Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 944286 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Tom.A.Hawk

• Vieras
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #1710 : 24.06.2010 klo 21:38:49 »
Pecos Bill kortit on oikeesti -50 luvulta, korkkaritkin ovat aitoa -50 lukua, ne tarinan mukaan löyteneet Lukulaarista joskus -80 luvulla, entä Akun telkkari?
Hinnoista kysyin mitä tarjotaan, sovitaan.
Toivon että Tom otetn tässä tosissaan, koska Tom on ollut täällä valvojien mukaan joskus häirikkökin. Muuten olen sitä mieltä että on hienoa että sammakot ja spagetit lähtivät kotiin!

marko70

• Vieras
« Vastaus #1711 : 24.06.2010 klo 22:40:29 »
Pecos Bill kortit on oikeesti -50 luvulta, korkkaritkin ovat aitoa -50 lukua, ne tarinan mukaan löyteneet Lukulaarista joskus -80 luvulla, entä Akun telkkari?

Esko myi jonkunaikaa sitten hienon setin.

http://www.huuto.net/kohteet/aku-ankan-televisio-v-1955-sis-viisi-ohjelmaliuskaa/140454535

Q=<>

Noviisi

• Vieras
« Vastaus #1712 : 29.06.2010 klo 15:51:17 »
Ennen myyntipäätöstä olinkin dilemman edessä: rahastaako alpparilla niin paljon kuin pystyy, vai myydäkö sopuisammalla hinnalla jollekin kelpo sarjisharrastajalle. Jotenkin tuntui tyhmältä ajatukselta olla ottamatta sitä summaa, jonka joku olisi valmis kuitenkin maksamaan, enkä edes henk.koht. tuntenut ketään, joka olisi kyseistä painotuotetta himoinnut, joten pistin mokoman Huuto.netin ja markkinatalouden armoille. Sue me.

Ihan uteliaisuuttani kysäisen eikö huudosta voi löytyä "kelpo sarjisharrastajia"?

OP

• Vieras
« Vastaus #1713 : 02.07.2010 klo 19:10:18 »
Paljonkohan mahdollisesti maksettaisiin 1980- ja 1990-luvun Teenage Mutant Ninja Turtles -lehdistä?
Niitä on meillä jossain tuolla varaston pohjalla muutama kappale, tai ehkä semmoiset kymmenen, jos oikein muistan, kun ovat siellä jo vuosia maanneet...

Nuo ovat joitain aikuisen serkkuni lehtiä, joka kai joskus antoi ne pois, ja ne ovat kiertäneet pitkin sukua, ja nykyisin ne siis makaavat tuolla varastossa, kun kukaan ei niistä täälläpäin välitä.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #1714 : 02.07.2010 klo 22:05:25 »
Paljonkohan mahdollisesti maksettaisiin 1980- ja 1990-luvun Teenage Mutant Ninja Turtles -lehdistä?

pari euroa näyttäisi huudossa olevan, jos on mahd. julisteet jne mukana voi olla arvokkaampikin, toki jos jotkut jotain tiettyä numeroa haluavat voi hinta nousta korkeaksikin kilpalaulannassa.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

OP

• Vieras
« Vastaus #1715 : 03.07.2010 klo 10:18:44 »
pari euroa näyttäisi huudossa olevan, jos on mahd. julisteet jne mukana voi olla arvokkaampikin, toki jos jotkut jotain tiettyä numeroa haluavat voi hinta nousta korkeaksikin kilpalaulannassa.

Okei, eli ei nyt hirveästi, mutta saisihan noista mukavan summan jos kaikki menisi kaupan...

Tom.A.Hawk

• Vieras
« Vastaus #1716 : 06.07.2010 klo 22:59:21 »
Tom kiittää arvioista korkkareille ja muille. Helle katkaisi piuhat Tomilta ja koneelta. Myynnistä puhuin korkeammille tahoille jotka puhuivat jostain ruumiista mutta rahat kanattaa jemmata,Pecos Bill kortteja ei kielletty myymästä joten palataan asiaan ensi viikolla kun kisat on käyty ja Saksa on taas mestari!

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #1717 : 08.07.2010 klo 20:51:17 »
Tällaisesta kaivattaisiin lisätietoja...

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #1718 : 10.07.2010 klo 11:05:24 »
Mietin tässä että minkä arvoinen mahtaakaan olla eilen ostamani Taskari N:o 4 (Ensimmäinen painos!)? Selkä hieman vino mutta kannet todella hyvässä kunnossa, vain muutama hiusnaarmu ja yläkulmassa pieni taitoksesta jäänyt jälki.

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #1719 : 10.07.2010 klo 14:36:16 »
Joo siis oma kappaleeni on samalla lailla kuvattava mutta on paljon parempi kuin tuo. Esim jos tuo olisi asteikolla 4-10 kutonen minun olisi silloin 9 :D.

Koitan laittaa jossain vaiheessa kuvaa. Eli siis on kyseessä muuten virheetön paitsi että selkä aavistuksen vino ja kannessa muuta hiusnaarmu (näkee valossa. varjossa ei huomaa kunnolla.) Aiempi omistaja oli ilmeisesti hieman huolimattomasti jossain vaiheessa laittanut kirja hyllyyn = Tullut pieni taitos yläkulmaan mutta sekin on huomattu ajoissa ja saatu suoristettua. Nytten siinä näkyy vain pieni naarmu.

Kirjan ostin Kulkukatin-pojasta hintaan 20€ Myyjä tuumaili että on sen takia 20€ koska on selkä vino. Omasta mielestäni se ei tosiaankaan ole pahasti vino. Ihan keräily kuntonen eikä mikään lastenhuone kirja.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1720 : 10.07.2010 klo 15:06:21 »
Huutonetissä joku oli myynyt setin kohtuuhyväkuntoisista numeroista 1-57 hintaan 325 euroa.

Eli se tekee... noin 5,60 e kappale.

Jos kirja on Kulku-katin pojassa (Helsinki) maksanut 20 euroa, silloin sen arvo on 20 euroa. Mikäli viitsii nähdä vaivaa, niin saattaa tuosta saada jostain päin Suomea kolmekymppiäkin, sillä aika vähän noita sarjan alkupään 1. painoksia liikkuu hyväkuntoisina.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #1721 : 10.07.2010 klo 15:19:47 »
Muutes kuinka halvalla nykyään noita Mikki Hiiren Juhlakirjoja saakaan käytettynä? Nykyään uudet ovat hinnaltaan 15€-50€.

Itse ostin Infosta vähäaika sitten alennuksesta 19.90€. Nytten näin sitten pari päivää sitten Citymarketissa yksittäisen kappaleen huimin alennushinnoin 12.90€.

Eli kuinkas paljon tämän arvo onkaan laskenut jos se juuri julkaistuna maksoi 45€-60€? :D

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #1722 : 10.07.2010 klo 17:18:59 »
Muutes kuinka halvalla nykyään noita Mikki Hiiren Juhlakirjoja saakaan käytettynä?
Eli kuinkas paljon tämän arvo onkaan laskenut jos se juuri julkaistuna maksoi 45€-60€?

Kirjojen elinaika uutuus- eli täyshintaisina tuotteina lyhenee jatkuvasti. Nyt se on enää puolisen vuotta - vuosi. Kannattaa ostaa Mikki Hiiren juhlia useampi sijoitusmielessä, pistää siistiin pakettiin ja komeron perälle kymmeneksi vuodeksi. Vaikka samanlaisiin voittomarginaaleihin kuin vaikka "Minä..." -jättikirjojen kanssa tuskin pääsee.  
Just mietin että sarjakuvat ovat aika outoja juttuja, melkein kaikki julkaisut säilyttävät arvonsa, vaikka olisivat miten kehnosti painettuja + toimitettuja lättyröitä.* Suomessa tuntuu lukuarvo päihittävän keräilyarvon, ja hyvä niin.

*En tietenkään tarkoita tällä em. juhlakirjoja.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2010 klo 17:21:02 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Noriko

• Uusi jäsen
« Vastaus #1723 : 11.07.2010 klo 01:24:17 »
Hei,

Sattuuko kukaan tietämään minkä arvoinen olisi kovakantinen Pecos Bill sarjakuvakirja vuodelta 1956?

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #1724 : 11.07.2010 klo 10:19:58 »
... riippuu tietysti kunnosta. Jos oikein hyväkuntoinen niin yli satasen. Mutta itselläni on vuoden 1957 vuosikirja , ja siinä about 30 euron kunnossa. Mutta hei: luen sen kerran vuodessa.

Päivän hinta kannattaa tarkistuttaa huuto.netissä. Laita kuva opuksesta mukaan. Jos loistokuntoinen, ihan halvalla ei kannata myydä: pistä hintavaraus.