Kirjoittaja Aihe: Mail-Manin palsta  (Luettu 38398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Mail-Manin palsta
« Vastaus #45 : 12.11.2005 klo 14:18:31 »
Naamioitumiseen liittyen - eikös Mail-Man ollut aikoinaan vallan televisiossa sarjakuvista puhumassa?
Joo, nyt kun sen sanot, niin tosiaan taisi jossakin ohjelmassa olla. Olisko ollu peräti se suomalainen sarja sarjakuvista, joka tuli koulu-tv:stä tms.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #46 : 13.11.2005 klo 01:32:06 »
Joo, nyt kun sen sanot, niin tosiaan taisi jossakin ohjelmassa olla. Olisko ollu peräti se suomalainen sarja sarjakuvista, joka tuli koulu-tv:stä tms.

Juu siellä se nuori mies makoili sarjksien päällä ja puhui puuta heinää.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Boyard

• Jäsen
« Vastaus #47 : 13.11.2005 klo 22:15:46 »
.
Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni: itse muistan lähetelleeni piirustuksia, Conanissa taisi ollakin sivun kokoinen Red Sonja -räpellys.

Jonkinmoinen itsekontrollin puutteen ennätys taisi kumminkin olla se kun lähetin Mail-Manille usean sivun mittaisen näytesuomennoksen The Mighty Thorin siekailuista. En kyllä enää edes (onnekseni) muista kuinka muka tulkitsin ukkosen jumalan pseudo-arkaaista englantia.

"Thou art a fool, methinks!", tuo sarjakuvamagnaatti miettine siitäkin kirjeestä.

.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #48 : 27.03.2006 klo 11:35:30 »
Mail-Man taisi lopettaa vuonna 1998, varmaan kesän alkaessa, jos oikein muistan. Pian tämän jälkeen hänen nimimerkkiään näkyi vähän aikaa mm. MTV3:lla Hämähäkkimiehen suomentajana.

Tuossa vuosi sitten, kun juhlittiin Hämähäkkimiehen 300 numeroa, Mail-Man kirjoitti siihen tervehdyksen. Ilmeisesti herra toimii nyt jonkin sortin konsulttina, sellaisen kuvan ainakin sain. Kai hän vielä sarjakuviakin silloin tällöin kääntää, mutta harvoin ja lähinnä harrastusmielessä.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #49 : 27.03.2006 klo 13:02:36 »
Mail-Man palsta loppui siis jo 1997 kevään Megamarvelissa.
Kun lehdet on muutaman kilometrin päässä maanalla, en ala sitä tarkistamaan.Kääntämistä hän jatkoi sitten vai vielä vuoden?

Taisin muutaman kirjeen aikoinani kirjoittaa hänelle. Yhtään ei julkaistu. Pää-asiassa minun palautteeni ovat olleet tulikivenkatkuista paasausta, jota ei sensuroitunakaan voi pistää julkisuuteen. Pyydän erityisesti RMäeltä anteeksi hurjien teiniangstivuosieni tuotoksia.

Mail-Man palstat pitäisi koota koviin kansiin, koska ne ovat yksi pää syistä, minkä takia en ole hankkiutunut eroon marvel kokoelmastani.

• Jäsen
« Vastaus #50 : 27.03.2006 klo 15:04:13 »
Ai, se oli 1997. Luulen että Mail-Man kirjoitti ne käännökset aina vuotta aikaisemmin. Oliko se päätös muuten aika äkkinäinen, se päätös lopettaa? Koska Hämähäkkimiehessä luki "Niin, nyt kun olen menettänyt voimani*" "*Katso palsta!" Olisiko ollut jopa "katso Mail-Manin palsta"? kuka muistaa? Mutta palstalla ei ollut sitten voimien menettämisestä sanaakaan. Kyllä kismitti.

Mutta osa niistä palstan vitseistä oli aika aikaan sidottuja. Mutta kontekstiin nähden ne olivat äärettömän hauskoja. Akkarissa oli todella epäsäännöllinen lukijapalsta jossa vain referoitiin viestejä (ei hauska!) ja Semicin DC-lehdissä vastaava toimittaja (Detective C.?) tuntui olevan hyvinkin persoonaton henkilö. Ja Detective C.tä edeltävä kirjoitti sitten Muksuluurin kohderyhmälle. Siihen verrattuna Mail-Man tuntui "aikuiselta" ja lukijaa kunnioittavalta, kun jaksoi puhua ku ihmiselle ja oli iha asialline.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #51 : 27.03.2006 klo 20:13:44 »
Semicin DC-lehdissä vastaava toimittaja (Detective C.?) tuntui olevan hyvinkin persoonaton henkilö. Ja Detective C.tä edeltävä kirjoitti sitten Muksuluurin kohderyhmälle. Siihen verrattuna Mail-Man tuntui "aikuiselta" ja lukijaa kunnioittavalta, kun jaksoi puhua ku ihmiselle ja oli iha asialline.

Muksuluurin jälkeen DC-lehtien palstaa piti Riku Perälä (ilman mitään nimimerkkiä tai allekirjoitus), jonka lähdettyä Aku Ankan toimitukseen (muistaakseni) paikan sai Detective C. eli Esa Toivonen. Omasta mielestäni parhaat palstat kautta aikojen on Suomessa tehnyt Toivonen. Esa jaksoi kaivaa esille tarinoiden taustoja valottavia faktoja ja muutenkin teki homman niin täydellä sydämellä kuin mahdollista. Ei sillä etteikö Mail-Man olisi tehnyt, mutta mahdollisesti DC-lehtien vähäisempi määrä antoi Toivoselle mahdollisuuden paneutua niiden toteuttamiseen enemmän.

Olen muuten usein miettinyt kuka piti Teriksen palstaa 80-luvun alussa eli vastaili Teriksen puolesta. Perälä? Tietääkö joku?

• Jäsen
« Vastaus #52 : 27.03.2006 klo 23:14:12 »
No okei, olin unohtanut että DetectC teki niitä hienoja kuvittaja/kirjoittaja-introja, ne olivat hyviä. Mutta hänellä ei ollut kovin persoonallista kirjoitustapaa.

Jamoz

• Jäsen
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #53 : 05.04.2012 klo 07:47:20 »
Mun mielestä suomalaisen X-Menin kyydissä pysyy helposti..

Ostan  lehteä (Ken Parkerin ohella ainoa suomalainen sarjis, jota olen uskollisesti lukenut)juuri sen tähden, ettei tarvitse Jenkeistä haalia kaikkia mutanttilehtiä.(Itse asiassa ostan X-men-tavarasta jenkkiversiot vasta, jos suomiversio puree) Juuri crossover tarinat ovat nannaa. Hyvin toimitettu lehti: kunnia niile, joille se kuuluu.

Olen aina halunnut kysyä: kumpi nostaa enemmän: Kmäki vai Rmäki.

Mail-man on kaikkein vahvin!!  ;)

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #54 : 05.04.2012 klo 13:34:07 »
Oolrait.
Heti, kun saan numeron neljä käsiini. Eli 11.päivä tai siinä main.

Kirjoittelin muuten aikoinani jo Mail-Manin, tuon Wanhan Kieron kirjepalstalle.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 05.04.2012 klo 20:20:28 »
Itseäni kaduttaa, että en ikinä saanut kirjoitettua Mail-Manille. Tosin olin niihin aikoihin niin nuori (juuri Mail-Manin lopetellessa aloitin ekan kerran Marveleita lukemaan) että jos olisin, jotain todella noloa olisin varmaan kirjoitellut. Mutta mutta. Voisi ehkä itsekin rustata lukijakirjeen ensi numeron jälkeen.

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #56 : 05.04.2012 klo 21:18:35 »
Muistaakseni Mail-Man julkaisi aikoinaan palstoillaan jopa kaksi meikäläisen kirjettä. Tämä tietenkin aikana ennen internetiä ja muita nykyajan humputuksia... Mutta kirjepalstoihin on siis syvä kiintymys, joten toivon sen jatkuvan kunnialla.

En tiedä, mikä nykyään on tilanne, mutta muutama vuosi sitten kuulemma esim. Ruotsin lehdissä oli kirjepalstan tilalla vain mainontaa, koska siellä ei ole tätä perinnettä lukijakirjeiden lähettämisestä.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #57 : 05.04.2012 klo 22:00:43 »
Juuri tuossa jokin aika sitten keskusteltiin siitä kuinka tärkeä kirjepalsta on. No, ei meistä kumpikaan osannut perustella siitä muulla kuin että se on hyvä perinne. Mutta kumpikin olimme sitä mieltä että se on tärkeä.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #58 : 06.04.2012 klo 01:05:50 »
Mun kirje oli ekan kerran Mail-Manin palstalla muistaakseni -93. Oi niitä aikoja.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #59 : 28.04.2012 klo 00:06:48 »
Ihan mielenkiintoisia mietteitä Mail-Manilla tuossa. Itse en ole Iron Mania enkä (vielä) Avengersiakaan nähnyt, jälkimmäistä odotan kyllä kovasti.

Daredevilista olen täysin samaa mieltä, minusta Millerin Daredevilit ovat sinänsä ehkä elokuvaksi taipuvaisinta materiaalia, mitä Marvelilta löytyy, mutta ykköselokuva onnistui kyllä tuhoamaan kaiken potentiaalinsa kiitettävästi muutamilla todella, todella tökeröillä tempauksilla ja käsikirjoituksen aivottomuudella.

Warlock olisi myös mielenkiintoinen, mutta tuskin kyllä tulee tapahtumaan. Mielestäni myös 90-luvun Aaveajajasta saisi oikeasti kovan leffan. Ei vaan menisi varmaan läpi näinä Nicholas Cageisina aikoina.