Kirjoittaja Aihe: Helsingin sarjakuvafestivaalit 23.-24.9. 2006  (Luettu 87934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ruutujätkä

• jauhaja
  • Jäsen
Re: Helsingin sarjakuvafestivaalit 2006
« Vastaus #90 : 03.10.2005 klo 23:54:29 »
Sekosin jo laskuissa, että ketä kaikkia on jo ehdotettu. Joku mainitsi Super Hernandez Brosin, olisi tosiaan kiva sitä veljesparia nähdä. Eikös se Beto tosiaan käynyt Kemissä joskus 90 -luvulla? Paha sanoa, kun ei tuosta vuosikymmenestä ole juuri muistikuvia jäänyt (oliko se internet ja millenium silloin?  :P ).
Mutta Art Spiegelmania ehdottaisin myös, kerta se on jälleen niiden Nykin tönöjen sortumisen jälkeen tarttunut kynään. Olisi suomalaisilla kustantajillakin syytä julkaista hiirulaisen tuoreinta. Se kaveri nyt vaikuttaisi mielenkiintoisemmalta. Toisaalta Sacco olisi kiva saada jälleen Suomeen. Eikös hän ole aina ajankohtainen? Paras keinohan Saccon saamiseksi olisi aloittaa sisällissota, mutta luulisi nyt pari kertaa täällä käynenä tulevan muutenkin. Gilbert Shelton olisi kans ihan jees ja Clowesille lähtee myös äänet.

Heei: Entäpä Glenn Danzig?  ;D

Minulla on kädet, miksi minä en ohjaa tätä laivaa?

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #91 : 03.10.2005 klo 23:58:55 »
Nii, ilmanen vessa olis ollu ok. Jäi monta lehteä ostamatta, ku sai euroja tiputella kirjaston vessaa varten.

Olihan tuolla ilmainen vessa ??? Ainakin minä kävin semmoisessa. Opasteet olisivat tietty voineet olla vähän selkeämmät.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #92 : 04.10.2005 klo 07:42:54 »
Missä siellä vessa oli? En minä löytänyt.

Ehdotus vieraaksi: William Vance!

tertsi

• Vieras
« Vastaus #93 : 04.10.2005 klo 09:20:49 »

Ehdotus vieraaksi: William Vance!
No niin! Vihdoinkin joku jonka mäkin tiedän.

Kannatetaan.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #94 : 04.10.2005 klo 09:56:19 »
Olisi kiva tavata James Kochalka. Mutta, mua ei kannata kunnella, sillä olen näitä ihmisiä jotka eivät uskalla puhua ulkomaanvieraille, vaan hymyilee leveästi kaukaa..

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Vastaus #95 : 04.10.2005 klo 10:33:53 »
Olisi kiva tavata James Kochalka. Mutta, mua ei kannata kunnella, sillä olen näitä ihmisiä jotka eivät uskalla puhua ulkomaanvieraille, vaan hymyilee leveästi kaukaa..

Kochalka olis kanssa hyvä joo. Käy päiväkirjojensa mukaan Euroopassa useinkin, joten voisi olla aika helppo saada.

Rac

• Jäsen
« Vastaus #96 : 04.10.2005 klo 10:52:27 »
Olisiko jo ehdotuksia vieraiksi?

Egmontin mahdollisia kirjoja silmällä pitäen: Neal Adams (Batman: Tekijänä Neal Adams 2), Jim Shooter (Salatut sodat), Mike Zeck (Salatut sodat).

Aiemmista ehdotuksista kannattaisin Alex Rossia, Mike Mignolaa ja Garth Ennisiä (tämän tulo saattaisi tietää lisää Tuomaria taikka Preacheria). Walter Simonsonkaan ei sinänsä olisi huono.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #97 : 04.10.2005 klo 14:00:43 »

Missio-salin perällä. Eikä se ainakaan mikään maksullinen ollut, en edes tiedä missä ne maksulliset vessat siellä olivat.
Vessojenkin sijainti kyllä selvisi varmasti ainakin kaikille jotka tulivat minulta sitä kysymään. Opasteita täytyy ilmeisesti laittaa paljon enemmän ensi vuonna.

Vieraina haluaisin itse ainakin nähdä juuri näitä ehdotettuja, Gaimania ja McKeania, ja Los Bros Hernandezia. Ja ehdottomasti pitää myös olla joku c´est bon:in tapainen ryhmä.
Ja sitten tuli mieleen sellainen kaveri kuin Adam Warren. Joku (lue: Egmont) saisi hyvän syyn jatkaa Dirty Pairien julkaisua Suomeksi. Warren voisi vetää myös piirrostyylinsä johdosta manga-kansaa paikalle.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #98 : 04.10.2005 klo 16:31:57 »
Lainaus käyttäjältä: Rami Rautkorpi link=topic=4311.msg71857#msg71857
miten aikuiset miehet voivat vouhottaa jostain Romerosta, mutta kas kummaa, minun mielipiteeni hänen saavutuksiensa merkittävyydestä ei paina paskan vertaa.

Se merkittävä sana taitaakin tuossa kuule olla se 'mies': Romeron jonossa valtaosa taisi nimittäin olla aikuisia naisia. Minulle koko festarien paras puoli oli juuri seurata tämän jonon tapahtumia: eräs nainen sanoi innoissaan Romerolle: "Minä olen lukenut Modesty Blaisea koko ikäni, siitä on tullut suorastaan osa minua".
Se oli hieno hetki, sekä selvästikin tälle naiselle, että varmasti myöskin Romerolle itselleen. Eikä se reaktio ollut mitenkään ainoa laatuaan: muutkin jonossa olijat olivat innoissaan.
Monet - yllättävän monet - päätyivät jopa ostamaan Romeron originaalipiirroksia, kun "onhan se nyt niin ainutlaatuinen tapaus, että tämmöinen tekijä on tänne saatu". Nämä olivat tavallisia ihmisiä, eivät mitään erityisiä sarjakuvaharrastajia, ja minusta oli todella hienoa, että pystyimme tällaisen tapahtuman heille tarjoamaan. (Harmiteltiin vain puolin ja toisin sitä, että tieto asiasta ei näille "tavallisille ihmisille" ollut kauhean hyvin kulkennut: monet olivat kuulleet tapahtumasta enemmän tai vähemmän vahingossa. Sanottiin, että enemmänkin halukkaita tulijoita olisi varmasti ollut, jos olisi paremmin tiedetty).

Joka tapauksessa, lukijoiden ja tekijöiden kohtaaminen on minusta erityisen hieno osa siitä, mitä sarjakuvafestivaalit ovat, minulle henkilökohtaisesti ehkä jopa se tärkein osa. Silloin kun vieraat ovat näitä mainstream-tyyppejä, "suuren yleisön" tekijöitä, niin me myös samalla puolestamme levitämme tietoutta taidemuodostamme näiden tavallisten ihmisten keskuuteen. Ja se on minusta aika hieno asia - niin hieno, että sitä kannattaa tulevillakin festareilla jatkaa.

En minäkään miehenä näköjään paljoa Modestysta ymmärrä. Kun ostajat selailivat Romeron originaalistrippejä, eräs nainen kertoi valinnastaan: "Ensin meinasin ottaa tuon, missä on tuo lähikuva, mutta en sitten kuitenkaan halunnut sitä, kun siinä Modestylla on tukka auki". Ai, minä en ollut huomannut mitään. Onko sillä sitten isokin merkitys? On tietysti, eihän hahmo normaalisti näytä siltä! Modesty tukka auki on sama kuin Batman ilman huppua ja viittaa!
Kuinka ollakaan, tämä strippi myös viimeisenä jäi Romeron pöydälle. Eräs toinen nainen sanoi minulle valitellen: "Siellä oli jäljellä enää vain semmoinen, missä Modestyn tukka on auki".
« Viimeksi muokattu: 04.10.2005 klo 16:33:40 kirjoittanut Jyrki Vainio »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #99 : 04.10.2005 klo 18:01:34 »
Ne jotka haluavat kalsaripiirtäjiä nähdä enemmän kerralla, menkää ihmeessä itse Barcelonan sarjisfesteille, San Diegoon tai sitten Angoulemeen - esim. Chris Claremont* oli siellä tänäkin vuonna.   

Se on kyllä suorastaan sääli, jos järjestelytoimikunnassa on tällainen asenne yhtä eniten myyvää genreä kohtaan. Tosin taisit tarkoittaa, että useampaa kerralla. Minimissään yksi stara supersankarigenrestä festareille per vuosi oliskin hyvä, kunhan ei yhtään vähempää... ;D

-P.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #100 : 04.10.2005 klo 18:38:06 »
Se on kyllä suorastaan sääli, jos järjestelytoimikunnassa on tällainen asenne yhtä eniten myyvää genreä kohtaan. Tosin taisit tarkoittaa, että useampaa kerralla. Minimissään yksi stara supersankarigenrestä festareille per vuosi oliskin hyvä, kunhan ei yhtään vähempää... ;D

Niin, jos joku haluaa järjestää all-star supersankarisarjakuvafestit niin siitäpä vaan. Sarjakuvaseuran festien on puolestaan tarkoitus olla yleiskattaus sarjakuvan ystäville, ei pelkkää yhteen lajityyppiin keskittyvää hehkutusta.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #101 : 07.11.2005 klo 15:56:43 »

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #102 : 08.11.2005 klo 03:47:40 »
mutta Bitterkomix, James Kochalka, Bries, ovat tervetuola myös

Fort Thunderia ja näitä kannatan myös. Jos ens vuonna tulis joku artsumpi näyttely, Bittercomix ois tosi hyvä ehdokas.

Ryhmiä on kanssa Israelin Actus Tragicus.

NettiNartun tuottajana ois kiva nähä jotain naisimmeisiä kanssa, kuvataidekouluissa on paljon tyttöjä jotka piirtää sarjakuvaa ja kyllä se voi olla tärkeää tavata jotain omia esikuvia siinä iässä... niinkuin Feuchtenberger, Gregory tai Myhre... Joku mangapiirtäjätär ois varmaan tosi hitti, mutta mangatekijöitä lienee vaikea saada tänne jumalanselän taakse eurooppaan, ainakin Angoulemen järjestäjiltä muistan tälläistä kuulleeni.

Ja kunnon työpaja ois kiva joo, pitkästä aikaa... Reiman ehdotus käsistyöpajasta ois tosi hyvä, mutta tuliskohan sitten kieli ongelmaksi? Hm... Fumettossa on ollut yhdesä Luzernin taidekoulun kanssa työpajat mm. Warelta, Clowesilta, Espanjan Maxilta, Gary Panterilta...   :o

Panterin näyttely! Tai jos edes M.S. Sebastianin...
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Solja

• Sarjakuvataiteilija
  • Jäsen
  • Helvetin hyvin menee.
« Vastaus #103 : 08.11.2005 klo 10:43:01 »
Julie Doucet olisi hienoa saada festareille. Miltä kuulostaisi?
Juliellahan on suomalaisia ystäviäkin..

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #104 : 08.11.2005 klo 12:39:43 »
Doucetkin on käynyt. Voisi varmasti tulla uudelleenkin, mutta yritetään nyt ensin niitä jotka eivät ole missään vaiheessa Suomessa vierailleet.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama