Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 615066 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hanna

• Jäsen
Re:Luonnokset
« Vastaus #240 : 02.06.2004 klo 00:26:44 »
Ehkä kuitenkin häiritsivin on tuo uimapuvun vasemman puolen kapeus suhteessa oikeanpuoleiseen kun vasen puoli on vielä edessä. Oikea polvi tuntuu olevan liian ylhäällä ja jalat liian paksut. Oikea olkapää nousee liian ylös.

Yhdyn näihin Teron kommentteihin koskien Tuuk42:n työtä. Itse en mielelläni pitäisi tuollaista uimapukua jonka toinen puolisko on noin kapea 8)  Silmään ottaa pahasti myös kylkiluut /-makkarat (?), ne olisi voinut tehdä huomattavasti hennommin jotta vältettäisiin tällainen jonkinasteinen ”anorektikkoefekti”. Arlenessa on kyllä vetovoimaa, sikäli mikäli minä nyt olen oikea henkilö tätä arvostelemaan.. Hiukset on kivat ja hyvän väriset. Valmis versio on selkeästi näistä kolmesta paras.
-----------------------------------------------

Nyt tarvitsisin itse hieman apua. Siispä Apua! Hjälp! Help! Hilfe!
Olen suunnittelemassa piirrosta erääseen kilpailuun ja kaipaisin teidän mielipiteitänne ja kehitysehdotuksianne!
Kilpailun järjestää Helsingin kaupungin vuokra-asuntojen asukkaille tuleva Hima-lehti ja kisan nimi on ”Kiva piha 2004”. Osallistun kategoriaan jonka nimi on Pihajutut ja luonnehdinta seuraava: ”…arkisten pihatapahtumien ja –sattumusten kerrontaa tai kuvausta (valokuvat, piirrokset yms.) pihapiirin käyttäjistä…” Olen luonnostellut tällaisen kuvatuksen. Toivottavasti saatte tuosta söhrystä jotakin selvää… Kyse on siis luonnoksesta, joten unohtakaa perspektiivit sun muut. Kaipaisin lähinnä ideoita tuon takaosan elävöittämiseksi, siis sen jossa nyt on tylsät kerrostalot ja lämpövoimalan tms. torni. Mitä sinne voisi kehitellä, jotta tausta olisi hieman mielenkiintoisempi muttei kuitenkaan liian sekava? Entä etualalla oleva kerrostalo, jonka katolla talkkari seisoo? Itse pihan ja ”pääosassa” olevan kerrostalon aion pitää kutakuinkin tuollaisena, mutta etualan talo voisi olla hieman erilainen tai sitten sen tilalle voisi olla jotakin ihan muuta.

Mielipiteitänne kaivataan! Deadline on vasta syyskuun alussa, kesäkuun ajan aion kypsytellä ideaa ja alkaa toteuttamaan sitä heinäkuussa. Kooksi tulee luultavimmin A3. Kyseessä on siis ihan tavallisen suomalaisen lähiön ihan tavallinen piha, joten älkää ehdotelko mitään palmuja tai rantahuviloita ;)
Klik klik --> Sarjisblogini

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #241 : 02.06.2004 klo 01:27:17 »
Kiitosta kritiikistä.
Koska lyijykynä työstä tuli jopa omasta mielestäni onnistunut niin en viitsinyt enää siihen tehdä mitään muutoksia, kun olin päässyt tuohon pisteeseen missä se nyt on. Minulla kun on paha tapa vetää värrityksen ja vastaavan kanssa överiksi enkä halunnut pilata piirrosta kokonaan. (Sitäkin on sattunut muutaman kerran.)
Ja mitä noihin kylkiluihin tulee niin halusin tarkoituksella saada hieman anorektisen (ts. nälkiintyneen) vaikutelman aikaiseksi. Käsien paksuus johtuu siitä että tuollainen naispuolinen Tarzan ei voi olla mikään kukkakeppi vaan voimaakin täytyy löytyä. Jalat ovat hiukan pielessä, kun yritin saada hahmon näyttämään pitkältä. Niin ja se puku on silkka vahinko. (ja Baywatch tyylinen myyntikikka)  8)

Piirtopöydän kanssa ei olisi tälläistä sähläystä. :D

huah, tulipas taas seliteltyä.

Hanna:

Aika hankala keksiä mitään lisättävää tuohon. Sitten kun näkee kuvan oikeassa perspetiivissä niin osaa sanoa mitä puuttuu ja mikä on liikaa tai väärässä paikassa.

Ehkä hieman alentaisin perspektiiviä niin että piha on keskemmällä. Nyt katse lähtee harhailemaan jonnekkin taustalle.

Tero: Kannattaa tosiaan muuttaa kuvakulmaa hiukan kärjistetymmäksi. Tuossa luonnoksessa ei vielä kunnolla erotu että tuo yksi ukkeli on paljon muita korkeammalla.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #242 : 02.06.2004 klo 08:32:23 »
Hanna. Laskisin minäkin perspektiiviä, ihan maahan asti
ja lähelle ihmisiä. Ihmiset on kivoja.

Taustaan olisi legendaarista laittaa kuumailmapallo.
Taikka vaan hieno pilvimuodostelma.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #243 : 02.06.2004 klo 09:40:34 »
Taustaan olisi legendaarista laittaa kuumailmapallo.

Tuota minäkin ajattelin. Ainakin täällä Turussa näkee niitä usein menevän.

MMikael

• Jäsen
« Vastaus #244 : 04.06.2004 klo 23:54:00 »
Hanna: Taustasta  jotsa pari ehdotustaa näkyy olevan ... itse laittaisin taustan taloja hieman perspekstiiviin niin että eivät olisi ihan suorassa..... ja pari puuta pois. No niin itse olen keraan helsingissä käynyt ja muuta ei mieleen jäänyt kun loputun kouvu pusikko joten aika sattuva.  :)
Kielsit mutta on pakko sanoa että hieno vääristymä ensimmäisestä talosta soiseen heti kun välissä oli kukkula.  ::)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #245 : 02.07.2004 klo 23:45:20 »
Herätelläänpäs luonnosketjua taas vähän henkiin. Tällaista kuvaa värkkäilen Jees-lasten lehteen, johon olen ruvennut tekemään kaksisivuista sarjakuvaa ja kuvituksia. Alla oleva kuva tulee sellaiseen tarinaan, jossa kerrotaan kahden pojan kalareissusta.

Kommentteja, ehdotuksia ja rahalahjoituksia vastaanotetaan!

8)

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #246 : 08.07.2004 klo 14:18:05 »
Herätelläänpäs luonnosketjua taas vähän henkiin. Tällaista kuvaa värkkäilen Jees-lasten lehteen, johon olen ruvennut tekemään kaksisivuista sarjakuvaa ja kuvituksia. Alla oleva kuva tulee sellaiseen tarinaan, jossa kerrotaan kahden pojan kalareissusta.

Kommentteja, ehdotuksia ja rahalahjoituksia vastaanotetaan!

8)

Missäs on poikien pelastusliivit ?
 aijaiai :o

aijaiaiaiai :o

Onkos tämä Jees nyt lainkaan kasvatuksellisesti pedantti lasten lehti .
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #247 : 11.07.2004 klo 22:39:22 »
Tässä on ollut taas päällä pieni supersankari-innostus ja olen suunnitellut sankareilleni uusia asuja. Tai toistaiseksi vain yhdelle. Tässä tulos.

Jälkimmäinen on minustakin vähän parempi...
Naikkonen on siis Ice ja osaa tehdä ja hallita jäätä (vesi tulee ilman kosteudesta).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #248 : 11.07.2004 klo 23:24:32 »
Joo tosiaan... ensimmäisen Icen painopiste on jossain huitsin per...ssä... Siinä on itse asiassa vielä aika lailla korjattavaa, ennen kuin näyttää luontevalta...

Eikös Ice ole sitten suurissa vaikeuksissa aavikolla? Aika hintsuks taitaa jäädä ainakin jämerien jääpaukkujen kasvatteleminen... No... täytyyhän jokaisella supersankarilla nyt aina jokin heikkous olla. Venezuelassa Icelle ei pärjäis varmaan kukaan...  ;D

Hanna

• Jäsen
« Vastaus #249 : 12.07.2004 klo 12:36:34 »
Hazart: hyvä huomio Jukalta nuo pelastusliivit, etenkin kun on kyse lasten lehdestä. Muuten oikein veikeä ja leikkisä kuva! Oot saanut piirrettyä hienosti tuon veneen muodon, itseltäni se menee aina mönkään --> liikaa hankalasti piirrettäviä kaarevia viivoja... Väritys on vielä vähän vaisua, mutta luonnoshan tämä vasta onkin. Onkos muuten tuon virvelöivän pojan oikea jalka liian lyhyt vasempaan verrattuna?

Welzu: Axuzin kanssa samaa mieltä siitä, että asento on todellakin jotenkin luonnoton. Oikeanpuolimmainen on jo paljon parempi, myös vaatteet ovat siinä paremmat. Hauska turkisreunus!
Klik klik --> Sarjisblogini

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #250 : 12.07.2004 klo 14:44:24 »
Joo tosiaan... ensimmäisen Icen painopiste on jossain huitsin per...ssä...
No en tiä. Painohan laskeutuu aika luontevasti vasemman jalan kantapäälle. Ehkä tohon olis pitäny laittaa jotain varjoa tai jotain sen jalan alle.

Timo

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #251 : 12.07.2004 klo 14:45:56 »
Luulisin, että ongelman saisi ratkaistua, jos piirtäisi vähän taustaa, että olisi vähän vertailukohtaa, että mihin se tytsy nojaa.

Täytyy koettaa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #252 : 19.07.2004 klo 03:15:19 »
Hazartin vene on tosiaan hauska mutta pelastusliivit pitää olla.  8) Tuo kala ei kyllä näytä aivan mahdottomasti pyristelevän vastaan vaikka poika kiskookin kuin heikkopäinen ainakin mitä siimasta voi päätellä.

Minusta tuossa Icen ekassa kuvassa ei ole mitään ongelmaa painopisteen kanssa. Ice joko ottaa tukea vasemmalla jalallaan joka on jollain korokkeella jota ei näy, tia on juuri astahtamassa sivulle sellaisella ylimielisen iloisella eleellä. Tuskin ymmärrätte mitä tarkoitan mutta yrittäkää kumminkin.

Tässä kun katselin uusimpia kynsintää ja raatelua ketjun töitä niin tuli taas innostus tarttua kynään. Tuloksena muutaman minuutin skissi tyylillä jota en ole kokeillut koskaan aiemmin.

Musketööri

Vasen käsi on miten sattuu (ja asennosta päätellen sattuu aika paljon.) ja ruho on muutenkin aika puustaveistetyn näköinen mutta silti tuo onnistui aika hyvin.

Parannusehdotuksia otetaan vastaan.

EDIT: Innostuin tässä luonnostelemaan toisenkin tälläisen erilaisella tyylillä piirretyn kuvan.

Tällä kertaa aiheena kuvitteellinen
[url:http://koti.mbnet.fi/tuuk42/ndc_skissi.jpg]Nüür Dag Crock[/url] bändi joka debytoi tämän vuoden Kemin kilpailussa yhdessä stripissä.

« Viimeksi muokattu: 19.07.2004 klo 14:54:08 kirjoittanut Tuuk42 »
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

bgt

• Jäsen
  • Grrr....
« Vastaus #253 : 19.07.2004 klo 08:49:26 »

Pari hätäiseen skannattua hahmokonseptia, joista oikeanpuoleinen hyvin suuntaa-antava. Kenkiä ei liiemmin pohdittu ja pukukin tulee olemaan tumma. Ja tulee varmaan olemaan pitempi hahmo kuin vasemmanpuoleinen alaisensa.

Tässä ei ehkä ole pahimmillaan sitä vaikutelmaa, jonka yleensä saan omista mangayrityksistäni, että ne tapaavat näyttää yläastelaisten tyttöjen piirustuksilta...
« Viimeksi muokattu: 19.07.2004 klo 08:53:27 kirjoittanut bgt »
Also spracht Blau Tiger.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #254 : 22.07.2004 klo 12:28:34 »
Hauskaa pitkästä aikaa selailla näitä riipustuksianne. Etenkin tykkäsin Hazartin kasvokuvista. Ilmeikkyys on aina hauskaa - etenkin kun itse väsään puhelinkeskustelujeni aikana hieman samantapaisia (jos nyt unohdetaan 1. Värit ja 2. Varjostukset joita kumpiakaan en hallitse) feissejä. Itseasiassa piirustustaitoni rajoittuu juuri kaikenlaisiin outoihin irvistyksiin ja ilmeilyihin. Johtuneeko siitä että samanlaisia ilmestyksiä näen joka päivä aamulla peilistä?  ;D