Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 614560 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Luonnokset
« Vastaus #45 : 30.03.2004 klo 01:00:38 »
Päivitys...

Meikäläisen solttukuva oli saada roskistuomion syystä että minä onneton rupesin väsäämään sitä A4-kokoon. En jaksa pipertaa ja tuhertaa sellaista pientä. Seuraavan kuvan teen A3. Ehkä kuitenkin heitän tähän hiukan väriä pintaan ja katson mitä siitä tulloo.

peace 8)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #46 : 30.03.2004 klo 01:05:14 »
No pistetään nyt esille kuitenkin viimeinen vaihe.

« Viimeksi muokattu: 30.03.2004 klo 01:06:03 kirjoittanut Hazart »

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #47 : 30.03.2004 klo 01:08:19 »
Meikäläisen solttukuva oli saada roskistuomion syystä että minä onneton rupesin väsäämään sitä A4-kokoon. En jaksa pipertaa ja tuhertaa sellaista pientä. Seuraavan kuvan teen A3.

Minä olen aina ihaillut tuota Hazartin ahkeruutta ja tutkimisen intoa. Kun itse olen lopulta aika laiska sälli. Minä poikkean Hazartista juuri siinä, että olen tuossakin suhteessa juuri päinvastainen. En ikinä olisi jaksanut tehdä tuollaista solttupoikaa A3 -kokoon. Juuri ja juuri ehkä A4 -kokoon ja siitäkin olisi varmasti jäänyt viidensentin leveydeltä joka reunasta käyttämättä. Jos itse olisin tehnyt jotakuinkin tuollaisesta aiheesta tuollaisen kuvan kuin mitä Hazart teki, olisin ehkä väsännyt sen lopulta A5-kokoon. Ehkä jopa A6...

Mitä pienempi paperi, sen vähemmän lopulta pintaa, mitä täyttää. Isot paperit on yksinkertaisesti liian työläitä mulle, kun kerran yhtä tyytyväiseen lopputulokseen pääsen pienemmälläkin paperilla. Jotenkin mun on myös vaikea hahmottaa kokonaisuutta, jos se on älyttömän iso. Maalaustaulut on vähän eri asia, mut kyllä sarjakuvaa tehdessä mun on paljon helpompi handlata sellaisia kokoja, jotka kulkee kätevästi mukana missä hyvänsä. Suurin osa sarjakuvistani ja kuvituksistani onkin tehty korkeintaan A4 -kokoon...

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #48 : 30.03.2004 klo 01:11:49 »
Korjasin vielä vähän tuota oikeaa (meistä katsottuna) olkapäätä ja oikeaa käsivartta. Oli vähän irtonaisen oloinen koko käsi. Nyt maalaamaan...

8)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2004 klo 01:12:08 kirjoittanut Hazart »

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #49 : 30.03.2004 klo 01:12:43 »
Ah... hazartin uusin solttupoika tuli sillä välin, kun kirjoitin edellistä viestiä...

Mun on jo aiemmin pitäny sanoa tästä, mutta olen jotenkin unohtanut... Hazart: Mua vähän häirää noi solttupojan rukkaset. Ehkä niille pitäis vielä tehdä jotain, etenkin kun muistaakseni mainitsit jossain välissä, että tuo solttupoika sijoittuu tähän lähitulevaisuuteen. Nyt nimittäin noi "rukkaset" näyttää joko tiskihanskoilta tai sitten sotilaskäsineiltä keskiajalta. Eli joko laitat äijälle hevosen alle ja peitsen käteen tai vaihdat hanskat.... Please!  ;)

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #50 : 30.03.2004 klo 01:16:42 »
Hazart: Mua vähän häirää noi solttupojan rukkaset. Ehkä niille pitäis vielä tehdä jotain, etenkin kun muistaakseni mainitsit jossain välissä, että tuo solttupoika sijoittuu tähän lähitulevaisuuteen. Nyt nimittäin noi "rukkaset" näyttää joko tiskihanskoilta tai sitten sotilaskäsineiltä keskiajalta. Eli joko laitat äijälle hevosen alle ja peitsen käteen tai vaihdat hanskat.... Please!  ;)

Tuo on kyllä totta. Täytynee laittaa niihin sellaiset muoviset remmit tuohon päälle. Tämä kuva on lähinnä harjoitus. Ei tule mihinkään... Mutta hyvä huomio parahin Axu. Pistän mietintään...

Ja jäipä tuo mahaosakin näköjään piirtämättä... nooh...

Edit: Niin ja mitä tuohon kallistumiseen tulee niin päätin pitää sen noin. Siinä on liikkeen tuntua ja fiilistä enemmän. Ukkohan kävelee...
 8)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2004 klo 01:26:00 kirjoittanut Hazart »

Zabbo

• Jäsen
« Vastaus #51 : 30.03.2004 klo 13:53:06 »
Laitetaanpas parin viime päivän tuotokset esille:

Lisätään kuvaan tausta. Taustana käytän netistä löytämääni valokuvaa aurinoisesta metsäaukiosta. Koska kuva on alkuperäisessä muodossaan aivan liian kirkas ja  värikäs täytyy sitä muokata synkeämpään suuntaan. Lisäksi kuvan etualalle on lisätty maata ja pari kiveä.

Muokataan varjoja ja korostetaan otuksen ääriviivoja jotta se sulautuisi paremmin taustaan. Hahmotellaan hieman turkin tekstuureja, lisäillään heijatuksia, varjoja ja muita pieniä jippoja. Muokataan vielä etualan maastoa uskottavammaksi. Muokataan vielä väritasapainoa sopivammaksi.

Huh huh! Vielä täytyy korjailla kaikenlaisia pikkuvirheitä joita kuvassa on satamäärin. Onneksi ne eivät näy koska kuvaa on pienennetty radikaalisti. Tosin pienennys hävitti myös osan yksityikohdistakin.

Nysväys Isolla N:llä jatkuu...

PS. Sanokaa muuten suoraan jos kuva näyttää liian tummalta tai kirkkaalta. Monitorini pitäisi olla kalibroitu oikein, mutta valaistusolosuhteet muuttuvat päivän aikana melkoisesti (työpöydän vieressä on ikkuna).
- Jokainen eilinen on uusi huominen -

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #52 : 30.03.2004 klo 14:17:35 »
Kauhiassa kiireessä kirjoitan Zabbo... Minusta sinun kannattattaisi mieluummin maalata tuo tausta. Metsä valokuvana ei minusta oikein toimi. Erittäin hyvin tehty hahmo tuntuu jotenkin irralliselta ja päälle liimatulta. Hahmo ei myöskään näytä seisovan maassa, vaan hiukan ilmassa. Muuten on sanottava, että tästä tulee vielä erittäin hieno kuva.

Edit: Muista myös, että hahmon valoheijastukset ja varjot pitää mennä yksiin taustan valojen kanssa.

8)
« Viimeksi muokattu: 30.03.2004 klo 14:51:43 kirjoittanut Hazart »

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #53 : 30.03.2004 klo 14:53:28 »
Ilman muuta kannattaisi nuo puut maalata kuvan päälle, tai laiskuuden iskiessä voisit kokeilla noise/median suodinta isolla arvolla, tulee sellaista mukamaalaus jälkeä.

Tummuuden puolesta, kun hukkaa ympäröivät puut ovat noinkin mustia, olisi hukkakin ihan mustana varjossa. Ei varmaankaan kannata kokonaan mustentaa, mutta joku epämääräinen todella tumma varjo jossain vaikka käden päällä voisi tehdä terää.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #54 : 30.03.2004 klo 14:59:26 »

... Laitetaanpas parin viime päivän tuotokset esille: Lisätään kuvaan tausta. Taustana käytän netistä löytämääni valokuvaa aurinoisesta metsäaukiosta ...

PS. Sanokaa muuten suoraan jos kuva näyttää liian tummalta tai kirkkaalta. Monitorini pitäisi olla kalibroitu oikein, mutta valaistusolosuhteet muuttuvat päivän aikana melkoisesti (työpöydän vieressä on ikkuna).

Tää on hyvin mielyttävää ja edistävää keskustelua. Skanneria tässä vaan itte kipeesti kaipaan ...

Zabbo -- sun otus on kehittynyt tosi hyvin! Siinä on "uskottavuutta", mut nyt sä teit itelles tosi propleeman! -- Vahva valolähde jostain suunnasta aiheuttaa aina varjoja esineen / olion tms. päinvastaisella puolella. Aurinko ylä oikeelta olion takaa antaisi täten tummemman turkin otukselle vas. rintapuolelle, käteen jne. Valonheijatukset ja varjot onkin mielestäni niitä vaikeimpia hallitavia. Ja karvapeitteessä varsinkin, tutki auringonvalossa makailevaa kissaa, värivivahteita löytyy vaikka kuinka.

Mä ehdotan kanssa niinkö Hazard että piirät / jäljennät taustan kuvaan sopivaks. Muuten on toi alempi on paremmin väreiltään tasapainonen, vaikkakin tumma. Turkki on paremmin elävän näköinen, värivivahteinen.

Ja taustan ettiminen jo piirrettyyn kuvaan voi olla pulmallista, parempaa jos on jo valmis tausta käytettävänä. Siitä voi päätellä vähän valoa / varjoja ja kokosuhteita ympäristöön jne.

Hazard -- pienehkö huomio, koita vaikkapa "taittaa" ranteita hiukan, toi vasen handu ei oikeen tarraa tiukasti. Ota vaikka itte paksusta kirjanselästä kiinni, pidä kirja ylöspäin ja kato peilistä. Joskus pienet vinklaukset saa aikaan ihmeitä ...

Sanon mää joka vaan piirtelen tikku-ukkoja harjoittelun vuoksi ... mut raajat ja jäsenet voi pelkistää putkiksi, ruumis pariksi laatikoksi, päästä tehdä ämpärin jne. Pelkistämällä saattaa selvitä varjostuksetkin helpommin ... se on hyvää treeniä.

-- j --
« Viimeksi muokattu: 30.03.2004 klo 15:03:30 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #55 : 30.03.2004 klo 15:08:36 »
Zabbo: Hukan huippuvalot eivät ainakaan saisi olla vaaleampia kuin ympäristön vaaleimmat kohdat. Ja ehkä saattaisi parantaa hieman, jos siirtäisit hahmon aivan tummimmalta etualalta pykälän "taaemmaksi" (about 3,8 metriä, jos tajuat mitä tarkoitan:) ), tuohon valoisammalle alueelle.

Sinänsä tuollaisen kuvan käyttö saattaa onnistuakin kun perspektiivistä ei tule niin hirveää ongelmaa.

Edit: pianovihre
« Viimeksi muokattu: 30.03.2004 klo 15:14:03 kirjoittanut O.K. »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #56 : 30.03.2004 klo 15:10:03 »

Hazard -- pienehkö huomio, koita vaikkapa "taittaa" ranteita hiukan, toi vasen handu ei oikeen tarraa tiukasti. Ota vaikka itte paksusta kirjanselästä kiinni, pidä kirja ylöspäin ja kato peilistä. Joskus pienet vinklaukset saa aikaan ihmeitä ...

Sanon mää joka vaan piirtelen tikku-ukkoja harjoittelun vuoksi ... mut raajat ja jäsenet voi pelkistää putkiksi, ruumis pariksi laatikoksi, päästä tehdä ämpärin jne. Pelkistämällä saattaa selvitä varjostuksetkin helpommin ... se on hyvää treeniä.

-- j --

Totta puhut. Nuo kädet ovat kyllä aika hanurista ja niitä on vaikea tuhertaa, kun tein liian pienen originaalin. No täytyy yrittää vielä kerran pusertaa.

Minäkin kasaan hahmot aina laatikoista, ympyröistä ja putkista. Tämäkin on tehty niin, mutta en silti saa asioita aina kohdilleen. Oppia ikä kaikki.

Kaikki piirtäjät rohkeasti mukaan kuvineen ja kommentteineen. Tässä oppii tosi paljon, kunhan kestää suoran palautteen.

8)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #57 : 30.03.2004 klo 15:21:00 »
Voihan räkä. Huomasin tämän threadin liian myöhään. Kamalasti meni aikaa kun noita teidän edellisiä juttuja ja piirroksia tsiikailin. Kai minäkin saan "arvostella" vaikka ainoa mitä osaan piirtää on tyhmän näköisiä ukkeleita - ja lähinnä niiden pärstäkertoimia. Esimerkkejä ei tipu kun en osaa - vieläkään - tästä atk:sta mitään  :( ja piirustelenkin vaan sanomalehtien kulmiin ja keltaisille muistilapuille puhelinkeskustelujen aikana.

Mutta siis...

Axuzin soltusta: Menit sitten muuttamaan sen hienon Dredd-kengän pienemmäksi etkös vain mennytkin?! Voih. Se oli hieno. Toistanko itseäni?

Nyt täytyy tarkastella lisää ennen kuin sanon mitään muuta...

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #58 : 30.03.2004 klo 15:28:29 »

Axuzin soltusta: Menit sitten muuttamaan sen hienon Dredd-kengän pienemmäksi etkös vain mennytkin?! Voih. Se oli hieno. Toistanko itseäni?

Onko Axuzkin tehnyt soltun... missä se on? Hehehe!

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #59 : 30.03.2004 klo 15:29:10 »
Pahus. Tuli töitä. Ja alkoi nettikin jumittamaan. Nyyh. Pakko palata uudelleen tänne joskus viikolla...