisi Conan-pokkari
« Vastaus #93 : 06.06.2005 klo 12:08:14 »
No kuinka oikeastaan sen parhaan numeron voisi luokitella.. Itselläni on kaikki numerot, enkä oikein osaa sanoa, mikä olisi paras. Mutta kai se eka on, sillä siinähän koko juttu alkaa alkaa, jolloin myös saattaa tulla mielenkiintoa seuraaviin numeroihin. Kai se sitten ensimäinen on..
Relax, minä tässä.
(kuva omasta takaa.)

Juissi

• ploot
  • Uusi jäsen
  • Joo-o
« Vastaus #94 : 06.06.2005 klo 12:16:25 »
hmm... Sanoisin numero 7. Siinä on tähän mennessä ilmestyneistä pokkareista paras tapaus/mysteeri. Se flyygelin Kirous. Ja se, että se on ensimmäinen Conan, jonka luin vaikuttaa myös päätökseen.

Mikko M

• Ankka-kriitikko
  • Jäsen
  • Minähän se.
« Vastaus #95 : 14.06.2005 klo 21:51:27 »
Ehdottomasti pokkari 5!! Siinä on kunnon tunnelmaa ja jutut ovat sekä pelottavia, järkyttäviä että surullisia. Aivan loistava! ;D
Tunnetaan samalla nimimerkillä Ankkisen ja Aku Ankan kotisivujen foorumeilla.

Pepsi

• Jäsen
  • Kukahan.
« Vastaus #96 : 16.06.2005 klo 13:42:29 »
Niin siitä 5 pokkarista selvennys *P-chan*:lle:

Tapaus ykkönenhän oli se, jossa Conan ja Ran oltiin kutsuttu sinne metsässä olevaan kartanoon. Siellä kartanossa oli myös vanhan valokuvaus kerhon jäsenet. Matkallaan Ran ja Conan näkivät oudon miehen, jonka kasvot olivat siteisiin käärityt. Siitä alkaa siis ensimmäinen tapaus joka kestää noin 5 "jaetta".

Seuraava tapaus oli sitten se kuuluisan laulajan Tatsya Kimuran murhasta, joka tapahtui paikassa nimeltä Karaoke Boxissa. Paikalla olivat Conan, Ran, Ranin ystävätär Sonoko, sekä Tatsyan bändin jäsenet. Tämä tapaus kestää noin 4 "jaetta."

Viimeinen ja keskenjäänyt "tapaus" joka jatkuu pokkarissa 6, on kun Conania tulee hakemaan kumma naishenkilö, joka väittää olevansa tämän äiti. Pian Conanille kuitenkin selvenee asiat ja hän huomaa tämän naisen seurassa olevan isänsä kirjallisuus hahmo, Pimeyden ruhtinas.

Että tuollaista oli siinä 5 pokkarissa.
Relax, minä tässä.
(kuva omasta takaa.)

May-chan

• Jäsen
  • Old loves they die hard. Old lies they die harder.
« Vastaus #97 : 17.06.2005 klo 14:32:18 »
Olen kasin kannalla Pimeyden ruhtinaan vuoksi. Lisää, kiitos^^
Mutta vitonen upposi myöskin tunnelmaltaan. Argh .. hyviä ovat monet - paha sanoa vielä kun sarjaa ilmestyy kuitenkin vielä lissee (:
-May-chan

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #98 : 28.06.2005 klo 17:40:18 »
Lueteltu mitä tarinoita ja hahmoja kussakin Detective Conan mangassa on (kaikki Kidin fanit - kuten minä  ;D - tietävät, mitä mangaa ei saa jättää ostamatta):
http://www.conan.esmartkid.com/misc/ConanMangaScanList.htm

Ei mielestäni sisällä spoileja. Tosin tässä on vain osa mangoista lueteltu ja vain osaan 38, vaikka Japanissa Conania on ilmestynyt jo 50 mangan verran.

Tähänastisista suomenkielisistä Conaneista 9. on paras :)
Selviää, että ei Mouri ole ihan täystumpio kuin mitä voisi kuvitella hänen olevan (tai mitä on annettu ymmärtää)
« Viimeksi muokattu: 29.06.2005 klo 02:11:32 kirjoittanut Laurel »
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #99 : 09.07.2005 klo 13:20:39 »
Joo mä ostin sen osan 10 kun näin eilen Helsingissä ollessani Kampin Suomalaisessa Kirjakaupassa. Siinä tuli joku täytekynä mukana?! Niin ja pitää ostaa seuraavakin osa, kun se jäi kesken taas. Tosin se on kyllä mielestäni niin hyvä sarja, että olisin varmaan ostanut sen osan 11 joka tapauksessa, sillä ostin myös Akateemisesta Kirjakaupasta osat 1 ja 2.
Hei hei.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #100 : 09.07.2005 klo 19:07:28 »
WTF? Täytekynä? Joku kertoo asiasta lisää? Miten tämä vaikuttaa mm. tuotteen hintaan (eli siihen pokkariin?). Ja millainen täytekynä?

Helvetti, yhdeksän kymmenestä kylkiäisestä ovat ihan p******** ********* ******* ****** ja vielä ******  ********!

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #101 : 10.07.2005 klo 10:54:25 »
Se on Stabilo täytekynä, jolla ei tee oikeen mitään, mutta näyttää ainakin tulevan Nummelan Prismassakin sen kirjan mukana. Niin ja ei vaikuta hintaan millään lailla. Ei vaan pysty selaamaan kirjaa kun se on sellasessa pussukassa.
Hei hei.

Meza

• Vieras
« Vastaus #102 : 10.07.2005 klo 14:49:00 »
Mm.. näköjään moni muukin taho tuntuu ottavan tosissaan sen julkaisukalenterin. Tässä animelehteä selatessa huomasin kerrottujen julkaisupäivien olevan näköjään myös samasta kalenterista. Itse taisin kyllä lakata kyyläämästä tuota kalenteria joskus vuodenvaihteessa kun asetin itselleni newsletterit lehtipisteen sivuilta näiden seuraamieni mangajulkaisujen kohdalle ja sitä ennen se kyllä oli tuntunut osuvan parin päivän tarkkuudella aina kohdalleen. Pahoittelen sinisilmäisyyttäni ^^;

Ja siitä kynästä. Stabiloa ne jaksavat mainostaa kyllä juu. Ja jos kerran kynä piti tunkea matkaan niin miksei samantien voinut olla jokin kunnon linearttiin soveltuva kynä joka sopisi Stabilon mainoskampanjaan. En minä itse ainakaan mitään käyttöä löydä tuolle kynälle kun en tuollaisella kynällä koskaan kirjoitakaan eikä tuollaisella viitsi piirtääkään.

ja kaikenlisäksi kynä oli vahingoittanut kaikkia kaupan kappaleita lievästi, mukavasti taittunut oli kyllä juu... Muuten kyllä olen aina iloinen kun sattuu muoveissa olemaan jokin manga - ne ovat tuolloin harvoin pahoinpideltyjä.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2005 klo 14:50:37 kirjoittanut Meza »

Özqäri

• ~
  • Jäsen
  • Moi.
« Vastaus #103 : 17.07.2005 klo 13:06:24 »
http://www.akateeminen.com/fin/ Tollaset sivut näyttää olevan, mutta en itse ainakaan löytänyt sieltä Conania, mutta saattaa se siellä olla. Ja kyllä sitä saa varmaan jostain muualtakin ostettua, jos ei tuolta sivulta köydy. Itse vain ostin ne osat 1 ja 2 Akateemisesta Kirjakaupasta, kun kävin Helsingissä jonkun aikaa sitten.
Edit: Löytyi Conania, mutta ei ole suomeksi(saksaa kai?).
« Viimeksi muokattu: 17.07.2005 klo 13:15:27 kirjoittanut Özqäri »
Hei hei.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #104 : 17.07.2005 klo 13:26:40 »
Conania saa ihan R-kioskeilta ja monesta muustakin kaupasta jossa on lehtihylly.
Vanhempia numeroita kannattaa metsästää divarista jos ei halua tilata niitä erikseen. Conan pokkareiden lopussahan on tilauslomake jolla voi tilata vanhempia numeroita.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!