Ehdin jakaa tuon synopsiksen sivuihin. Aika lyhyttä tarinaa olin tuosta ajatellut muutenkin. Axuzilla oli hyviä ideoita mutta se olisi tehnyt tästä jo albumin. Hegen ideoita tuli käytettyä enemmän. Eli seuraava vaihe synopsiksen jälkeen minulla on jakaa tarina sivuihin. Vähän yleensä asiat vielä vaihtavat paikkaan mutta tätä käytän yleensä sellaisena karttana siitä mitä yritän mahduttaa sivulle kun kirjoitan sivusta käsikirjoituksen mutta mikään lopullinen jako tämä ei vielä ole.
Yleensä tämä on vielä ylimalkaisempi tyyliin: Tällä sivulla ne puhuu jostain. Niin ja aukeamajakohan on suunniteltu niin, että ykkössivu on oma sivunsa, sitten 2 ja 3 on yksi aukeama jne.
Sivujako
1: Kuningas saapuu sotaretkeltä. Kaikkialla hurrataan. Kartantekijän poika tulee kertomaan, että sota voitettiin. Kartantekijä toteaa että kivaa se tarkoittaa työtä pitkäksi aikaa.
2: Kuninkaan edustaja saapuutekemään tilausta. Ai kun kivaa. Ongelma että ne tarttis uusia kuukaudessa. Vanha kartantekijä huolestuu.
3: Poika sanoo tietävänsä paljon nuoria joilla olisi aikaa ja heistä voisi kouluttaa kartantekijöitä. Pian onkin lauma kasassa ja aloitetaas sitten työt.
4: Koulutetaan ja tehdään kovasti työtä.
5: Valmis työs luovutetaan asiakkaalle. Huokaistaan kun työ saatiin tehdyksi. Sitten herää kysymys että mitäs nyt. Joku sanoo, että hänellä on idea!
6: Vähän mylhemmin. Töitä riittää. Uusia sotia käydään. Vihjaistaan, että kannatti aloittaa se huhu siitä ja siitä.
7: Piirretään karttoihin aarteita ja kaikkea muuta mitä toki tahdotaan käydä valtaamassa. Joku tuskastelee sen kanssa ettei saa oikein työtä tehtyä. Tokaistaan että ei sen niin väliä. Kohta nämä uusitaan kuitenkin.
8: Armeija tuskastelee laadultaan heikenneiden karttojen kanssa. Päätetään kuitenkin hyökätä tuohon ja tuohon kaupunkiin. Seuraavaksi näytetään kartantekijöiden työpajaa jossa ihmetellään mitäs ääniä tuolta kuuluu. Sitten päästäänkin siihen että kaupunki on poltettu maantasalle ja ehkä joku kertomaan suuresta eksymisestä jne.
----------------
Tämän verran joskus jopa jaksoin piirtää. Niin tulee aloitettua piirtäminen liian aikaisin ja sitten kyllästyy. Yritän unohtaa aiemmin tehdyn jos joskus ehdin työstämään tästä ihan käsikirjoituksen ja kuvakäsikirjoituksen (valmistuvat suunnilleen samaa tahtia.) Yleensä muuten olen jo tässä vaiheessa kirjoittanut jotain hahmoista ja varmaan siihen puoleen tarvitisi seuraavaksi keskittyä (Joo joo yleensä ja yleensä. Kovin voi yleistää kun ei niin hirveän montaa käsikirjoitusta ole vielä tehnyt mutta tämä tapa tehdä käsikirjoitus tuntuu jo vakiintuneelta minulle.)