Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 944108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #2220 : 13.02.2012 klo 13:18:54 »
Mitähän nyt sitten "lukukappaleella" meinataan? Selkeästi luettua eli hieman kulunutta mutta sivut kiinni selässä eikä taitoksia/töhryjä?

Vähän vaihtelee albumista riippuen, mut eiköhän yleisesti ottaen mene tuohon 10 - 15 eur haarukkaan.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #2221 : 14.02.2012 klo 00:37:13 »
Minulta taisi puuttua toinen niistä Semiceistä, Kalifi...

Syynä kai niiden hintaan lienee pienet painokset?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #2222 : 14.02.2012 klo 05:41:38 »
"Haluan kalifiksi kalifin paikalle"?

En tiedä painoksista, mutta virallinen myyntiaika ei liene ollut valtavan pitkä, myyty määrä ei välttämättä kummoinen -> loput makkeliksi ja uusia painoksia ei otettu.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2223 : 14.02.2012 klo 09:34:44 »
Muistaakseni noita Semicin alppareita sai halpalaareista pitkään puoli-ilmatteeks. Tekstasin muistaakseni ensimmäisen. Olisipa älynny pistää tekijänkappaleet talteen, nyt sais rahaa.  :P
Mutta joo, joitakin Sanoman alppareita voi olla vaikea myydä. Tai ainakaan ei toi Turkkilainen palapeli kelvannut mm. edes Alfa-Antikvaan. Tuplakappaleeni lie vieläkin tallessa. Oliskohan nyt sopiva aika?

Timo

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #2224 : 19.02.2012 klo 19:11:36 »
Mulla on melkoinen määrä kuvitettuja klassikkoja muttei mitään käsitystä niiden arvosta. Toi hintakataloogi väittää niitä hintaviksi mutta kerääkö näitä oikeasti kukaan. Maksoin itse niin vähän että ei harmita sinänsä, noita voi antaa kavereille, ei kovin hyviä sarjiksia mutta kivat kannet ja kuriositeettiarvo.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #2225 : 19.02.2012 klo 19:16:17 »
Ja sitten on Jalavan Kramppeja ja Nyrjähdyksiä 1 jonka vien Sarjakuvakeskukselle myytäväksi mutta miten toi hinnoitellaan, ei kiskurihintaa mutta en haluaisi että menee liian halvalla myöskään.
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen

crackmann

• Uusi jäsen
« Vastaus #2227 : 20.02.2012 klo 09:53:20 »
Olen uusi täällä ja etsin haku-toiminnollakin enkä löytänyt kysymystä siitä, minkä arvoinen olisi kohtuu hyväkuntoinen Aku Ankan Taskukirjan ensimmäisen numeron 2. painos? Itsellä on nyt 4. ja 2. painokset ja ainakaan tuo neljäs painos ei monenkaan euron arvoinen ole. Mietin, että onko tuo 1975 painetulla 2. painoksella enemmän arvoa? Etukannessa on rei'ittäjällä tehty reikä, mutta muuten hyväkuntoinen.

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #2228 : 20.02.2012 klo 10:20:06 »
Olen uusi täällä ja etsin haku-toiminnollakin enkä löytänyt kysymystä siitä, minkä arvoinen olisi kohtuu hyväkuntoinen Aku Ankan Taskukirjan ensimmäisen numeron 2. painos? Itsellä on nyt 4. ja 2. painokset ja ainakaan tuo neljäs painos ei monenkaan euron arvoinen ole. Mietin, että onko tuo 1975 painetulla 2. painoksella enemmän arvoa? Etukannessa on rei'ittäjällä tehty reikä, mutta muuten hyväkuntoinen.
Itse möin omani reilu vuosi sitten 30e,ja uskon että se on aikalailla maksimihinta mitä kukaan on valmis toisesta painoksesta maksamaan,realistisesti ajatellen.

Sanoisin että 10-20e on realistinen hintahaarukka.

Ja kyllä toinen painos on neljättä selvästi arvokkaampi.

« Viimeksi muokattu: 20.02.2012 klo 10:23:46 kirjoittanut Chessman »

crackmann

• Uusi jäsen
« Vastaus #2229 : 21.02.2012 klo 06:07:15 »
Kiitos nopeasta vastauksesta! :) Itse maksoin kyseisestä 4,5 euroa ja ajattelin sen olevan sen arvoinen. Kerran näinkin päin.

Mitenkäs muuten nuo mini-taskarit, että kannattaako niitä lukemattomia hamstrata kokoelmaan vielä kun niitä löytyy kohtuuhintaan? Harmillisesti en tullut ajatelleeksi ensimmäisen ilmestyttyä sen tulevaisuuden arvoa ja menin sen jopa lukemaan. Nyt kaduttaa vähän tuo selkämyksen taite :/

muokkaus:

Onkohan tämän lehden arvo oikeasti 90€ http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=109253 :O
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012 klo 06:14:03 kirjoittanut crackmann »

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2230 : 22.02.2012 klo 21:05:25 »
Mikäs on Texin ja sun muiden länkkäri liuskojen arvo?

Entäs 70-luvun lopun Aku Ankan vuosikertojen?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

kkupa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #2231 : 22.02.2012 klo 23:06:22 »
Mikäs on Texin ja sun muiden länkkäri liuskojen arvo?

Entäs 70-luvun lopun Aku Ankan vuosikertojen?

Juuri myin vähän aikaa sitten kaikki ilmestyneet Tex liuskat, joten minulta voi kysellä mitä niistä sai jos kiinnostaa. Olivat vaihtelevan kuntoisia.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2232 : 23.02.2012 klo 20:37:39 »
Näyttivät hyväkuntoisilta kuin näin nipun divarissa (laatikollinen jossa oli Texejä ja sun muita liuskoja).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #2233 : 26.02.2012 klo 18:41:51 »
Tuokohan mun vahvalle-jussille (aku ankka 11c 1954) lisäarvoa se,että se on tullut aikoinaan päätoimittaja Alli Peltoselle?

Joskus olen nähnyt myytävän päätoimittaja Sirkka Ruotsalaiselle tulleita vuosikertoja,ja niistä on pyydetty enemmän mitä normi vsk:sta.

En vain ole sattunut olemaan näkemässä ovatko menneet kaupaksi ns."ylihintaan".

Eli olenkohan ollut vuosia sala(va)rakas?

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #2234 : 26.02.2012 klo 19:42:08 »
Tuokohan mun vahvalle-jussille (aku ankka 11c 1954) lisäarvoa se,että se on tullut aikoinaan päätoimittaja Alli Peltoselle?
En tiedä arvon nostamisesta ollenkaan, mutta onko todisteita tuolle väitteelle? Luulisi potentiaalisia ostajia kiinnostavan moinen tieto.