Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 967569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #1875 : 22.12.2010 klo 09:13:30 »
.. mäkin kysyn tästä lähin neuvoa muualta kuin keskustelupalstoilta ;)

Jotta voit myydä lehden USAssa, sinun pitää saada sille pisteet. Very Finessa pisteet ovat välillä 75–89. Sijoittuuko lehti ylä- vai äläpäähän tätä pisteväliä? Se vaikuttaa hintaan ratkaisevasti.

Lehti sinetöidään ilmatiiviseen kuoreen pisteiden annon jälkeen. Ennen tätä toimenpidettä sadoista tuhansista voi vain haaveilla.

Ks. http://www.cgccomics.com/

Laita skannaus tai valokuva lehdestäsi tänne. Käsittele lehteä äärimmäisen varovasti. Älä koske siihen koskaan paljain sormin, mieluiten älä koske ollenkaan.

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
« Vastaus #1876 : 22.12.2010 klo 09:31:23 »
en usko että tää mun ystävä valehtelis tälläsestä asiasta kun siitä ei ole edes mitään hyötyä

Ehkä se ajatteli, ettei siitä ole mitään haittaakaan, niin se yleensä menee. Ja sitten vaan yritti epätoivoisesti peitellä valhettaan valehtemalla lisää, niin sekin yleensä menee.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1877 : 22.12.2010 klo 09:37:12 »
Jotta voit myydä lehden USAssa, sinun pitää saada sille pisteet. Very Finessa pisteet ovat välillä 75–89. Sijoittuuko lehti ylä- vai äläpäähän tätä pisteväliä? Se vaikuttaa hintaan ratkaisevasti.
Kyllä lehden voi myydä ilmankin cgc-pisteytystä ja kuorruketta. Hinta vain on järjestään pienempi pisteettömällä lehdellä, vaikka olisi samankuntoinen tai jopa parempikuntoinen kuin cgc-pisteytetty.
Ihan tavallisissa lehdissä (siis sellaisissa, millä ei ole keräilyarvoa) ero voi olla se, että ilman pisteytystä on dollarin arvoinen ja 9.* -pisteytetty voi olla pari kymppiä.

Mutta helppo ratkaisu ongelmaa siis tosiaankin on pistää tänne esimerkiksi se valokuva kyseisestä lehdestä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1878 : 22.12.2010 klo 09:39:03 »
Kyllä lehden voi myydä ilmankin cgc-pisteytystä ja kuorruketta.

Voe tokkiinsa, mutta satojatuhansia maksavien lehtien kohdalla tuskin ei...

On kaikki silti mahdollista. Muistan hyvin, kun täällä Kvaakissa joku löysi seinistä ja lattioista Aku Ankan näytenumeroa ja ties mitä harvinaisuuksia. En aluksi uskonut sitäkään, mutta totta se oli.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #1879 : 22.12.2010 klo 09:45:44 »
Tosiharvinaisuudet, kuten Action Comics #1 ja Detective Comics #27 ja ehkä myös esim. Fantastic Four #1 voivat mennä ilman cgc-luokitustakin (tai lähinnä pussitusta) kovilla hinnoilla. Mutta 90-luvun alun keräilybuumin lehdillä ei ole toivoakaan sellaisista summista. Halutuimmat kohteet tuolta ajalta voivat nousta satasiin tai jopa tuhansiin, mutta tuskin sitä korkeammalle.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

crazydiamond

• Jäsen
« Vastaus #1880 : 22.12.2010 klo 11:28:10 »
niin olishan se ärsyttävää jos tosiaan olisi arvokas lehti jonka olemassaolosta sulla ei ole edes tietoa.. kuka on puhunut mistään salaisesta huutokaupasta? ei siis ollut mikään nettihuutokauppa vaan sellainen ihan nuijahuutokauppa josta osasivat antaa arvion tuon lehden hinnasta. en tiedä miksi laitoin tuon "..kamarin sivuilta", se oli joku aivopieru koska tiesinhän mä ettei se ollut nettisivu.. mä olen menossa saman pankinjohtajan puheille tammikuussa tästä samasta lainasta, voin kysyä sitten häneltä ihan itseltään siitä. se on siis sama lehti josta on jo ollutkin juttua täällä, mutta kultaiset kannet, ei siis mitkään niistä 5stä joiden mukana oli jotain kortteja. mulle on oikeesti aivan sama uskotteko vai nou, sain jo vastauksen kysymykseeni. voin nappasta kuvan siitä lehdestä jahka näen sen, on eri kaupungissa kuin itse asun ja tällä kaverilla ei ole kameraa (eikös olekkin kummallista, vaikuttaa varmaan taas siltä että mulla ei ole parempaa tekemistä kuin valehdella sarjakuvista) niin saatte uteliaisuutenne tyydytettyä.. vaikka mä vähän epäilenkin että sen jälkeen alkaa joku photoshop-keskustelu. tän keskustelun vois varmaan muutenkin käydä jossain muussa topicissa kun sitä hintaa mun ei tarvi enää kysyä, ettekä te olis osannut kertoakkaan.. kiitos kuitenkin kaikista asiallisista vastauksista :)

edit: jos mä olisin tullut tänne keksimään juttuja, niin en käyttäis muuten samaa nimimerkkiä kuin kaikilla muillakin nettisivuilla.. sitä onko mua johdettu harhaan en voi varmaksi tietenkään sanoa, mutta epäilen kyllä. mä tuun sitten kertomaan jos joskus menee myyntiin se lehti ja millä hinnalla, vaikkette usko kuitenkaan. mutta ehkä saadaan taas pari sivua hyödytöntä väittelyä tänne ;p
« Viimeksi muokattu: 22.12.2010 klo 11:44:21 kirjoittanut crazydiamond »

haplo

• Jäsen
« Vastaus #1881 : 22.12.2010 klo 11:43:30 »
Mikähän huutokauppa tuo on ollut? Tuntuu, että tällaisessa asiassa luottaisin itse enemmän kvaakiin, ellen tietäisi huutokaupan työntekijää sarjakuvaharrastajaksikin.

crazydiamond

• Jäsen
« Vastaus #1882 : 22.12.2010 klo 11:46:33 »
no minäpä kysyn sitä sitten tammikuussa kun ehdin itsekin sinne pankkiin. nyt olin ikävä kyllä tatuoitavana samaan aikaan kun oli se neuvottelu..

crazydiamond

• Jäsen
« Vastaus #1883 : 22.12.2010 klo 12:00:32 »
ok. olis kyllä tosiaan harvinainen kauppa, kun näiden lehtien omistajat ei yleensä niitä suostu myymään..

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #1884 : 22.12.2010 klo 12:18:05 »
Suomalaisissa sarjisten keräilijöissä on yksi yhteinen ja hyvä puoli: meillä ei ole rahaa (kuin satunnaisesti). Yksi esimerkki tästä nähtiin viime syksynä, kun yksi suurkeräilijä myi huudossa  noin 5000 jenkkilehteään. Hinnaksi tuli 370 euroa... Siitä kasasta olisi voinut helmiä kalastella.
X-Forcen normipainoksesta ei kannata sisällönkään tähden maksaa euroa enempää. Kultapainoksista tms. saa pyytää mitä vaan. Koska tuskin kukaan on niistä kiinnostunut.Harva moisenlaisia keräileekään: Suomessahan ei olla kinnostuneita esim. varianttikansista: sisältö on tärkeämpi. Hyvä niin.
Se LoTDK 50 on muuten lukemisen arvoinen. Tilatkaa itsellenne oma jenkeistä, kun se ei ole kuin 2 taalaa: on se ainakin 2 kertaa parempi kuin X-Force 1 by Liefeld.

crazydiamond

• Jäsen
« Vastaus #1885 : 22.12.2010 klo 12:30:33 »
joo niin oli myynnissä, ja poistin sen kuten tässäkin viestiketjussa kerroin. poistin sen ystäväni pyynnöstä koska tosiaankaan ei kannata alkaa kauppaamaan suomessa sitä lehteä. onko se nyt sulta pois ettei ole enää siellä divariosiossa vai ajattelitko että mä en tiedä poistaneeni sitä vai mitähäh? sekään ei varmaan ole sun päänsärkys haluaako joku ostaa sen?

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #1886 : 22.12.2010 klo 12:35:27 »
edit: jos mä olisin tullut tänne keksimään juttuja, niin en käyttäis muuten samaa nimimerkkiä kuin kaikilla muillakin nettisivuilla..  

Tämä pitänee ainakin paikkansa.

Google löysi nopeasti CrazyDiamond-nimimerkillä kirjoitettuja tekstejä ainakin noista keskusteluista:

[virheelliset linkit poistettu]

Ihmeen negatiivisesti täällä ihmiset suhtautuvat uusin kirjoittajiin.

Eiköhän tässäkin olla ihan vilpittömin mielin liikkeellä.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2010 klo 13:08:36 kirjoittanut Toni »
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

crazydiamond

• Jäsen
« Vastaus #1887 : 22.12.2010 klo 12:51:53 »
kiitos Toni :)
noi oli kaikki kyllä jotain muita hullujatimantteja, mutta mut voi tosiaan löytää muualtakin tällä nimimerkillä. en tiedä miksi koen tarvetta nyt tätä todistella, mutta tässä pari paikkaa mistä mut löytää :

http://irc-galleria.net/user/CrazyDiamond
http://www.vs-fretit.fi/bb/viewtopic.php?f=13&t=1035&sid=1bd47b1b6b66c2b7686f4b84248a1b41

varmaan on tullut rekisteröityä itsensä johki muuallekin joskus, muttenpä nyt tähän hätään keksi.. paitsi herppi.net

marko70

• Vieras
« Vastaus #1888 : 22.12.2010 klo 13:01:21 »
kiitos Toni :)
noi oli kaikki kyllä jotain muita hullujatimantteja, mutta mut voi tosiaan löytää muualtakin tällä nimimerkillä. en tiedä miksi koen tarvetta nyt tätä todistella, mutta tässä pari paikkaa mistä mut löytää :
varmaan on tullut rekisteröityä itsensä johki muuallekin joskus, muttenpä nyt tähän hätään keksi.. paitsi herppi.net

Mutta josko palattaisiin asiaan eikä kinattaisi tästä lehdykästä onnistuuko?

Tai tehkää tästä oma aloitus.   :P

Hyvää Joulua tasapuolisesti kaikille!!!

Q=<>

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #1889 : 22.12.2010 klo 13:08:25 »
Samaa mieltä kuin Marko70.
Eiköhän siirytä normaaliin päiväjärjestykseen. Onnea niille hannuhanhille, joilla on arvokkaita sarjakuvia, ja ihan jokaiselle hyvää joulua.