Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 944260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #3150 : 06.11.2018 klo 22:00:09 »
Enpä ollut tuolla Finlandia-kirjan sivuilla aiemmin käynytkään: Hypsiksen salamat 195 euroa.

STD

• Jäsen
« Vastaus #3151 : 06.11.2018 klo 22:42:19 »
Jos kunto on erinomainen, niin ihan ok-hinta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #3152 : 07.11.2018 klo 19:33:04 »
Enpä ollut tuolla Finlandia-kirjan sivuilla aiemmin käynytkään: Hypsiksen salamat 195 euroa.

Samanlaisia hintoja on huudossakin mutta ei edes halvimmat (16 euroa) ole menneet kaupaksi saati sitten nuo kalliimmat.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #3153 : 08.11.2018 klo 19:42:35 »
2 myynnissä huudossa olevista Hypsiksistä on tuon Finlandian ja muut sitten yksityisiä paitsi 1. Kauan nuo opukset ovat olleet huudossa ilman että ovat menneet kaupaksi.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3154 : 09.11.2018 klo 14:38:49 »
Missäköhän hinnoissa 60-luvun Teräsmiehen poika-lehdet on?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #3155 : 09.11.2018 klo 18:41:59 »
Missäköhän hinnoissa 60-luvun Teräsmiehen poika-lehdet on?

Itse ostin Kirjamessuilta vähän kärsineen kappaleen kolmella eurolla. Perushintapyyntö on 10 - 15 euroa per numero, kunnosta riippuen. Tietyt numerot voivat nousta yli 50 euron.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Balthazar

• Jäsen
« Vastaus #3156 : 11.11.2018 klo 07:40:47 »
Moi.

Vuosien varrella on tullut jonkin verran kerättyä ulkolaista sarjakuvaa ja kokoelmasta löytyy Amazing Spider-Man #300. Yllättävän hinnan huomasin tuossa jo aikaa sitten, mutta tässä olen miettinyt mitä lehdelle tekisi?
Suomesta tälle ei varmaan potenttiaalisia ostajia löydy? Sarjakuvakaupatkaan eivät suomessa näistä varmaan ole kiinnostuneita..
Ebay on tuttu, mutta saako sarjakuvien kunnon arvotettua jossain täällä suomenmaalla vai täytyykö itse koittaa vain kunto arvioida?

Eihän tuo nyt kauhean arvokas edes ole, mutta lehden voisi laittaa kiertoon ja ostaa/vaihtaa sillä jotain itseä enemmän kiinnostavaa luettavaa.
- mielen orja -

Balthazar

• Jäsen
« Vastaus #3157 : 11.11.2018 klo 09:14:07 »
On se arvokas jos on ehdottoman hyvässä kunnossa ja CGC-pakattu. 2000 dollarin molemmin puolin sitä on mennyt, ja hinta nousee elokuvan myötä. Siis Venom-elokuvan. Tässä on Venomin ensimmäinen kunnon esiintyminen.

https://comicspriceguide.com/titles/amazing-spider-man-the/300/xbvwh

Kyllä tässä melkein suosittelisin eBayta.

Kiitos vastaukseta!
Tuo Venomin esiintyminen & nyt tuleva elokuva oli tiedossa. CGC-pakattu ei lehti toki ole, eikä moinen taida onnistua täällä suomessa. Kuntoa täytyy itse alkaa tässä vähän tarkemmin tiiraamaan ja häätyy napata skannit molemmin puolin. Lehti on ollut ihan normaalisti pussissa pahviläpyskän kera.

Onko tietoa ostaako joku luotettava sarjakuvaliike lehtiä EU:n alueella? Muutamia tuossa jo löysinkin jotka ainakin myyvät, mutta hirveästi ei ole näistä itselläni tietoa.
- mielen orja -

warthog

• Jäsen
« Vastaus #3158 : 11.11.2018 klo 12:51:30 »
Kuinkahan paljon keräilyarvoa nostaa jos on tunnetun tekijän signeeraus mukana?

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #3159 : 11.11.2018 klo 14:36:34 »
Kyllä suomalaisetkin antikvariaatit ostavat englanninkielisiä lehtiä, esimerkiksi Fennica Comics Helsingissä tai Lukuhetki Jyväskylässä.

mcdonut43

• Jäsen
« Vastaus #3160 : 11.11.2018 klo 16:05:55 »
Moi.

Vuosien varrella on tullut jonkin verran kerättyä ulkolaista sarjakuvaa ja kokoelmasta löytyy Amazing Spider-Man #300. Yllättävän hinnan huomasin tuossa jo aikaa sitten, mutta tässä olen miettinyt mitä lehdelle tekisi?
Suomesta tälle ei varmaan potenttiaalisia ostajia löydy? Sarjakuvakaupatkaan eivät suomessa näistä varmaan ole kiinnostuneita..
Ebay on tuttu, mutta saako sarjakuvien kunnon arvotettua jossain täällä suomenmaalla vai täytyykö itse koittaa vain kunto arvioida?

Eihän tuo nyt kauhean arvokas edes ole, mutta lehden voisi laittaa kiertoon ja ostaa/vaihtaa sillä jotain itseä enemmän kiinnostavaa luettavaa.

Huuto.netissä meni yksi Spider-man 300 noin 100€. Tuo 2000 dollaria on cgc 9.8 kuntoisesta lehdestä käypä hinta ja 9.6 on 700 dollaria. Mikäli tuo lehti on uuden veroinen ja siinä ei ole mitään jälkiä takakannessa niin sanoisin että se on 300 dollarin arvoinen ja jos sen ebayssä myyt saat ehkä 200-250dollaria. Suomessa ehkä 100-150€ huutonetissä tai FBssä. Divareihin myyminen ei varmasti kannata.

Hill Street

• Jäsen
« Vastaus #3161 : 11.11.2018 klo 16:22:54 »
Oli juuri pieni reality check hinnan suhteen kirjoiteltavana, mutta saman suuntaista ajatusta siis; greidattujen ja greidaamattomien lehtien keräily on ikään kuin eri asia ja siksi niiden hinnoistakaan ei pitäisi puhua huolettomasti ristiin.

Greidauksessa nimenomaan 9.8 on se juttu mistä jenkkilehdissä maksetaan. (Linkin takana kaikki referenssinumerot on 9.8:eja.) Ei tarvitse tulla kuin piiru alas päin (9.6) niin huippuhinnat lähtee romahtamaan todella radikaalisti. Pyytää toki saa, mutta siis maksetut hinnat. Esim. parin tonnin lehdessä tullaan uskomattoman nopeasti alimpiin satasiin. Siihen voi riittää vaikka painossa epäoptimaaliseen paikkaan osunut niitti tai vertailukohdettaan suurempi auringonkellastus. Puhumattakaan loppukäyttäjien aiheuttamista pikku kolhuista tai sisäsivulle tipahtaneesta pullamössömurusta, joka on jo pyyhkäisty pois, mutta josta on jäänyt painauma tai tahra värialueelle jossa sitä ei edes näe... Kaikkein pahinta on jos jotain on yritetty korjata; ihan sama kuka tai kuinka hyvin, itse tai ammattilainen.

Siksi virallinen 3rd party greidaus vaaditaan noihin kovempiin hintoihin = kukaan ei maksa vastaavan kuntoisen greidatun lehden hintaa samasta lehdestä ilman ehjillä sineteillä varustettua greidipakettia, vaikka saisi itse selata lehden läpi ja vaikka olisi selaamisen jälkeen täysin vakuuttunut kunnosta. Se johtuu yksinkertaisesti siitä että jälleenmyyntiarvokaan ei ole sen enempää, ellei ostaja itse greidauta lehteä ja greidauttaminen maksaa sekä rahaa ja vaivaa, että aikaa ja riskiä. Aina on mahdollisuus että greidaajat huomaa lehdessä jotain jota greidauttaja ei itse ole huomannut - tai ei ole tiennyt tarkistaa - ja kunto osoittautuu omaa arviota heikommaksi. (Joskus harvoin tosin myös toisinpäin olen kuullut.)

Henk.koht mielipide on että nämä jenkkigreidaukset sarjakuville on kylläkin aivan penaalista. Esim. rahoille sen nippanappa ymmärrän, koska rahoista näkyy kaikki mahdollinen sinettipaketin läpi, mutta sarjakuvat menettää funktionsa ja muuttuu pelkiksi "saudiprinssien statussymboleiksi". "Tahdon omistaa ensimmäisen Supermanin. Tässä $100.000.000, menkää ja hankkikaa minulle jostain sellainen. B'coz I am Superman!"

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #3162 : 11.11.2018 klo 19:25:56 »
Kansikuvat ovat taidetta. Ja näkyvät muovin läpi.

Hill Street

• Jäsen
« Vastaus #3163 : 18.11.2018 klo 19:36:04 »
Moi.

Vuosien varrella on tullut jonkin verran kerättyä ulkolaista sarjakuvaa ja kokoelmasta löytyy Amazing Spider-Man #300.

Surffasin vielä uteliaisuuttani vähän ajantasaista tietoa TASM #300:sta, kun itsekin tuli Farlanet aikoinaan luettua ja talteen laitettua. (Näitähän siis myytiin Suomessakin ihan tuppukylän tavis-ruokakauppojen lehtipisteissä, muistaakseni alkaen numerosta #298.) Mutta niin lehti on ollut esittelyssä CGC:llä syyskuun lehtenä ja siellä on muutama mielenkiintoinen fakta. Mm. eniten greidattu lehti. Ja Suomikin mainittu!

https://www.cgccomics.com/news/article/6814/

Hill Street

• Jäsen
« Vastaus #3164 : 02.12.2018 klo 17:48:51 »
Ostin Naken ensimmäisen vuosikerran (1955) - siisteinä lehtinä yhteishintaan 50 euroa. Halpaa kuin saippua, suhteessa siihen että onhan ne nyt siis tosi hienoja, jo pelkät kannet! Vanhalla remingtonilla naputellut puhekuplat ilman sen kummempaa etukäteissommittelua ja kaikkea muuta tosi retroa ;) Väiski Vemmelsääri on ollut Pelle Pupu ja - tämä on paras - Putte Possu == Putte Änkkänen!