Kirjoittaja Aihe: Hotel -sarjakuvaa  (Luettu 15414 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniK

• Jäsen
Re: Sarjakuvaani
« Vastaus #15 : 04.09.2005 klo 18:35:27 »
TODELLA hienoa jälkeä,tälläistä sarjakuvaa pitäisi olla enemmänkin!

iguf

• Uusi jäsen
« Vastaus #16 : 05.09.2005 klo 23:17:07 »
tykkäsin kyllä tosi paljon tosta materiaalista. ihan pro tason piirtäjä olet kyllä
toivon mukaan saat leivottua sen kokopitkän kokoon niin vois vaikka poistaa sen jos sitä saa jostain?
pidä yllä hyvä meininki jatkossa

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #17 : 05.09.2005 klo 23:24:46 »
Aiva mielettömän tyylikästä jälkeä. Kun teet sarjakuvaa, niin muista panostaa tarinaan, koska olisi sääli tuhlata noin upeaa taidetta johonkin kliseiseen räpellykseen...   ;)

Hitto... tulipahan taas todettua, että itse ei osaa mitään.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #18 : 05.09.2005 klo 23:26:43 »
Kovin paljon muistutti jälki sellaista internetsarjakuvaa kuin Paper Eleven (Ei muuten sitten sovellu ihan nuorimmille/heikkohermoisimmille). Se nyt ei ole mikään huono asia, kunhan nyt vain tuli sellainenkin seikka mieleen. Hyvää jälkeä kaikin puolin. Odotan mielenkiinnolla, että näen millaista sarjakuvaa tuolla tyylillä syntyy.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

JV

• Jäsen
« Vastaus #19 : 06.09.2005 klo 00:46:10 »
Juuh, komeata jälkeä. Mutta niinkuin itse huomioitkin niin nuo kuvat eivät ole sarjakuvaa, ne ovat yhtä kaukana sarjakuvasta kuin mikä tahansa yksittäinen kuva... Toivon, että saat tyylisi asettumaan sarjakuvakerrontaan, ja kannattaa tosissaan tehdä sitä sarjakuvaa tarinan ehdoilla, noin vahvojen kuvien tekemisen lumo voi helposti mennä tarinan edelle...saattaa mennä kuvat "poseeraamiseksi", vähän niinkuin jollain Ashley Woodilla välillä ja Jae Leella ( varsinkin  varhaiskausinaan).

Ja olen kyllä samaa mieltä Kaltsun kanssa että hienompaa se olisi jos tommoiset tekisi oikealla musteella, mutta tuo on minulle enemmän periaatekysymys - en ole käyttänyt Wacomia enkä siten voi sitä puolta kritisoida - mutta taitavasti osaat työkaluasi käyttää, se täytyy sanoa.

En tiedä miten tämän sanoisi, mutta tulee semmoinen fiilis, että sinulla on vaarana jäädä liialti kuvan pintatasoon kiinni - sinun pitäisi perehtyä ja tutkia hyvin monenlaista kuvantekemistä, ei vaan mangaa ja muuta sarjakuvaa vaan kirjojen kuvituksia ja kuvataidetta, ja pureutua kuvan ydinkysymyksiin, kuvan substanssia.

Lahjoja sinulla selvästi on, sinun kannattaa kehittää niitä määrätietoisesti ja syvällisesti!

Joonase

• Vieras
« Vastaus #20 : 06.09.2005 klo 14:58:34 »
Moi taas.

Lainaus
Juuh, komeata jälkeä. Mutta niinkuin itse huomioitkin niin nuo kuvat eivät ole sarjakuvaa, ne ovat yhtä kaukana sarjakuvasta kuin mikä tahansa yksittäinen kuva... Toivon, että saat tyylisi asettumaan sarjakuvakerrontaan, ja kannattaa tosissaan tehdä sitä sarjakuvaa tarinan ehdoilla, noin vahvojen kuvien tekemisen lumo voi helposti mennä tarinan edelle...saattaa mennä kuvat "poseeraamiseksi", vähän niinkuin jollain Ashley Woodilla välillä ja Jae Leella ( varsinkin  varhaiskausinaan).
Jep, sarjakuvassa itsessään olen hiukan karsinut kuvien "laatua" ettei siinä tekemisessä menisi  niin pitkään sitten. Mutta yritän kyllä pitää hyvän laadun loppuun asti ja voinhan sitten sarjakuvan valmistuttua vähän parannella ja lisäillä yksityiskohtia jne.

Lainaus
Aiva mielettömän tyylikästä jälkeä. Kun teet sarjakuvaa, niin muista panostaa tarinaan, koska olisi sääli tuhlata noin upeaa taidetta johonkin kliseiseen räpellykseen...   

Hitto... tulipahan taas todettua, että itse ei osaa mitään.
Kiitoksia :) Ja juu tuon olen yrittänyt pitää mielessä. Tälläkin hetkellä olen jättäny sarjakuvan piirron vähän syrjemmälle ja panostunut käsikirjoitukseen oikein kunnolla. Hion sitä niin pitkään kunnes olen kunnolla tyytyväinen ja vasta sitten alan piirtämän oikein olan takaa valmiin kässärin pohjalta.

Heh, ei kai ny. Minä ainakin tykkään tyylistäs ja taiteestas,   aina välil kattelen töitäs täällä :)

Lainaus
Kovin paljon muistutti jälki sellaista internetsarjakuvaa kuin Paper Eleven
Oho, tuo olikin ihan uusi tuttavuus, en olekkaan ennen tavannu... Näyttää ainaki tosi siistiltä pitääpi tarkastella vähän tarkemminkin :) Kiitos tästä

Lainaus
Hmm... kuvassa E7 jää ruutujen väliin mielestäni liian valkoinen alue rikkoman tunnelmaa
Hmm.. olet oikeassa, thanks!

Kiitos muillekkin paljon palautteesta !

Btw. Olen tässä pohtinut, että kummalla kielellä kannattaisi sarjakuva tehdä, Suomella vai englannilla? Alustavasti päätin, että suomeksi, mutta sitten mietin että enkuksi olis siisti.. Tosin kirjoitusvirhe vaara on silloin. En ole varma vielä. Ehdotuksia?

Sitten vielä pitää mainita, että olen ehkä suunnittelemassa nettisivua sarjakuvilleni..
Sinne voisin sitten helposti aina päivitellä sarjakuvia. Mut ongelmana vaan on etten niin hyvin nettisivuja osaa vielä tehdä, ehkä /palkkaan/ jonkun tekemään ne puolestani,.. en tiedä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #21 : 06.09.2005 klo 17:43:02 »
Btw. Olen tässä pohtinut, että kummalla kielellä kannattaisi sarjakuva tehdä, Suomella vai englannilla? Alustavasti päätin, että suomeksi, mutta sitten mietin että enkuksi olis siisti.. Tosin kirjoitusvirhe vaara on silloin. En ole varma vielä. Ehdotuksia?
Riippuu ihan siitä, ketä haet kohdeyleisöksesi ja minne aiot tarjota työtäsi. Jos haluat sarjallesi suomalaisen kustantajan, niin teksti tietenkin suomeksi. Jos taas ulkomaista kustantajaa etsiskelet, niin sitten englanti on ihan hyvä lähtökieli. Jos aiot julkaista sarjakuvasi nettisarjana, niin siinäkin kannattaa miettiä, että ketä haluaa lukijoiksi. Suomeksi on siis helppo, jos ei ole tarvetta maailmanvalloitukseen. Englanti sopii sitten, jos haluat lukijoita myös muista maista. Kaksikielisyys tuo sitten lisää työtä nettisivuissa, eikä vain käännöksen vuoksi, vaan siksi, että kaikesta pitää olla kaksi eri kappaletta.
Mutta paras on lähteä sille tielle, mikä itsestä tuntuu parhaalta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #22 : 06.09.2005 klo 18:23:01 »

Sitten vielä pitää mainita, että olen ehkä suunnittelemassa nettisivua sarjakuvilleni..
Sinne voisin sitten helposti aina päivitellä sarjakuvia. Mut ongelmana vaan on etten niin hyvin nettisivuja osaa vielä tehdä, ehkä /palkkaan/ jonkun tekemään ne puolestani,.. en tiedä.

Jos et ole ihan varma tai et osaa, älä tee. Tee suomeksi jos osaat sen parhaiten. Jos myöhemmin on tarvetta, sen voi kääntää englanniksi. Paitsi jos suunnittelet sarjaa suoraan nettiin ja tavoittelet ulkomaisia lukijoita, niin kuin Veli sanoikin.

Aina ensin pitää ottaa kotikenttä haltuun (eli se kenttä jonka parhaiten tuntee) ennen kuin pääsee mihinkään.

Joonase

• Vieras
« Vastaus #23 : 17.09.2005 klo 19:11:18 »
Hoi.

Laitan nyt pikkuisen vähän matkaa tätä sarjakuvaani tänne näytille.
Sanokaahan vaan jos tulee mieleen jotain kohennus parannus ehdotuksia tai jotain.

Sivu1
Sivu2
Sivu3
Sivu4
Sivu5
Sivu6
Sivu7
Sivu8
Sivu9

Tässä vielä tämmönen pieni posteri

Kritiikit, kommentit ja muut tervetulleita
« Viimeksi muokattu: 27.01.2006 klo 23:19:41 kirjoittanut Joonase »

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
« Vastaus #24 : 17.09.2005 klo 19:19:45 »
WAU!  :o :o Upeeta! Vähän jostain syystä tuo fontti häiritsi ekalla sivulla, mutta kun tarinaan pääsi mukaan se vaikutti niin pirun hienolta että toi on pakko lukea!! U_P_E_A_A jälkeä!  :o :o
Heitetään halit!

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #25 : 17.09.2005 klo 20:20:05 »
Sanokaahan vaan jos tulee mieleen jotain kohennus parannus ehdotuksia tai jotain.

No sen vois muuttaa, että noita sivuja sais olla aikas paljon enemmän. Oli meinaan mahtavaa jälkee.

Ghaassas

• Vieras
« Vastaus #26 : 17.09.2005 klo 21:41:04 »
Sydämmeltä kirjoitetaan yhdellä ämmällä, sydämeltä, siis. Pari muutakin asiaa kirjoituksessa häiritsi, mm. "päivän nätimmät tytöt". Vaikka et kirjakieltä kirjoitakaan, voisi tässä tapauksessa "näteimmät" olla parempi.

Mutta itse piirrosjälki (vai millä sarjakuvasi teetkään) näyttää hienolta. Itse asiassa sitä "sotkua" (mitä oli esim. tässä) olisi voinut olla enemmän, nyt näytti ehkä jopa vähän turhan "siistiltä".

Mutta, hyvää työtä kuitenkin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 19.09.2005 klo 11:08:10 »
Joo, jälki oli tässä oikein kivaa. Niitä taustojakin oli vähäsen (ja sopivat tyyliin). Ainoa "miinus" (jonkunhan se valittajakin pitää aina olla ;) ) on kuvakerronnan kepeys. Toki tuo tarina ainakin siihen asti mitä itse luin (jostain syystä nelossivun jälkeen se ei enää suostunut näyttämään mitään) on tuommoista tunnelmointia, mihin sopiikin suuret ja väljät tunnelmalliset kuvat. Huono puoli siinä on se, että sen sitten yleensä lukeekin nopeasti. Tähän vaikuttaa vähän myös julkaisukoko. Onko tarkoituksesi tehdä tästä nettisarja vai painettu albumi? Painettuna toimisi ehkä paremmin pokkarikoossa, tosin paperin pitäisi olla aika hyvää, että kaikki yksityiskohdat toistuvat kunnolla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 19.09.2005 klo 15:17:06 »
Hiisi kun  on kaunista!
Sarjakuvassa juonikin etenee kivasti. Seuraan innolla etenemistäsi.

Slummimarsu

• Jäsen
« Vastaus #29 : 23.09.2005 klo 19:17:34 »
UAAHH! Ällistyttävää jälkeä! Lahjoja näyttää löytyvän... ja paljon. Vertaista täytyy etsiskellä kyllä jonkin aikaa... Muuten, millä välineillä piirrät kyseistä sarjakuvaa? Uteliaisuuttani täytyy kysyä...