Kirjoittaja Aihe: Planetes  (Luettu 30173 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
Vs: Planetes
« Vastaus #45 : 02.01.2012 klo 22:50:58 »
Elän toivossa että jaksan vielä joskus lukea Nausicaän loppuun asti. Viime kerralla jaksoin nelososaan asti.

haplo

• Jäsen
« Vastaus #46 : 05.01.2012 klo 10:08:51 »
Planetesin arvostelu on julkaistu: http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=1712

Onhan tämä hyvä sarja. Miinusta tulee julkaisun mustasta, jonka toivoisi olevan parempaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #47 : 05.01.2012 klo 10:19:42 »
Elän toivossa että jaksan vielä joskus lukea Nausicaän loppuun asti. Viime kerralla jaksoin nelososaan asti.
Okei, no sitten Planetes on paras. Mut kyllä manga on paljon parempi kuin anime. Tästä en tingi.

Miinusta tulee julkaisun mustasta, jonka toivoisi olevan parempaa.
Mä luulen, että siihen syynä on toi paperin laatu.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

haplo

• Jäsen
« Vastaus #48 : 05.01.2012 klo 16:58:14 »
Mä luulen, että siihen syynä on toi paperin laatu.

Joo, näin on ainakin ketjusta juuri huomaamani kommentin perusteella. Enpä huomannut sitten arvostelua kirjoittaessani.

Hinta määrittää paperin laadun. Nyt mentiin halvemmalla hinnalla, joten siitä voi päätellä käytettävän paperin. :)

Planetesiin voi kyllä olla tyytyväinen mustasta huolimatta. Harvoin saa tuolla hinnalla noin 250 sivua näin hyvää luettavaa. Ja kuten jo ketjussa todettua, viimeisessä osassa samalla hinnalla vielä enemmänkin.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #49 : 23.01.2012 klo 13:03:48 »
Onkohan nelosesta mitään tietoa? Ei osunu silmään vaikka pitkin viime kuukautta etsiskelin.

Viikonloppuna tarttui mukaan. Olikin aikamoinen tiiliskivi! Ei millään raaskisi käydä lukemaan, sillä se on sitten siinä. Taitaa mangan ostaminen minun kohdaltani taas loppua joksikin aikaa.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #50 : 23.01.2012 klo 13:13:18 »
Samoilla aatoksilla tmielosen kanssa. Omani ostin eilen ja alkua hiukan lueskelin kaupassa odotellessani. Mut jos sama meno jatkuu, niin seuraava kiinnostava manga tulee parin vuoden päästä. Tämmöstä scifiä on kyllä kiva lukea.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

haplo

• Jäsen
« Vastaus #51 : 23.01.2012 klo 14:19:37 »
Sangatsulta kyllä vinkattiin tuoreessa blogikirjoituksessa että tiedossa olisi sarja, joka voisi upota myös muihin kuin mangan harrastajiin. Saas nähdä mikä sieltä tulee, mutta Planetesin kaltaista on kyllä vaikea päihittää. Tai onnistuuhan se, mutta niiden sarjojen Suomeen tuonti onkin sitten toinen asia onnistumisen suhteen.

Antti Valkama

• Jäsen
« Vastaus #52 : 23.01.2012 klo 15:56:55 »
Muistakaa sitten, että kirjoitin sarjalla olevan "hyvät mahdollisuudet haalia lukijoita myös normaaleista." Täällä ei taida paljoa "normaaleja" liikkua.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #53 : 23.01.2012 klo 18:53:22 »
Makoto Yukimura1 on sittemmin siirtynyt viikinkien pariin Vinland Sagassa? Onko se harkinnan arvoinen kaikille PlanetESin ystäville?

1Jukimura? Käytämmekö oikeasti Hepburnin jär­jes­tel­mää englanninkielen ääntämysasulla?
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
« Vastaus #54 : 23.01.2012 klo 20:47:07 »
Ehdottomasti ainakin harkinnan arvoinen. Vinland Saga on kyllä eri tyyliä, enemmän taistelua ja vähemmän Planetesin tapaista pohdiskelua. Käynnistyy vähän hitaasti kyllä, mutta loppujen lopuksi ihan hyvä sarja. Pituudesta johtuen siinä on tosin tyhjäkäyntiä ja filleriä mukana ihan kiitettävä määrä, mutta hyvälaatuista sellaista.

Kannattaa ainakin kokeilla, ei menetä mitään.

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #55 : 23.01.2012 klo 22:41:46 »
Makoto Yukimura... Jukimura? Käytämmekö oikeasti Hepburnin jär­jes­tel­mää englanninkielen ääntämysasulla?

Käytämme nimissä kansainvälistä muotoa paitsi silloin kun suomalainen variantti on vakiintunut. Jokohama humahuta.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #56 : 24.01.2012 klo 08:59:47 »
Ensimmäinen osa luettu. Avaruuden ja sisäavaruuden kartoitustahan tämä on. Vähän ärsytti se röökin vetäminen kuuasemalla; ajatus sinänsäkin on ihan mahdoton.

Henkilöhahmot on rakennettu vaivalla. Huumorin ja haikeuden sävyt vaihtelevat. Minäkin olen sellainen juntti, että olen tykännyt mangoista tähän asti vain Nausicaästa ja Gunmmista. Conan ja Inuyasha olivat ihan hyviä kyllä nekin, mutta ei vanha jaksa lukea yli 50 osaisia sarjoja.

Mutta tämä Planetes. Tämähän on ihan oikeaa sarjakuvaa. Moderni ja vanhanaikainen yht'aikaa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #57 : 24.01.2012 klo 12:38:50 »
Ensimmäinen osa luettu. Avaruuden ja sisäavaruuden kartoitustahan tämä on. Vähän ärsytti se röökin vetäminen kuuasemalla; ajatus sinänsäkin on ihan mahdoton.

ei ole.
Tiedät tasan hyvin ettei nykyisellä tekniikalla aluksilla ole mahdollista polttaa tulipaloriskin takia, tuhka kun alhaisemmassa painovoimassa leijailee minne sattuu, mutta staattinen asema on asia erikseen.(itse asiassa todennäköisesti jo nykytekniikallakin olisi mutta hyötypaino ja kustannukset kasvaisivat entistään tähtitieteellisemmiksi)
Sinne on mahdollista rakentaa suljettu järjestelmä ja sammutuslaitteiden automatisoitu hi-fog järjestelmä on käytössä mm. valtameriristeilijöissä.
Kyse on rahasta ja lobbaustahoista joka myös käytiin läpi kustannus-ja terveyskysymyksinä siinä samassa osiossa.

Ehkä et vain pitänyt siitä mitä vaihe 3 muuten sanoi?

Ja ei, en polta itse, minulle on ihan sama jos joku polttaa kunhan ei puhalla savujaan naamalleni.

Planetes on yksi omista suosikkimangoistani vaikka sen uskomattomin piirre on tupakoinnin sijaan se että menisimme takaisin tähtiin, edes tuonne naapuriin.

Gantti

• Jäsen
« Vastaus #58 : 24.01.2012 klo 22:50:59 »
Makoto Yukimura1 on sittemmin siirtynyt viikinkien pariin Vinland Sagassa? Onko se harkinnan arvoinen kaikille PlanetESin ystäville?

Ei kyllä Vinland Saga iskenyt yhtään. Toivottavasti ei tule, onhan noita muitakin vaihtoehtoja. :)

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #59 : 25.01.2012 klo 23:19:08 »
Kun sarjaa oli kovasti kehutti  joskus vuosia sitten koetin ykkösosaa mutta en vaan innostunut. Mikä on sinänsä kummallista koska aikoinaan tuli osteltua ja diggailtua esmes 2001 Nights heti tuoreeltaan.

Pitäs varmaan koettaa uudelleen.