Mutta mikä olisi toimiva käsikirjoittaja rinki Kvaakissa? Näkemykseni on että se ei saisi tähdätä mihinkään valmiiseen tuotokseen koska sillä piirin voi todeta epäonnistuneen ellei se tuota tätä haluttua julkaisua. Ks. Kvaak tekee sarjakuvaa 2.
Ehdotin tuossa taannoin Sarjakuvagallerian puolella jotain Pictionaryn kaltaista, missä periaatteessa oltaisiin haettu erilaisia tapoja soveltaa kuvaa ja sanaa. Ongelma oli siinä, että säännöt olivat liian väljät ja ne selitettiin aika lahjakkaan sekavasti. -Noo, tyssäsi sitten koko roska siihen aloitusviestiin,kukaan ei edes kommentoinut asiaa vaikka sillä on ollut 149 lukijaa

Kaikkea sitä tuleekin kofeiinipuuskissa tehtyä. Silti en pidä sitä lainkaan mahdottomana, että jonkinlainen luovaa tekstiäkin sisältävä ketju saataisiin täällä pyörimään. "Kynsintää ja raatelua" toimii hienosti ja siinä on porkkanana lähinnä palautteen saaminen. Samanlaista systeemiä ehdotettiin tässä ja siinä aikaisemmassa ketjussa eli luulisi stoorienkin jo rullaavan hulluna.
Mikä ero näillä kahdella ilmaisumuodolla sitten on, ja miksi piirroksia esitellään auliimmin? Ehkä se jumikohta on juuri siinä, että tekstiä on verrattain nopeampaa tuottaa. Ideoiden pölliminenkin on vaivattomampaa, joten moni saattaa varoa laittamasta neronleimauksiaan niinkin avoimeen jakeluun kuin internetfoorumille. Toinen näkökohta on se kuinka luovaa kirjoittamista pääsee harjoittelemaan helposti- vaikka tässä aiheiden kirjossa, mitä Kvaak tarjoaa.
Yhä edelleen, olen itsekin kaivannut jonkinlaista kirjoittajaketjua tänne. Kai se teksti mikä tänne lähetettäisiin olisi "kopiosuojattua" ainakin siinä määrin, että itse voisi konkreettisesti todistaa minä päivänä ja mihin kellonaikaan idea on tuotu julki. Ei tarvitsisi jälkeenpäin selitellä tyyliin "mulla oli toi idea jo vuonna kasikuus".
Aikarajan venyttäminen maaliskuuhun tuntuu venytetyltä. Lyhyen tähtäimen pienimuotoiset jutut olisivat helpompia aikaansaada kuten myös yleisöystävällisempiä.
Muuten hyvä idis tuo haastelu. Sarjakuvamaailmassa keskitytään mielestäni omituisen paljon kuviin yksilöinä, joten tarinoinnilla olisi toivon mukaan elvyttävä vaikutus tuohon sisältö- ja kerrontapuoleen. Antaa palaa, kerranhan sitä vain tulee itsensä nolanneksi.
![Cool 8]](https://www.kvaak.fi/keskustelu/Smileys/classic/cool.gif)