Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 613179 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
Vs: Luonnokset
« Vastaus #2265 : 02.10.2010 klo 19:45:33 »
Olin aikeissa laittaa tänne lyijykynäpiirroksen projektista, jota parhaillaan teen, kun huomasin, että en koskaan tainnut näyttää valmiita versioita niistä lyikkäri-ruuduista, joita viimeksi olen tänne laittanut - lähes vuosi sitten.

Mutta korjataan se nyt sitten tässä:

Ja sitten näihin, mitä olen tekemässä nyt. (Koska ovat tilaustöitä, olen taas pyyhkinyt näistä puhekuplat). Tämä ensimmäinen saattaa itse asiassa jopa parantua siitä - kyseessä on itse asiassa aika hölmö vitsi, pelkkä simppeli sanaleikki. Mutta jotenkin kuva-aiheeltaan ja hengeltään tässä kuvassa ollaan jotenkin sellaisen touhun äärellä, joka itselleni on kaikkein mieleisintä...

Toisekseen, olen näissä kuvissa nyt kokeillut siirtyä aiempaa isompaan kokoon: teen näitä aakolmosille aanelosten sijaan. Se on tarjonnut tilaisuuden (ja oikeastaan pakonkin) ruveta tekemään taustoja suuremmassa mittakaavassa kuin aikaisemmin. Siitä näytteeksi tämä. Tähän tulee vielä värit (ja niiden osana tuohon nyt tyhjänä olevaan kallioleikkaukseen tulee lisää tavaraa). Don Rosa, täältä tullaan...? Voi voi, niin kuin piirtämiseni ei vielä tähän asti olisi ollut tarpeeksi maanista ja aikaa vievää...

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #2266 : 03.10.2010 klo 23:44:54 »
Mä ajattelin taas, et jos rennosti luonnostelen luonnoskirjaan silloin tällöin ruutu kerrallaan kahden sivun dialogin, jossa on lähinnä puhuvia päitä, niin sehän olis helppoo.
Ei se sit ollenkaan ollutkaan niin helppoo, kun en oikeen tiedä ruumiinkielestä tai ilmeistä oikeesti ihan niin paljoa. Pari kertaa oon löytäny sellasen kahvilan, jossa on peili, ja siinä on aina ollu vähän enemmän järkeä

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #2267 : 06.10.2010 klo 23:54:21 »
Jos täällä olis tykkää nappi Jyrki, ni painaisin.

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #2268 : 24.10.2010 klo 14:33:23 »
Jyrkillä mainioita kuvia,. Ansiollista elekieltä ja mukavan yksityiskohtaista jälkeä.

Valtterin kuvassa myös tuo ruumiinkieli toimii, pään asento tukee puhuttua tekstiä.

Ohessa myös omia juttuja, Pentelin ja lyijykynän pyöritystä.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #2269 : 01.11.2010 klo 20:11:39 »
Sarjassamme nopeita, mutta upeita, luonnoksia... :D Innostuin taas pitkän tauon jälkeen piirustelemaan ja ihan tyytyväinen olen.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2010 klo 18:52:02 kirjoittanut SnowMan »
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

T. Hurme

• Uusi jäsen
« Vastaus #2270 : 03.11.2010 klo 15:17:21 »
Terve, ajattelin itsekkin rohkaistua ja pistää kuvaa tänne. Tässä on luonnos jonkinlaisesta futuristisesta sotilaasta, jolle olen ajatellut miekkaa tuohon käteen tai jotain vastaavaa. Kuva on juuri nyt tuossa vaiheessa ja ajattelin sen viimeistellä, tussata ja värittää tässä piakkoin.

-Tatu

Paavo.N

• Uusi jäsen
« Vastaus #2271 : 10.11.2010 klo 13:28:12 »
Herr commandant give us ze orders....

Tällänen työn alla toistaiseksi. Hiilellä sen verta nopeampi tehdä luonnoksia kuin lyikkärillä niin tulee käytettyä. :D Täytyy vielä harkita kuinka tuon lopullisen toteutuksen sitte tekee.

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #2272 : 18.11.2010 klo 23:52:23 »
Sarjiskeskuksen käsikirjotuskurssilla tuli tehtäväks tehdä kolme hahmoa oman iten pohjalta. Koitin piirtää itteni tyttönä.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #2273 : 19.11.2010 klo 00:02:37 »
Jyrki Vainiolla upeita kuvia.
Sulla näyttää luonnostaan tulevan hiukan kulmikasta jälkeä (mikä on ihan hyvä asia), joten tuo sun vakiotyyli piirtää nenäukon pää pomppaa pyöreytensä takia silmille. Talikkokuva ja sen alla oleva kuva toimivat hyvin. Ne on piirretty kauttaaltaan yhtenäisellä tyylillä. Viisi tähteä, kevyesti.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2274 : 19.11.2010 klo 00:18:39 »
Koitin piirtää itteni tyttönä.

ei ollenkaan huono. Aavistuksen maskuliinisen oloinen daami mutta varmaankin flirttaisin silti tuon näköistä neitiä.
mitkä ne kaksi muuta oli?

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #2275 : 19.11.2010 klo 09:41:31 »
Aapon eka luonnos hyvännäköinen, jälki on pelkistetympää ja selkeämpää.
Valtterin kuva sai miettimään miltä itse näyttäisi miehenä :-)

Piirtelin yhden lauantaiaamun sikoja. Tavoittelin karikatyyrimäisiä, mutta silti sioiksi tunnistettavia hahmoja. Tässä hiusterällä rajatun Herkko-possun näytön paikka:
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #2276 : 19.11.2010 klo 10:09:56 »
ei ollenkaan huono. Aavistuksen maskuliinisen oloinen daami mutta varmaankin flirttaisin silti tuon näköistä neitiä.
mitkä ne kaksi muuta oli?

Vitsiku mä niin yritin tehdä siitä tyttömäistä! Mikä tossa sitten on maskuliinista, et osaa ens kerralla varoa? :D

Toiset hahmot ois tunnevammanen kusipää ja sit minä itte itärintaman nautinnoissa.
Opettaja käski etsiä "pimeää puolta" tai toista itseä joka tulis esiin ääritilanteissa, mutta mä kyl löysin itsestäni kaikenlaisia hahmoja ihan vaan miettimällä. Toi eri sukupuoli oli aika helppo, miesten ja naisten käyttäytymisissä ja varsinkin niiden oletuksissa on kuitenkin sikana eroa. Jos mä oisin tyttö, mä provoisin ihan kokoajan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2277 : 19.11.2010 klo 14:39:22 »
Vitsiku mä niin yritin tehdä siitä tyttömäistä! Mikä tossa sitten on maskuliinista, et osaa ens kerralla varoa? :D

eniten kai leukalinja ja tietty kulmikkuus.
Totta kyllä tätähän esiintyy naisissa ihan oikeastikin mutta piirtäesssä korostetaan juurikin pehmeitä pöyreitä muotoja.
Isoin ero on että kun näin tekee nainen jälki on herkkää ja osaavaa, kun mies kyseessähän on oletusarvoisesti sovinisti.
Jos kohta karkeana yleistyksenä naiset piirtävät paremmin naisia ja miehet miehiä ja säännön vahvistavat poikkeukset ovat juuri niitä: poikkeuksia.

Ile Ruokola

• kuvittelija
  • Jäsen
« Vastaus #2278 : 05.12.2010 klo 18:50:31 »
Konevärityksen kokeilua/opiskelua vanhaan sarjakuvaruudun osaan.

maisonterren viimonen hieno kuva tuo mulle mieleen tyyppejä 50- ja 60-luvun valokuvista.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2010 klo 13:25:29 kirjoittanut Ile Ruokola »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #2279 : 06.12.2010 klo 22:35:24 »

Tein kansikuvan joulun Partio-lehteen. Piirsin siihen väritystä varten käsin varjostus-layerin. Siitä tuli sen verran kiinnostavan näköinen, että tein sen loppuun asti paperille, täyttäen kaikki mustat alueet, vaikka sen olisi hyvin voinut tehdä vasta Photoshopissa:

Pottunokka goes Sin City? Kyllä Frank Millerillä on helppoa - se olisi voinut vain lätkäistä tämän lehteen. Minä värittelin tämän jälkeen vielä tuntikausia... ja varsinaisen viivapiirroksen tussaamiseen meni monta päivää.
(Itse asiassa tämä on niin dramaattisen näköinen, että valmis värikuva näyttää siihen nähden hyvin hillityltä. Laitan näytteille tänne sitten, kun lehti on ilmestynyt).