Hei Kizu,
Minkälaisen piirtopöydän olet hankkinut? Aluksihan tuossa piirtopöydällä työskenetelimsessä on vaikeaa tosiaan se että joutuu katsomaan eri paikkaan kuin missä käsi työskentelee. Aluksi aika outoa mutta siihen tottuu.
Oletko mitenkä paljon ehtinyt piirtämään digitaalisesti ja mitä ohjelmaa käytät piirtämiseen?
Hankin Trustin Slimline Widescreen Tabletin viimevuoden syksyllä. Tosiaan oli alkuun hankalaa yhtään hahmottaa mitä käsi tekee tarkalleen, mutta tässä satunnaisesti piirreltyä alkaa homma hahmottua jo.

piirros mielessä jos laskeskellaan paljon olen sitä käyttänyt sanoisin että 50-60 kuvan tekemiseen, joista osa on ollut malleja mekoille, joita olen ommellut.
Tämän piirtopöydän mukana tuli sellainen ohjelma kuin Artweaver 0.5 , mutta olen kokeillut Paint.net ohjelmaa, Gimpiä ja SAI ohjelmaa. Se aikaisempi kuva on Artweaverilla tehty. Tuo SAI on melkein mieluisin tähän asti, en vaan ole vielä raaskinut ostaa oikeaa versiota kokeiluversion päätyttyä.
Jotenkin on niin helppo piirrellä mitä mieleen tulee, kun tietää että takka ei ole täynnä tuhottavaa paperia epäonnistumisten jäljiltä.

Ja tässä toinen harjoitus, väreissä peräti. Yritin hieman varjostusta saada ja anatomiaa parantaa, tosin pitäisi varmaan alkaa yrittämään taas välillä käsiäkin piirrellä, ettei ihan kädettömäksi mene touhu