Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 943893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MTT

• Jäsen
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #1830 : 24.11.2010 klo 15:16:12 »

Mitenhän tälläsellä vois olla arvoa, tiedustelisin asiaa ennenkuin laitan mihinkään myyntiin.

Idées Noires -juliste
koko: 40 x 50 cm
Numeroitu 149 / 350
Franquinin signeeraus

Parempaa kuvaa ei valitettavasti ole tarjolla

Kaleidoscope I

• Uusi jäsen
« Vastaus #1831 : 03.12.2010 klo 01:08:06 »
Eli kyseessä olisi Tex Willerin täydellinen kokoelma 1953-1965 liuskoista moitteettomassa kunnossa. Paljonko tälläisellä paketilla on hintaa?

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1832 : 03.12.2010 klo 07:59:38 »
Eli kyseessä olisi Tex Willerin täydellinen kokoelma 1953-1965 liuskoista moitteettomassa kunnossa. Paljonko tälläisellä paketilla on hintaa?

Moitteetton...onko kyseessä esim. lukematon täysin virheetön setti tai siisti normaalikuntoinen ei suurempia näkyviä virheitä ilman lähempää tarkastelua setti?

Jälkimmäinen vaihtoehto esim. huuto.netissä voisi osua haarukkaan 2000+-500 euroa.

Tämä oli vain oma mielipiteeni ja mulla on tuollainen erittäin hyvä normaalikuntoinen setti noista ja olen arvioinut sen arvon tuosta tuplaksi mutta sitä ei saavuta kuin yksittäin myymällä ja silloinkin pitäisi löytyä sopivia ostajia...

Virheetön setti...no se on sitten vain ostajan varallisuudesta kiinni, jos sellaisia löytyy kaks niin voi saada mitä vaan...

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #1833 : 04.12.2010 klo 14:07:41 »
Kari Korhosen tuosta minikiertueesta tuli mieleen paljos arvoa löytyisi Ankantekijät 6 (Near Mint) kirjalla pelkällä nimmarilla? (tai piirroksen kanssa)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1834 : 04.12.2010 klo 18:03:39 »
Kari Korhosen tuosta minikiertueesta tuli mieleen paljos arvoa löytyisi Ankantekijät 6 (Near Mint) kirjalla pelkällä nimmarilla? (tai piirroksen kanssa)

Tästä on keskusteltu joskus ennenkin, mutta jostain syystä Suomessa tekijän nimmari ei kirjan arvoa juurikaan korota -- hyvä, jossei laske. Joskus joku on myynyt, että täysin siisti kirja, ei nimmaria. Tämä kirja lienee tuiki yleinen, joskin tekee kauppansa varmasti. Parisen kymppiä, luulisin, sillä hinnalla sitä huuto.netissa yleensä myydään.

Piirros nostanee arvoa 50-100 %.

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #1835 : 04.12.2010 klo 21:03:09 »
Tästä on keskusteltu joskus ennenkin, mutta jostain syystä Suomessa tekijän nimmari ei kirjan arvoa juurikaan korota -- hyvä, jossei laske. Joskus joku on myynyt, että täysin siisti kirja, ei nimmaria. Tämä kirja lienee tuiki yleinen, joskin tekee kauppansa varmasti. Parisen kymppiä, luulisin, sillä hinnalla sitä huuto.netissa yleensä myydään.

Piirros nostanee arvoa 50-100 %.

Elikkä mun kannattaa pyytää (jonottaa lisää) että saan piirroksen nimmarin lisäksi tohon kirjaan huomenna. : )

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1836 : 04.12.2010 klo 22:12:25 »
Elikkä mun kannattaa pyytää (jonottaa lisää) että saan piirroksen nimmarin lisäksi tohon kirjaan huomenna. : )

Eihän piirroksia sen takia pyydetä, että ne heti myydään, vaan sen takia, että arvostetaan ja fanitetaan taiteilijaa. Vai...

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #1837 : 04.12.2010 klo 23:25:33 »
Nimikirjoitusten arvo nousee silloin kun taitelija on kuollut. Ja John Lennonin murhaajan murhailtana saama nimmaroitu levy meni hirveään hintaan huutokaupassa juuri.

...tämä niinkuin vinkkinä vai?

Mutta tosiaan, suomalaisissa sarjakuvissa nuo nimmarit taitavat olla vielä sen verran tuoreiden tekijöiden laatimia että arvona on kiva muisto itselle...mutta veikkaisin että vaikkapa Waltarin nimmari nostaisi Kieku ja Kaiku -kirjan hintaa...

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #1838 : 05.12.2010 klo 21:18:46 »
Eihän piirroksia sen takia pyydetä, että ne heti myydään, vaan sen takia, että arvostetaan ja fanitetaan taiteilijaa. Vai...
Sen takiahan mä normaalisti hankinkin sen omistuksen siihen kun en harrastele ollenkaan sarjisten myyntiä, paitsi onhan se aina mukava tietää että tollaisena ja tollaisena, tommonen kirja ja tommonen kirja on arvoltaan jotakin.

fiat126

• Jäsen
« Vastaus #1839 : 07.12.2010 klo 15:23:02 »
Paljonkohan semmoisen suht ehjän Lumikin (9B vuodelta 1952) numeron arvo tänäpäivänä onpi niin tietää alkaa säästämään :P.Paljon on tarinoita hinnoista kuultu mutta uskaltaako kukaan ken semmoisen omistaa kertoa ostohintaa?Huudossakin tällähaavaa myynnissä http://www.huuto.net/kohteet/aku-ankka-1952-9b-lumikki/158899920 mutta omaan kokoelmaan saisi kernaasti olla parempikuntoisempi.

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #1840 : 07.12.2010 klo 16:15:01 »
Paljonkohan semmoisen suht ehjän Lumikin (9B vuodelta 1952) numeron arvo tänäpäivänä onpi niin tietää alkaa säästämään :P.Paljon on tarinoita hinnoista kuultu mutta uskaltaako kukaan ken semmoisen omistaa kertoa ostohintaa?Huudossakin tällähaavaa myynnissä http://www.huuto.net/kohteet/aku-ankka-1952-9b-lumikki/158899920 mutta omaan kokoelmaan saisi kernaasti olla parempikuntoisempi.
Viimeisimpien tietojen mukaan 10 000-15 000e on maksettu viimeaikoina tehdyissä kaupoissa. Lehdet tietenkin aika huippukuntoisia..tuon lumikin osalta vaan hankalaa,kun se rahakaan ei välttämättä auta asiaa. Usein keräilijät ei halua luopua lumikista mistään hinnasta,koska on sen verran hankalasta numerosta kyse.

Tuo lumikki on niin haluttua tavaraa,että muutaman vuoden päästä ollaan jo eri hinnoissa..

Qazaam

• Vieras
« Vastaus #1841 : 07.12.2010 klo 17:45:32 »
Viimeisimpien tietojen mukaan 10 000-15 000e on maksettu viimeaikoina tehdyissä kaupoissa. Lehdet tietenkin aika huippukuntoisia..tuon lumikin osalta vaan hankalaa,kun se rahakaan ei välttämättä auta asiaa. Usein keräilijät ei halua luopua lumikista mistään hinnasta,koska on sen verran hankalasta numerosta kyse.

Tuo lumikki on niin haluttua tavaraa,että muutaman vuoden päästä ollaan jo eri hinnoissa..

Melkoisia summia kyllä maksavat ja hinta vaan nousee... pitäisiköhän alkaa myymään jotain ei-niin-tarpeellista ja säästämään ;D. Mitenköhän paljon tuota Lumikkia on säilynyt huippukuntoisena? Huutonetissähän Lumikkia ei ole tainnut näkyä pitkiin aikoihin, niin onko nuo kaupat tehty ihan suoraan keräilijältä keräilijälle?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2010 klo 17:47:33 kirjoittanut Qazaam »

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #1842 : 07.12.2010 klo 18:32:56 »
Melkoisia summia kyllä maksavat ja hinta vaan nousee... pitäisiköhän alkaa myymään jotain ei-niin-tarpeellista ja säästämään ;D. Mitenköhän paljon tuota Lumikkia on säilynyt huippukuntoisena? Huutonetissähän Lumikkia ei ole tainnut näkyä pitkiin aikoihin, niin onko nuo kaupat tehty ihan suoraan keräilijältä keräilijälle?

Hankala mitään lukumääriä sanoa,mutta ei varmaan useita,kun ei niitä alunperinkään montaa myyty. Kyllä nuo tiedossani olevat kaupat on tehty "salaisessa paikassa ilman ylimääräisiä silminnäkijöitä";)

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #1843 : 08.12.2010 klo 10:32:05 »
Missä hinnoissa pyörii Tex Willerin opus Yksinäinen Kostaja?

marko70

• Vieras
« Vastaus #1844 : 08.12.2010 klo 10:52:35 »
Missä hinnoissa pyörii Tex Willerin opus Yksinäinen Kostaja?
Priima myyty huudossa 25 erkkiin.

Kannattas hakee sieltä ennenkun kyselee täältä.  :angel:

Q=<>