Kirjoittaja Aihe: Mail-Manin palsta  (Luettu 38345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Mail-Manin palsta
« Vastaus #75 : 18.02.2013 klo 21:46:52 »
Muistaakseni Mailamiehen lopettaessa hommiaan Sarjainfossa oli pitkähkö haastattelu.

Juu se löytyi noista VesaK:n linkkien arkistoista. Hyvä tarina ja vastasi lähes kaikkiin kysymyksiin, paitsi siihen mitä Mail-Man nykyään puuhailee?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #76 : 18.02.2013 klo 22:16:42 »
Hän taitaa kääntää Egmontille sarjakuvia ranskasta. Ainakin Sillagessa on nimi osunut silmiini.

Mail-Man (s. 1965) oli 15-vuotias kun aloitti palstanpitäjänä Hämiksessä vuonna 1980.
(SAKS)
Ky on siis kommandiittiyhtiö jossa on äänettömiä osakkaita, jotka rahoittavat yhtiötä. Ilmeisesti Mail-Manin suku oli avustamassa pojan harrastusta. Tämä on siis minun spekulointiani.

Oho, en aavistanutkaan, että Mail-Man oli Marveleissa aloittaessaan noin nuori! Kyllä hän varmasti sai apua.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #77 : 19.02.2013 klo 01:24:20 »
Ryhtyi johonkin aivan eri hommiin, on sekin jossain kerrottu mutten enää muista missä. Enkä muista mitä ne hommat oli.

Ilmeisesti sivutöinään suomentelee edelleen jotain, viimeksi Cigurin miehen.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #78 : 19.02.2013 klo 13:18:20 »
Ryhtyi johonkin aivan eri hommiin, on sekin jossain kerrottu mutten enää muista missä. Enkä muista mitä ne hommat oli.

Ilmeisesti sivutöinään suomentelee edelleen jotain, viimeksi Cigurin miehen.

Menee jo vähän ohi aiheen, mutta mitäs The Metsänen touhuaa nykyään...?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #79 : 19.02.2013 klo 13:59:29 »
Eikös tuo ole sama Lauri Narinen lehtorina Metropoliassa?

Sarjainfo 94 1/1997 Voittamaton Mail-Man tunnustaa ansionsa

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #80 : 19.02.2013 klo 17:01:48 »
Eikös tuo ole sama Lauri Narinen lehtorina Metropoliassa?

Sarjainfo 94 1/1997 Voittamaton Mail-Man tunnustaa ansionsa

Timo

Näyttää samalta kaverilta. Toi sun linkkaama artikkeli on hyvä, se kertoi kaiken mitä oikeastaan halusinkin tietää.

koivisto

• Jäsen
« Vastaus #81 : 20.02.2013 klo 13:38:19 »
Mail- Man syntynyt 1965?
Muistan lukeneeni joko vuoden 1972 tai 1973 Mustista, jossa L. Narinen osteli Ihmesarjoja. Eli veikkaisin Narista vanhemmaksi, ehkä vuosien 1960-1962 tienoilla syntyneeksi.
Mutta: kauan eläköön Mail-Man!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #82 : 20.02.2013 klo 13:50:49 »
Mail- Man syntynyt 1965?
Muistan lukeneeni joko vuoden 1972 tai 1973 Mustista, jossa L. Narinen osteli Ihmesarjoja. Eli veikkaisin Narista vanhemmaksi, ehkä vuosien 1960-1962 tienoilla syntyneeksi.

Nuorena aloittanut sarjakuvien keräilyn kuten jutustakin kävi ilmi. Kyllä tuo 1965 paikkansa pitänee.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #83 : 21.02.2013 klo 11:25:25 »
Mail- Manin ikä sopii omiinkin ihmettelyihini. Ostin näet 1980-1985 kaikki Suomessa, suomeksi ilmestyneet Marvel-lehdet, ja palasin suomeksi asiaan vasta 2001 Tuomarin Megaan. 1990-luku varsinkin solahti keräilyn taholla  älppäreiden keräilyyn. Jos alkukuussa oli rahaa, ostin käytettyjä jenkkisarjiksia nipuittain...
Mainittakoon, että kun joskus 1990-luvun lopulla tai 2000-luvun alussa näin kirppareilla hyllyissä Megoja, luulin niitä aina ruotsalaisiksi julkaisuiksi...ja kävelin ohi.
Ostin joskus 2000-luvulla noita välissä ilmestyneitä Sarjakuvalehti- ja Marvel- ynnä Megajulkaisuja, ja lueskellessani palstoja pähkäilin, oliko Mail-Man jossain välissä vaihtunut. Mies oli kuitenkin vain muuttunut: alkuaan hän vain vastaili, ja sitten oli 1990-luvulla alkanut heittää levotonta läppää...
Pikkupoikana luin aina ekana suomalaisten Marveleiden palstasivut, ja sitten vasta sarjiksen kuvallisen sisällön. 2000-luvulla en olisi pysynyt lehtien ostajana (  varsinkin Ultimate Spider-Man oli nannaa supersankarisarjakuvaksi), jos tarinat ja kuvat eivät olisi kiinnostaneet. Palstat olivat muuttuneet mulle täytteeksi. Se oli kai se oma muutokseni.
Mahtoi Mail-Manilla olla 1980-luvulla hommaa, kun vermeet olivat mitä olivat, ja mies (tai poika...) piti vielä kerhotomintaakin yllä kai kolmannella kädellään.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #84 : 21.02.2013 klo 13:02:36 »
Pikkupoikana luin aina ekana suomalaisten Marveleiden palstasivut, ja sitten vasta sarjiksen kuvallisen sisällön...
Sama täällä. Minulla tuo tapa on säilynyt näihin päiviin saakka, eli edelleen luen suomalaisten Marveleiden kirjepalstat ensimmäisenä. Pieni spoilautumisen riski tuossa on olemassa, mutta eipä tuo kauheasti haittaa..
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #85 : 21.02.2013 klo 16:51:19 »
Kiitos Timo linkeistä, en muista tuota Narisen haastattelua aiemmin lukeneeni.

Mail-Manin palsta oli tosiaan tietolaari aikana ennen internetiä, ja sen kautta sai käsityksen tapahtumista, joita ei täällä esitetty.

Erityisen tarkkaan sieltä luettiin kuitenkin kaikki mahdolliset viitteet tulevista julkaisuista. Jännää oli.

Ei niitä toki enää toiste luettu, mutta kieltämättä tärkeä lisä tuo palsta oli ja kuluihan sen kanssa hetki jos toinenkin.

Jälkikäteen kyllä hymyilytti, että peräti kanteen painettiin usein mainosteksti siitä, montako sivua palstaa lehti sisälsi. Tästä näkökulmasta katsoen Mail-Man teki itsestään varsin onnistuneesti brändin. Nokkela jannu.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #86 : 22.02.2013 klo 13:31:37 »
Juu: kiitos Timolle linkeistä täältäkin.
Mutta oliko muilla mielikuvaa siitä, miltä Mail-Man oikeasti näytti?
Jos olisin pikkupoikana, eli 1980-luvun alussa tiennyt, että hän oli vain 1965 syntynyt, olisikohan osa taiasta hävinnyt jäljettömiin? Kyllä Mail-Man kuulosti miehen ikäiseltä, olihan hän Mail-Man eikä Mail-Boy. Varmaan kuvittelin MM:n olevan ainakin 25, eli ikäloppu...
Vaan hauskaa oli palstoja lukiessa. Olin ihan tohkeissani saadessani nähdä jonkun kysyvän, paljonko Hulk nostaa. Ja vähintään yhtä tohkeissani Mail-Manin vastatessa. Ei hän voinut olla väärässä. Vaikka ehkä olikin.
Miksei noita pölhöjä lukijakirjeitä julkaista enää? Ovatko lukijat liian vanhoja, palstalle pääsevät kirjeet liian pitkiä, jotta moisia pölhöyksiä  nassikat eivät enää tohdi kysyä. Vai hankkivatko pojat kaikki tiedot nykyään netistä?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #87 : 22.02.2013 klo 13:44:33 »
Jos Semic... ööö siis Egmont olis ollu noheva, niin se olis perustanu jo vuosia sitten keskustelupalstan elikäs foorumin sivuilleen, Mail-Manin keskustelufoorumin.

Timo

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #88 : 22.02.2013 klo 13:59:10 »
Miksei noita pölhöjä lukijakirjeitä julkaista enää?

Koska niitä lähetetään niin turkasen vähän.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #89 : 22.02.2013 klo 21:02:17 »
Mail-Man näkyi tvssä joskus ~80-luvun lopulla kun oli joku sarjakuvaan liittyvä ohjelma ja näytti nuorelta mutta kiitos aurinkolasien ei häntä välttämättä olisi kadulla tunnistanut.

Ei nykypalstoille kovin paljoa mahdu ja ne ovat korvautuneet foorumeilla kuten Kvaak jne. Jos joku asia askarruttaa niin sen tiedon saa selville kun netistä hakee sen eikä tarvitse kirjoittaa kirjettä lehden palstalle.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.