Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 944133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #2115 : 27.09.2011 klo 21:27:41 »
Aikamoista itsehillintää on kyllä minusta silloin osoitettu; vähän kuten vaikkapa avaamattomien vuoden 1977 Star Wars action figureiden kanssa.

Joka kymmenennessä Aku Ankan juhlapelissä (rajoitettu painos) on paketin sisälle kätketty yli 30 vuotta vanha Aku Ankan numero. Putoaako pelin keräilyarvo, jos laatikon avaa muovikääreistään? Mutta mistä tietää avaamatta missä laatikossa on arvokas keräilylehti, koskapa laatikko jossa ei ole lehteä, ei ole yhtä arvokas kuin laatikko jossa moinen on? Häh hää.

Timo

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #2116 : 27.09.2011 klo 21:36:52 »
Joka kymmenennessä Aku Ankan juhlapelissä (rajoitettu painos) on paketin sisälle kätketty yli 30 vuotta vanha Aku Ankan numero. Putoaako pelin keräilyarvo, jos laatikon avaa muovikääreistään? Mutta mistä tietää avaamatta missä laatikossa on arvokas keräilylehti, koskapa laatikko jossa ei ole lehteä, ei ole yhtä arvokas kuin laatikko jossa moinen on? Häh hää.

Timo
Avattu tuote menettää aina arvoa jonkun verran, mutta tässä kohtaa se on kinkkisempi juttu kun lehden mukanaoloa ei voi muuten todeta.

Ellet sitten raahaa pelipakettia röntgen-kuvauksiin. :D

fiat126

• Jäsen
« Vastaus #2117 : 28.09.2011 klo 16:57:41 »
Joka kymmenennessä Aku Ankan juhlapelissä (rajoitettu painos) on paketin sisälle kätketty yli 30 vuotta vanha Aku Ankan numero. Putoaako pelin keräilyarvo, jos laatikon avaa muovikääreistään?

Timo
Itse ajattelin mennä kauppaan digitaalivaaka mukana ja punnita jokaisen laatikon vaiko onko tämäkin otettu huomioon pakkausta suunniteltaessa  ;D Eiköhän se joka kymmenes näin löydy.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2118 : 28.09.2011 klo 21:52:37 »
Itse ajattelin mennä kauppaan digitaalivaaka mukana ja punnita jokaisen laatikon vaiko onko tämäkin otettu huomioon pakkausta suunniteltaessa  ;D Eiköhän se joka kymmenes näin löydy.

Painoero lehdellisen ja lehdettömän paketin välillä lienee aika pieni.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #2119 : 28.09.2011 klo 22:26:29 »
Painoero lehdellisen ja lehdettömän paketin välillä lienee aika pieni.
Jos keräilyankkanumerot painavat saman verran kuin numero 35/1995, ero on noin 40 grammaa.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2120 : 29.09.2011 klo 08:27:35 »
Jos keräilyankkanumerot painavat saman verran kuin numero 35/1995, ero on noin 40 grammaa.

Heh.  ;D Kevyemmän voi ostaa pelattavaksi kappaleeksi. Mutta eikö ala kutkuttamaan, että mikäköhän lehti siellä sitten mahtaisi olla? Aaargh, pakko avata.

Timo

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #2121 : 29.09.2011 klo 09:32:20 »
Mulla tulee aina mieleen näistä avaamattomien pakkauksien hienoudesta se Simpsonien sarjakuvakauppias  ;D

Mun henk.koht. mielipide on se, että ei arvo laske siitä yhtään jos avaat pakkauksen, katsot mitä siellä on ja sen jälkeen suljet taas. Siis jos ei tuotetta käytä (ja tule kulutusjälkiä tms.), niin ei sen arvokaan vähene. Toki ymmärrän tämän avaamattoman paketin hienouden ja jokainen saa tietenkin haalia tällaisia jos vaan kykenee.
Tuokin tietysti riippuu hiukan siitä, miten pakkauksen pystyy avaamaan. Jos se täytyy jotenkin repiä auki, niin sitten on eri asia. Voisin kuitenkin kuvitella, että tässä pelissä on vaan sellainen peruskelmu päällä. Avaamisen jälkeen voi itse laittaa uuden kelmun päälle jos siltä tuntuu  ;)

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #2122 : 29.09.2011 klo 12:14:28 »
Se on hauskaa koska se on totta.

:laugh: Aahhahhahaahaa!!!  :laugh:

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2123 : 06.10.2011 klo 03:10:25 »
Onkohan Asterix esittää: Asterix numero 2/82 minkään arvoinen? Kunto muuten hyvä mutta kahta ristikkoa on osittain täytetty lyijykynällä. Ainakaan minulle ei muita numeroita ole tullut vastaan joten on kai aika harvinainen. Eri asia sitten onko sillä mitään arvoa.

Näköjään ilmestynyt vielä seuraavana vuonnakin:

http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=112121

Ei missään keräilyhinnoissa vielä.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #2124 : 27.10.2011 klo 09:50:23 »
Täytyy laittaa toi Buddy Bradley sarjis kaverilleni etiäpäin ja suositella että LUKEE löytämänsä Bradley-sarjiskokooman eikä vain ihmettele että "mikkee se tämä on?" kun osti vaan kun halvalla läks. Tuo on NIIN hyvä ja osuva että kaiffari voi sarjiksesta jopa tykätä. Bradleyhan ON hyvä.

Buster Keaton

• Uusi jäsen
« Vastaus #2125 : 31.10.2011 klo 14:23:20 »
Tervehdys, millaista arvoa mahtaisi olla Nastasarjat lehdellä?
vuodelta 64 on yksi numero(nro 23) ja 65 vuodelta taitaa olla 12 lehteä..(1,4,5,11,12,14,15,16,18,20,21,23).

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2126 : 31.10.2011 klo 14:30:33 »
Tervehdys, millaista arvoa mahtaisi olla Nastasarjat lehdellä?
vuodelta 64 on yksi numero(nro 23) ja 65 vuodelta taitaa olla 12 lehteä..(1,4,5,11,12,14,15,16,18,20,21,23).

Kyllä nuo hyväkuntoisina kympin arvoisia ovat. Mutta... mistä ostajat? Eivät mene huuto.netissäkään kuin satunnaisesti.

Pinkassa voivat hyvinkin mennä, mutta silloin saat vähemmän per lehti.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #2127 : 01.11.2011 klo 13:02:20 »
Onko kukaan kysellyt Nevada-lehdistä. Mulla on 1 ja 4/1966; ei mitään priimoja, mutta silti.
Onko arvo jossain 3-5 euron hujakoilla? (Hei Kivimäki; osta ne multa pois...)

Ja sori; jossain oli Tarzan jättikirja 4sta juttua. Mulla on liki priimakappale, jonka aion lähiaikoina myydä... Olisko 30 euroa, tai yli....Ainakaan huudon kautta en moisesta merkintää löytänyt; täällä oli siitä joskus, jossain, juttua.

Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä...

mkivimaki

• Willeristi
  • Jäsen
  • Hari hari, Aryman!
« Vastaus #2128 : 01.11.2011 klo 14:20:47 »
Heh, voin mä ostaakin, mutta mä oon noista maksanut 1e/kpl. Toki noita myydään kalliimmallakin jossain, mutta ne oon jättänyt kyllä hyllyyn, kun aika kuraa noi on kuitenkin sisällöllisesti :D

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #2129 : 01.11.2011 klo 18:30:02 »
Vanhempien suomalaisten sarjakuvien keräilyarvo taisi olla vähän niin ja näin, mutta kysynpä silti sattuuko Vesa Oittisen ja Timo Tuomiston Erkki ihmemaassa -sarjakuvalla jotain arvoa olemaan?