Kirjoittaja Aihe: "sarjakuvafriikkeys"  (Luettu 10495 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaltsu

• Jäsen
Re: "sarjakuvafriikkeys"
« Vastaus #15 : 02.09.2005 klo 11:10:08 »
No joo, minusta se on vähän kuin nigga-sana, ei haittaa jos muut friikit sitä minusta käyttävät mutta tavisurpojen tulisi sitä välttää

Tää oli kyl varsin tyhjentävästi sanottu! :D

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #16 : 03.09.2005 klo 10:03:38 »
No joo, minusta se on vähän kuin nigga-sana, ei haittaa jos muut friikit sitä minusta käyttävät mutta tavisurpojen tulisi sitä välttää

Friikki on friikille friikki. T. Friikki.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #17 : 03.09.2005 klo 10:10:21 »
Keskittyminen sarjakuvan sijasta sarjakuvan harrastajiin on jotenkin outoa; primääristä siirrytään sekundääriin.

Sama juttu aina varsinkin mangan kohdalla. Juttunsa alussa kirjoittaja jaksaa mainita pari sanaa japanilaisesta sarjakuvasta, sitten siirrytäänkin jo otakuihin ja mangaan liittyviin ilmiöihin. Hoh hoijaa.

Miksi aina etsitään sensaatioita eikä koskaan "sarjakuvan syvintä olemusta"?

Älyllistä laiskuutta,
sanon minä.

Kivik

• Paha Kissa
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 03.09.2005 klo 13:08:50 »
Olen friikki. Osan kokonaisfriikkeydestäni muodostaa sarjakuvafriikkeys.

"Sata taiteilijaa aikoo kiertää kymmenen päivää ympäri maata puhumassa rauhan puolesta. Jos siinä junassa säilyy rauha ja kaikki sata tulevat elävinä takaisin,ei kenenkään pitäisi enää epäillä rauhan mahdollisuutta."
(Henrik Tikkanen:Henrikinkatu)

AkuMies

• Jäsen
« Vastaus #19 : 03.09.2005 klo 13:44:40 »
En ole friikki, mutta koko koulu (n. 300 oppilasta) tuntee minut sarjakuvista  ;D.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #20 : 06.09.2005 klo 13:22:26 »
Minä nyt ainakin myönnän ihan realistisesti olevani a) sarjisfriikki b) elokuvafriikki ja c) kirjallisuusfriikki.

Friikki on omasta mielestäni jonkin tietyn alan - lähinnä yleensä melko "hyödyttömäksi" katsotun taiteenalan - äärimmäisen innokas harrastaja joka tietää (tai luulee tietävänsä) kyseisen alan ihmisistä, tekijöistä, tuotoksista yms. kaiken mahdollisen. Usein tämän "friikin" tietämysmäärä onkin huomattavasti suurempi kuin  nk. tavallisen tallustajan. Itse näen tuon friikki-sanan käytön omalta kohdaltani aika positiivisena ja jopa kehuna  ;D Turhan tiedon mestarius kullakin noista aloistani sarjikset/leffat/kirjat on jo aika vauhtia saavuttamassa itsellänikin melkoiset mittasuhteet. Tosin tiedän "friikimpiäkin"...

Toinen asia on sitten käyttää "friikkiä" ihan perinteisesti haukkumasanana mutta senkin kyllä erottaa äänenpainoista ja tilanteista kummasta on kysymys.

"Friikki" VOI tarkoittaa pelkkää ulkonäöllistä eroavaisuutta nk. kantaväestöön tai miksi sitä nyt haluaa/pitäisi kutsuakaan mutta enenevässä määrin se on käytössä edellämainitussa yhteydessä. Tietokonefriikkejäkin on olemassa - itse en niihin lukeudu kun juuri ja juuri osaan käyttää rutiiniluontoisesti mutta täällä(kin) on muutamia ihmisiä jotka varmasti tuohon(kin) kategoriaan voisi laskea.

Sanahan suorastaan ylistää kohdettaan kyseisen sillä hetkellä käytettävän etuliitteen mukaisen alan eksperttiydessä.

(oi, mikä lause tuo viimeinen)

:D

comic.book.guy

• fiksu
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 23.11.2005 klo 17:37:29 »
Luokkani tuntee minut sarjakuvafriikkeydestä...
Otan sen kohteliaisuutena.

Joonas

Sama juttu mulla  :D
MINÄLASSI

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 24.11.2005 klo 14:26:29 »
Minä olin ainoa tuntemani sarjakuvia aktiivisesti harrastava tyttö koko peruskoulun ajan. Koska olin myös poikatyttö ,niin ei monet(pojat) pitänyt sitä niinkään tuomittavana. Piikittelyä sarjakuvista sain enemmänkin tyttöjen keskuudesta. Se on jatkunut vieläkin näillekin päiville. Viime keväänä tapasin ex parhaanystäväni pitkästä aikaa ja vaihdoimmen kuulumisia. Hän: Joo.. minä opiskelen valtiotieteellisessä. Ajattelin että EU:n tehtävät olisivat minua varten. Mitäs sinä? Vieläkö luet muuten sarjakuvia?
Minä: Joo luoenhan mä ja teenkin niitä.
Hän: Ai jaa..Heh heh...(Nopea liukeneminen paikalta #eihän sarjisfriikin kanssa voi käydä järkevää keskustelua#)
En mä nyt itseäni friikkinä pidä, kunha harrastan aktiivisesti kultuuria, monipuolisesti.
Mutta se että sarjakuvien harrastaminen laskee äö:täni mukamas, harmittaa.
Mun lempinimi yläasteella oli Rouva Romaani. Mä vaan luin kirjoja, enkä örveltänyt kuten tavalliset nuoret.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #23 : 24.11.2005 klo 16:42:05 »
Kyllähän sitä kirjojakin lukee parempien sarjakuvien puutteessa, romaani holahtaa viikossa ja joskus jopa kaksi. The adventures of Kavalier & Clay on just kesken... 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #24 : 24.11.2005 klo 17:21:18 »
Mutta onko tämä ketju nyt oikeassa osiossa?

Ei. Pitäisikö laittaa "Muut sarjakuva-aiheet" -puolelle?
Entäs onko MAD toimintasankari?  ;D

Timo

OlliH

• Luopio
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 24.11.2005 klo 22:36:18 »
Jospa miettisitte sitä vaikka Mad-topicin alla?

Mutta se että sarjakuvien harrastaminen laskee äö:täni mukamas, harmittaa.
Mun lempinimi yläasteella oli Rouva Romaani. Mä vaan luin kirjoja, enkä örveltänyt kuten tavalliset nuoret.

Eikös se mene pikemminkin niin että runsas lukeminen (kirjat nyt etenkin, mutta myös sarjikset) viestii pikemminkin että on vähän nörtti, joka taas viittaa pikemminkin ÄÖ:n korkeaan kuin alhaiseen tasoon. No joo, kyllähän myöhemmällä iällä sarjakuvien lukemisesta saattaa ainakin vanhemmille ihmisille tulla mieleen jotain muutakin.

Ehkä en itseäni friikiksi (tässä yhteydessä siis) suostuisi sanomaan, kulttuuriharraste tämä vain on.