Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 613339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Inka

• Jäsen
Vs: Luonnokset
« Vastaus #2400 : 16.08.2011 klo 09:50:41 »
Lisäys vielä edelliseen, huomaan tietokoneen himmentäneen kontrasteja hieman, joten kuvitelkaa varjot vähän tummenpina (<- miten tuo kirjoitetaan?), kuin esimerkissä

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #2401 : 16.08.2011 klo 11:28:54 »
Kymysys on nyt se, riittääkö mielestänne tällainen 2 sävyn varjostus, vai pitäisikö hahmon olla kokonaan tummempi kuin valkoinen?

Tuohon voisi koittaa varovasti lisätä vielä täysin mustiakin varjoja.

Toisaalta olisko 2 varjostussävyä jopa liikaa.
Koitas piirtää tuo läpi uudestaan. Ja sitten ensin värität hiukset ja hatun tasaharmailla. Sen jälkeen lisäät kaikki varjot yhdellä sävyllä.

Jotkut sävypiirtäjät laveeravat koko sivun ensin vesivärillä ja lisäävät lopuksi vaaleat kohdat esimerkiksi guassilla tai pastellilla.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #2402 : 16.08.2011 klo 12:35:48 »
Totean tässä ja nyt, että karikatyyrin tekeminen on saamarin hankalaa. Tämänkin kanssa taistellessa on mennyt noin 4 tuntia, ja kaikesta päätellen tarvitaan vielä lisää aikaa.
Kyllä mä tuosta Ringo Starrin nenän ja George Harrisonin kulmakarvat tunnistan ihan helposti, mutta muuten kaverit ovat kuvassa keskenään aika samannäköiset.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #2403 : 16.08.2011 klo 12:39:46 »
Hahmottelen vähän albumiin kansisommitelmia.

Nämä on leikekuvista koottuja.
 Lopulliseen tulee vielä paljon nyhräämistä.
 Ja tekstit luultavimmin käsityönä.

----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

judea

• Vieras
« Vastaus #2404 : 16.08.2011 klo 19:29:20 »
Kyllä mä tuosta Ringo Starrin nenän ja George Harrisonin kulmakarvat tunnistan ihan helposti, mutta muuten kaverit ovat kuvassa keskenään aika samannäköiset.

Kyllä minä nyt jo tiedän ketä tuossa on, mutta en aluksi tunnistanut heistä keskenään muuta kuin Ringon, itse en The Beatlesien musiikista liiemmin välitä. :)

Mara

• Jäsen
« Vastaus #2405 : 16.08.2011 klo 22:14:46 »
Karikatyyrin perusajatushan on, että kohteen pitäisi olla erittäin tunnistettava. Eli että katsoja tietäisi heti, kenestä on kyse. Ainahan hyvätkään piirtäjät eivät siinä onnistu, mutta heidänkin perustasonsa ylittää omani reippaasti. Minulla on vielä paljon matkaa sellaiseen tasoon, vaikka edistystä koko ajan tapahtuukin (olisittepa nähneet ne pari vuotta sitten tehdyt kyhäelmät... 8]).

Serovero

• Jäsen
« Vastaus #2406 : 13.09.2011 klo 12:36:14 »
Hei,

Laitoin tänne aikaisemmin sketsin Kerriganista ja ajattelin jos sitten laittaisin myös valmiin työn tänne.

Työstä sen verran että, tehty täysin digitaalisesti ja aikaa meni paljon. Puutteita on edelleen mutta, aika siirtyä jo seuraavaan työhön.

-Petri

Juho

• Tadaa
  • Jäsen
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
« Vastaus #2407 : 13.09.2011 klo 16:31:55 »
Tällaisen kannen väänsin. Saatan vielä värittää.

Serovero

• Jäsen
« Vastaus #2408 : 13.09.2011 klo 16:56:26 »
Juho

Hieno on toimii värittämättä mutta, hieno olisi nähdä väritettynäkin :)

-petri

Mara

• Jäsen
« Vastaus #2409 : 20.09.2011 klo 11:39:12 »
Nykyään on jäänyt tussilla leikkiminen vähemmälle, ja olen keskittynyt enemmän piirtämiseen. Suurempaa edistystä ei ole tapahtunut...

Sika

• Jäsen
« Vastaus #2410 : 18.10.2011 klo 14:28:55 »
Tuli ostettua ipad, eikä edes piirustelu tarkoitukseen, mutta yllättävän hyvin tuo laite siihen pystyy. Hommasin tuohon kynän jolla on ihan mukava piirrellä.

Juuso Laasonen

• Space Mongol
  • Jäsen
  • Khan of khans, master of the skies!
« Vastaus #2411 : 27.10.2011 klo 21:16:06 »
Kaikilla näyttää olevan aika ammattimaista jälkeä täällä... hyvä homma!

Itse olen lähinnä vääntänyt sarjakuvaan liittyviä juttuja, koska tulin kunnianhimopäissäni valinneeksi sarjakuvanteon opinnäytetyöni aiheeksi. Ja sarjakuva jota sitten siihen oppariin liittyen teen on Requiem, eli oma scifisarjikseni.

Asiaan liittyen pari luonnosta sarjiksen tapahtumapaikoista. Olen huomannut tällaisten luonnosten auttavan jatkuvuuden kanssa kun voi tarkistaa samasta kuvasta onko kaikki ympäristön yksityiskohdat oikeilla paikoillaan eri ruuduissa. Vika taas on Requiemin kakkososan sivu 20, eli jotain edistystäkin sillä saralla.

Prof. 0.

• Nollapiste
  • Jäsen
« Vastaus #2412 : 02.11.2011 klo 01:54:55 »
Noniin, olen pahoillani, etten juuri nyt ole tarpeeksi ahkera kommentoidakseni muiden töitä, mutta halusin postata pitkästä Kvaakkiin ja tämän kuvan ansiosta sain sille syyn.

Uuden luonnosvihkon (A4) siisänheittämispiirroksena alkanut luonnos. Kuvan luonnostelin kahden oppitunnin aikana kahtena eri päivänä, aloitin tekemisen saatuani idean oikeanpuolimmaisesta kädestä, ja lisäsin myöhemmin vasemman käden sommittelun tasapainottamiseksi, koska oikea käsi näytti yksinäiseltä. Suunnittelen nyt tussausta ja saatan mahdollisesti lisätä käsien väliin jotain leijumaan, mutta olen jo tässä vaiheessa varsin tyytyväinen tulokseen.

Hauska miettiä vanhoja kvaakkiin lisäämiäni töitä katsellessa, että kuinka paljon sitä voikaan huomaamatta vuosien aikana kehittyä.

Kuvan ideaan ja tyyliin on vaikuttanut varmaankin melko vahvasti se, että sain Half-Life 2:sen toimimaan koneellani pienien grafiikkabugeihin liittyvien ongelmien jälkeen ja pelasin sen lävitse ensimmäistä kertaa pitkään aikaan (Ko. pelissä on ehkä yksi parhaista miljöistä/kuvasuunnitteluista peleissä koskaan), sekä toisena Neurosiksen klassikkolevy Through Silver in Blood, joka on parin päivän ajan pauhannut mp3-soittimessani arjen lomassa ja luonut mieleeni eläväisiä kuvia.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011 klo 01:59:36 kirjoittanut Prof. O. »

OM

• Jäsen
« Vastaus #2413 : 02.11.2011 klo 09:22:31 »

Hieno luonnos Prof O:lta. Kädet ovat tehty hyvin mielenkiintoisesti ja vaikutelma ainakin minulle tulee jonnekkin sci-fi svääreihin vaikka se varmasti ei olekkaan itsetarkoitus tässä.
Tussaus varmasti tuo käsien hienoja yksityiskohtia hyvin esille kun käyttää eripaksuista viivaa. Tämä lyijykynä harjoitelma toimii kyllä näinkin ilman tussausta. Mukava nähdä jos tästä tulee tussaus versiokin. Nimittäin tussaus ei ole aina niin kovin helppoa.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011 klo 09:25:21 kirjoittanut Orjan May »

OM

• Jäsen
« Vastaus #2414 : 02.11.2011 klo 10:11:16 »

Mara,

Minusta sinun luonoksesi ovat erittäin hyviä. Pidän tuosta kavalkaadista kuvia ennenkaikkea tosta Samurai henkisestä ja noista  nais hahmoistasi, joiden piirteet ovat kauniit. Yleensäkkin saada naisen kasvoista kauniit on hyvin haasteellinen monille samoin kuin hevosen piirtäminen. Mutta naisen kasvot ne vasta haastatta tuovat. Olet onnistunut erinomaisesti.  Vai ettei kehitystä ole tapahtunut..... ???
Sovitaan, etten huomannut tuota kirjoittamaasi lausetta omasta itsestäsi.